סיפורים

יחידת הספארי פרק ג'

פרק ג

 

סנ"צ אברהם הגיע ללשכתו במרחב צפון. אדום מכעס בדרך הגיע אליו הידיעה על פטירתו של אהרון שוטר מגב שנהרג בעת מילוי תפקידו. מעולם לא איבד שוטר או חייל גם כשהיה מגד בשריון כולם חזרו הביתה בשלום. ואילו עתה אהרון הוא הפקוד הראשון שהוא צריך ללכת לנחם את משפחתו שבודאי ירצו לדעת כל פרט, והוא אין לו מושג מה קרה שם. ועוד יותר גרוע מבחינתו החוקר מוטי רוזן העד המרכזי לתקרית נעלם לו, ולא עונה לטלפונים. תמצאו לי מיד את מוטי רוזן אני רוצה אותו אצלי בלשכה עד תחילת הישיבה ,פקידת הלשכה רחל  השיבה כן מנומס וברחה מהחדר היא כבר מכירה את הבוס שלה כשהוא עצבני כדאי לשמור ממנו מרחק וצריך למצוא את מוטי שהיא כבר מזמן שמה עליו עין אך הוא לא רואה אותה ממטר.

 

מוטי וסא"ל מ' ישבו במיון התת קרקעי וקיבלו את הבשורה המרה על מותו של אהרון. מוטי זרק את הטלפון אל הקיר וזה התנפץ בקול רעם חזק .

מוטי החל ליבב ומ' ניגשה אליו ליטפה את לחיו חיבקה אותו ואמרה זה לא באשמתך לא יכולת לעשות כלום.

לא מעניין אותי מי הרג את הילד הזה אני כבר אטפל בו בעצמי. הוא יכול להתחבא בשגרירות ומצידי גם אם יחפור מנהרה עד קהיר אני אמצא אותו.

 

איך זיהית את יעל הקופה אופס ברח לה בטעות שם הקופה שמה יד אל פיה  ושאלה אותו מ' הרי מעולם לא נפגשתם?

מוטי ענה לה ,אני לא מכיר את אנשי היחידה שלך בשמות אבל מכיר היטב כל אחד בפנים ובאיזה תחפושת הוא מומחה בתחומו.מ' נדהמה מהגילוי הרי הם נפגשו בארבע  עיניים כמה פעמים אבל מעולם לא הציגה בפניו את החיילים או מקצועם או מטרת האימון מה קורה פה? שאלה את עצמה האם כל מה שבנתה ירד לטמיון והיחידה היקרה לליבה תתפרק ?

 

רופא יוצא בריצה ממיון הטראומה התת קרקעי שהיה משמש רק בשעת חירום או אנשי מודיעין שלא רצו לעבור בדרך הרגילה שמא יזהו אותם והם ישרפו ולא יוכלו להמשיך בתפקידם. הגיע אלינו למיון הכללי שוטרת עם אותם תסמינים כמו הקופה שלכם ,אמר תוך כדי ריצה .מה ?לעזאזל הפטיר מוטי והתחיל לרוץ אחרי הרופא .

 

מ' נשארה עומדת המומה ממה ששמעה .היא הכירה את מוטי בעת שיצאה ערב אחד מהספארי הוא התנגש בה קלות במכוניתו יצא נרגש ומתנצל וביקש להחליף איתה פרטים מאחר וזה היה רכב צבאי הוא חייב לדווח על כל מכה אמר לה. מ' שגם רכבה היה צבאי אבל בעל מס' אזרחי צהוב לא היתה לה ברירה והם החליפו פרטים. היא ביקשה ממנו לנסות לעגל פינות ולא לספר, הוא מצידו הסכים בתנאי שישבו לשתות משהו בבית קפה סמוך. מ' הסכימה הרי מוטי סרן בצבא גבר נאה וגבוהה, אמנם נמוך ממנה בדרגה אבל הוא לא יודע את זה עדיין.היא היתה על בגדים אזרחיים גינס קרוע שישב בדיוק על גופה החטוב ובאותו הבוקר גם יצאה מהמספרה אחרי גוונים ומניקור נראתה פשוט יפיפיה. היא גרושה ללא ילדים והרבה זמן לא חוותה מגע של גבר.

 

מ' נסעה אחרי מוטי לבית הקפה בכניסה לגן הלאומי הוא היה ג'נטלמן פתח בפניה את הדלת הציע לה כסא ורק אח"כ התיישב. היא נכבשה ממבטו .

הוא למרות גילו מעולם לא יצא לדייט או נגע באישה אבל ידע בתת מודע את רזי החיזור הפעיל עליה את יכולתו והרגיש מיד שהיא נעתרת לו.

הוא שרגיל לחקור חיילות שעברו כל מיני עברות פתאום הרגיש פרפרים בבטן...

מוטי כל הערב הפעיל את קסמיו, גם היין עשה את עבודתו ומ' שלא חשדה בדבר קצת נפתחה אליו. לא שהיא גילתה סודות צבאיים אבל הסכימה שהוא יתקרב אליה.

