סיפורים

החבר שהכי רציתי

כלב-אפור-קטן-וקטור-איפסאס_csp92796448.jpg

 

 

החבר שהכי ביקשתי

 

היום יום שלישי וחיכיתי כמו שאר החברים למיכל  המדריכה של חוג החיות והסתקרנתי מה תביא היום ?את חוג החיות בגן  אני הכי אוהב ומחכה לו בציפייה. כל  יום שלישי באה המדריכה מיכל  עם בעל חיים אחר שמותר לנו ללטף ולהחזיק אותו בידיים לתת לו לאכול.

ואכן מיכל נכנסה לגן והחזיקה כלוב אפור בתוכו שכב כלב קטן עם עיניים גדולות חומות. מה הבאת כלבלב?  איזה חמוד אני רוצה להחזיק אותו בקשה ,

מיכל הוציאה את הכלבלב שהחל להתרוצץ ברחבת הגן ולכשכש בזנב ,

היא הרימה אותו ואמרה ששמו בלנקו כי יש פרווה לבנה ונעימה בלנקו גור בן חצי שנה, מיכל עברה מילד ליד שיכל ללטף אותו ,וכשהגיע אלי החזקתי אותו קרוב ללב ולחשתי לו באוזן שאני מאוד אוהב אותו .בלנקו אכל גרגרים חומים קטנים ושתה מים מקערית. לא הפסקתי ללטף את בלנקו עד שמיכל החזירה אותו שוב לכלוב. תמיד ביקשתי מאמא שתביא לי כלבלב קטן אבל אמא אמרה שצריך הרבה לטפל ולשמור עליו לרדת אתו למטה לטייל ואי אפשר כי היא ואבא עובדים. היא לא השתכנעה גם שאמרתי שאעזור ,אמרה אולי שתגדל אז בינתיים הסתפקתי בחוג החיות בגן .היום הייתי נרגש שאמא באה לקחת אותי סיפרתי לה על בלנקו היא שמחה והזכירה לי שוב שכרגע אי אפשר להביא כלב ואני הנהנתי בראשי .באחד הימים כשירתי למטה לשחק עם החברים בדשא מתחת לבניין ,שמענו קול בכייני הלכנו בעקבות הקול ומצאנו ליד השביל האחורי קרוב לחניה קופסה קטנה שבה שכב גור כלבים בצבע אפור עם  עיניים מבקשות, מיד הרמתי אותו ואמרתי בלב הוא יהיה שלי החבר הסודי שלי .גם החברים התלהבו וליטפו אותו, החלטתי שאקרא שוגר-כ .אבל איך אביא אותו הביתה ,איפה אחביא אותו ?,אבל גם לא יכול להשאיר אותו בחוץ שיהיה לו קר .לקחתי את הקופסה נכנסתי הביתה בשקט בשקט למזלי אמא נחה באותו זמן בחדר שלה הנחתי את הקופסא מתחת למיטה שלי וכסייתי אותו במגבת קטנה שלקחתי מהמטבח .נכנסתי לחדרה של אמי לתת לה נשיקה והתאפקתי לא לספר לה על החבר שלי הקטן .אמא קמה להכין לי ארוחת ערב ואני הלכתי לחדר שלי לבדוק מה שלום שוגר. שוגר ישן .גדי נבוא לאכול קראה לי אמא ,אני בא אני בא ,לא רציתי שתכנס לחדר ותגלה את שוגר.

ומה יהיה מחר שאהיה בגן מי יטפל בו. למחרת קמתי מוקדם לפני אמא ואבא ניגשתי למטבח לקחתי קערית קטנה, וחתיכות לחם עם קצת חלב, והנחתי ליד הקופסה של שוגר. התלבשתי והייתי מוכן שאמא באה להעיר אותי ,מה קרה גדי שאלה ,עשיתי לך הפתעה אכן הפתעה וחיבקה אותי.

לפתע נשמעה יבבה חרישית שוב ושוב, מה הקול הזה גדי ? לא יודע עניתי

ושוב נשמעה יבבה אבל הפעם שוגר יצא מהקופסא ,התחיל להתרוצץ בחדר מפה לשם .מה זה גדי? מאין הכלבלב מתי ומאיפה הבאת אותו ,הרימה את קולה ,בקשה אמא אל תכעסי עלי ,מצאתי אותו בחצר שלנו מתחת לבית לא יכולתי להשאיר אותו בחוץ שקר ואין לו אוכל ,בבקשה אמא אני אטפל בו תרשי לי להשאיר אותו, חיבקתי אותה  חזק עם דמעות קטנות בעייני .טוב גדי הוא ישאר כמה ימים ונראה ,אני מבטיח לטפל בו ,לרדת אתו ולדאוג לו הנה קחי תחזיקי אותו .אמא התרצתה הרימה את שוגר וליטפה אותו .בערב אבא היה מופתע מהחבר הקטן שלי לאחר כשבוע נסעתי עם אמא  לווטרינר לרשום אותו לקבל תעודה ולעשות חיסונים ,גם קנינו לו חגורה ורצועה, וקעריות לאוכל ,כדור לשחק ואפילו מיטה קטנה במקום קופסת הקרטון .

כל יום בבוקר לפני שהלכתי לגן ואחר הצהרים שחזרתי ירדתי עם שוגר לחצר

בערב אבא ירד איתי לטייל עם שוגר החבר שלי .

27.1.22

@איריס לוי כל הזכויות שמורות.

 

 

 

שבת שלום 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

שמואל כהן / סיפור מקסים איריסקה / 27/01/2022 22:06
גלי צבי-ויס / הכלבלב הקטן / 28/01/2022 07:44