סיפורים

סכין קרה בלב

כשאתה אוהב, זה כמו סכין קרה שנכנסת לך עמוק בלב . אתה נהנה מהקור הזה, נותן לו להשתלט עלייך , עד לשלב שכלום לא יצליח לחמם אותך חוץ מהאהבה שלה . 
וכמה שעובר הזמן, הקור הופך להיות חלק ממך, ואתה מחפש את החום שלה בכל מקום .. אתה צריך אותה . ולא אכפת לך שקר לך בגללה, ולא אכפת לך שאתה יודע שבסוף היא תלך, ואתה תישאר לבד, קפוא , ועם סכין בלב . 
כל פעם שמישהי הייתה עוזבת אותך, היית צריך לשלוף לבד את הסכין מהלב, לשים הרבה פלסטרים על הפצע המדמם , ולחכות שהפצע יחלים. אבל אף פעם לא נתת לו להחלים עד הסוף, תמיד מישהי הגיעה ודקרה אותך בלב עם הסכין שלה, ופתחה לך את הפצע מחדש .. ותמיד בסוף היא הייתה עוזבת , הן תמיד עוזבות .
בפעם הראשונה שראית אותה ראיתי את המבט שלך- ראיתי שאתה חושב שהפעם זה אמיתי. היית מספיק נאיבי בשביל לתת לה להכניס לך ללב את הסכין שלה , מספיק תמים בשביל לחשוב שהיא לא כמו כולן - היא תשאר תמיד בשביל לחמם אותך ..
כל החיים כולן בגדו בך, כולן שיקרו לך והשאירו אותך מדמם אהבה כשהן עזבו אותך , והן תמיד עזבו. אז איך יכולת להאמין שדווקא היא תהיה שונה ? איך יכולת לחשוב שהפעם היא לא תלך? איך אתה לא לומד ממני, חסינה כמו יהלום, לא נותנת לאף אחד להתקרב ולעולם לא מתאכזבת . אותי אף אחד לא ישאיר מדממת, תמיד אמרתי לך שתלמד להיות חזק כמוני- תמיד אמרתי לך שרק החזקים הבודדים שורדים, כי אני למדתי לחמם את עצמי לבד , אני לא צריכה מישהו שיעשה אותי מאושרת ..
״ אני יודע שיש סיכוי שגם היא תעזוב ״ אמרת לי ושברת לי את כל המחשבות . אם אתה יודע שהיא תלך אז למה אתה נותן לה ? אם כבר נפגעת כל כך הרבה פעמים למה אתה נותן לעוד מישהי להכנס לך ללב?  
״ מה שווים החיים האלו לבד ? אז אולי אני מסתכן באכזבה, אולי חצי מהחיים אני עסוק בלהחלים מכאב האכזבה, אבל בשאר הזמן אני עסוק בלאהוב, וזה שווה את כל הכאב שבעולם, כי בסוף תבוא מישהי, שתרצה לחמם אותי תמיד , כי גם אני יהיה זה שיחמם אותה וביחד נשחה באהבה החמה שלנו , ולעולם יותר לא נכאב .״
ואז הבנתי , אני אולי לא אפגע אף פעם, אבל גם בחיים לא יהיה מאושרת וזה לא באמת שווה את זה. הבנתי את משמעות האהבה .

תגובות