אמר לה אני לא מסכים שאת תנהגי ככה אני מבקש רשות להסיע אותך הביתה . מ' השתויה לא עלה בדעתה שהיא יכולה לבקש שיזמין עבורה מונית עלתה על רכבו

נתנה לו את הכתובת ואחרי שניה נרדמה.

מוטי שמבחינתו עשה את עבודתו גילה עליה הרבה יותר פרטים ממה שחשב שיקבל,

הסיע אותה לביתה. כל הדרך הרהר בויכוח שהיה לו עם מפקד היחידה כמה ימים קודם בשל האיתות על חריגה מסמכות וחסימת המחשב לפעילות.

במה נתקלתי חשב לתומו שאותי הקצין במצ"ח, אני שחקרתי בעלי תפקיד מסווגים מדרגה ראשונה לא יכול לבדוק רכב ועוד לחטוף על הראש מהמפקד שלי.

אני אחקור בעצמי חקירה פרטית ואם יהיה לי משהו ביד אני כבר אראה לו.

 

 

מה קורה עם מוטי מצאתם אותו שואג סנ"צ אברהם מחדרו ?

לא. עונה הפקידה רחל כנראה אין קליטה איפה שהוא נמצא, הוא היה באיכילוב לאחרונה לא? תשלחי לשם מישהו שיביא אותו לפה באוזן.

 רחל התקשרה לרז בן זוגו למשרד של מוטי תמצא אותו אברהם בהיסטריה חם עליו אש תביא אותו באזיקים מצידי. רז אמר משהו מתחת לשפם וניתק.

 

במיון כללי תמיד רועש והיום במיוחד כשהגיע השוטרת עם חץ קטן בצוואר.

הרופא ניגש הסתכל על מוטי והם דיברו במבט .הרופא הבין מיד שצריך להוריד את השוטרת לטראומה במרתף, לחש על אוזנה של האחות הראשית ותוך שניה הגיע סניטר שדחף את מיטתה כמעט בריצה לתוך המעלית . ומשם לטראומה

בכניסה חיכתה לו אחות ואמרה לסניטר עד פה!! מה שלא רגיל ומקובל הוא פנה לדרכו והאחות הסיע אותה ליד מיטתה של הקופה.

כשהן מחוברות למכשירים ולאחר שנלקחו מהן מבחנות לבדיקת דם השוטרת והקופה איבדו את הכרתן והרופאים עומדים אובדי עצות .

הרופא שהיה ראש גדול התקשר לחברו משכבר הימים דר' אידלסון הוטרינר של הספארי להתיעצות  " תשמע הגיע אלי בהתחלה קופה שהתברר שהיא בכלל בחורה ואח"כ גם שוטרת בשתיהן נעוץ בצואר חץ קטן כמו שפעם ראיתי אצלך ברובה אויר להמם חיות" דר' אידלסון שידע בדיוק מה קורה ביחידת הספארי וגם עזר להם מידי פעם קלט במה מדובר שאל מתי כל זה קרה? לפני שעתיים לערך השוטרת וקופה לפני 4 שעות אני חושב

תקשיב טוב אומר דר אידלסון אני חושב שעל פי התסמינים שתארת לי .החומר בחץ  הוא הכי קטלני שיש הוא נועד להרוג ולא רק להמם אין להן הרבה סיכוי הן כבר איבדו הכרה? כן לפני כמה דקות,אם כך אני יוצא אליך עם נסיוב נגדי.....

 

מ' הולכת וחוזרת במסדרון הכניסה לטראומה משחזרת עדיין את פגישתה עם מוטי

היא לא זוכרת שהיתה שתויה אך זוכרת את הגבר הצעיר מלווה אותה לדירתה היא נצמדה אליו והתנשקה אאיתו ארוכות היא רק זוכרת שהתעוררה בבוקר במיטתה לבושה בפיג'מה כוס קפה חם לידה ומוטי כבר לא היה,הכי הפליא אותה שהמיטה היתה מסודרת מה עשיתי איתו שאלה את עצמה ואיפה?

 

דר' אידלסון מה אתה עושה פה שאלה אותו מ' בדיוק כשנכנס למסדרון? מי דיווח לך? אין לי זמן לתחקור אח"כ אדבר איתך ונכנס לטראומה.

פתאום הבינה שמתחילת המקרה לא דיברה עם פקודיה ביחידה. יצאה מהמרתף לשאוף קצת אוויר והתקשרה לסגנה ,היי אתה יודע מה קרה שמעתם משהו?

ר' הסגן אמר אני לא מעודכן בפרטים נודע לי שיעל נורתה בעת פעילות סמויה בשגרירות המצרית נכון אמרה לו מ' אני בדרך ליחידה תאסוף את כולם לתדרוך .

 

מוטי בחושיו החדים קלט מיד שכל מי שמעורב בירי הקוף נפגע בצורה כלשהי

הקופה וגם אהרון שדיווח למוקדנית ועכשיו גם המוקדנית שוכבת מחוסרת הכרה ליד הקופה. רגע גם אני מעורב! גם אני על הכוונת?? ומי בדיוק שם אותם על הכוונת שאל את עצמו התחיל ללכת לכיוון מכונת השתיה בכניסה לבניין הוא לא ראה מי צופה בו.....

תגובות