סיפורים

היד של הרב אברמיקו

היד של הרב אברמיקו

תכפו הימים והשעות והרי ידוע היה שלרב אברמיקו הקרוי רברמיקו הייתה מכונית מסוג רנו, מכונית ענתיקה מיסכיניקה דמזלאדא  שכמעט הלכה לו לאנחות, ונהג איתה 21 שנים בנוסף לקטנוע שלו.

והיה נוסע מסחנת דרוויש לפלורנטין ומפלורנטין לבלומפילד ומשם לשוק לוינסקי ומשם לצפון הישן ומשם לצפון החדש וחוזר חלילה וגם נסע ללבנון ועבר בגדר הטובה והופיע לפני חיילים של גולני כשהוא קורא להם פסוקים בלאדינו מהתורה כדי לעודד אותם במלחמה מול אשמדאי ויאסר ערפאת ורק התבלבל וקרא "איידה יא נח"ל" ורצו לקרוע לו את הצורה ואת המאדריי מי מאדריי אם אמא של המאדריי, ורק ריחמו עליו כי מיד פתח שולחן עם בורקיטס שהביא מסמי בורקס שיהיה בריא.

ופעם אחת, כשמלאו לרנו הזו תשע עשרה שנה הביא אותה למוסך קלדרון, המוסכניק החביב שעשה לו טיפול עשרת אלפים ומשמה למכון הטסטים שמה במגרש ליד תל עריש בחולון והבוחן טסט שקראו לו ברוקאס אומר לו: "קירידו לשחרר הרגל מהדוושת בלם"

וההוא אברמיקו אומר לו: "היידה ברה, אני שחררתי הרגל מהברקס יא סיניור ברוקס"

והבוחן ברוקס: "מה פתאום"

והרב אברמיקו אמר: "מה פיתום ורעמסס, מה ברוקס נפל על הברקס, ומה אתה מכניס לי פה מה פתאום של קישקשתא, איל מנסביקו דיל סברס"

ובסוף הסתבר שהדוושה תקועה וזה מסוכן השם ישמור והבוחן ברוקס אמר לו לחזור למוסך ועד שלא יתקן את המפגע הרי שלא יוכל לעבור טסט.

הלך וחזר אברמיקו למוסך של קלדרון ואמר לו קלדרון שכנראה הבעיה היא במפצל שמן לצינורות ברקס וזה חלק נדיר מאוד, לא ימצא אותו לא בעליונים ולא בתחתונים ולא בגופיות ולא במלאכים

ולא במלאך גבריאל ולא במלאך רפאל.

ובאמת קלדרון שיהיה בריא עשה מאמץ ובדק אצל היבואן של הרנו וגם אצל בני דודנו בשכונת הג'בליה ולא מצא מאומה.

וככה האוטו שכב במוסך של קלדרון בחצר וירד גשם ואחרי כן עלו עשבים סביב האוטו המסכון ומסכין אברמיקו לקח רק הקטנוע והיה עושה סופרמרקט שמה בשוק לוינסקי עם שתי נגלות לאשתו בוקה: בנגלה הראשונה פיסטוקים, פיניוניס, קפה עם ליבליבי, ירקות וחצילים וקישואים לאיג'ינגרה. בנגלה השנייה עוגות ועוגיות לבית הכנסת וגם קנקלים ובקבוקי בירה.

ויום אחד קיבל הרב אברמיקו צלצול מהמוסכניק קלדרון וההוא אמר לו שיש מישהו שיש לו את החלק המסכון והנחשק אבל יש לו רק תנאי אחד והוא יתן לו בחינם את החלק

והרברמיקו קפץ ושאל: מה התנאי?

והמוסכניק אמר שמי שרוצה למכור החלק קוראים אותו אליהו השיכור אלוף בקלפים והוא פעיל שעתיים ביום וגר בנתיבות ובשאר היום הוא שיכור מבירות.

"ומה זה מעניין אותי? צעק הרברמיקו

"הוא שמע שיש לך ידיים ארוכות"

"ברוך השם, אין מי מאנוס יש הרבה כוח, קון סו נומבריי איל דייו. כמו היד החזקה של רבינו בן מימון ככה יד חזקה של רבינו אברמיקו בן בכר"

"לא זה, יש לך יד טובה בקלפים והוא רוצה לשחק איתך"

"מה, עד נתיבות שמעו על היד שלי" תמה הרברמיקו ונזכר במשחקים של מוצאי שבת יחד עם קונפינו ועם כהן בבסטה בשוק הפשפשים.

"מסתבר" אמר קלדרון

ועשה הרברמיקו מאמץ והכין לעצמו צידה יחד עם קלפים ולקח הקטנוע וירד דרומה לנתיבות ושמה הלך לקבר של הבבא סאלי והתפלל תהלים למרות שהבבא היה מרוקאי והוא בולגרי. ומיד שעשה סיבוב לנתיבות שמה ליד הבלוק של משפחת חדד הוא נעצר ונפלה עליו תרדמה.

ומולו בא הבבא סאלי סידנא עלי ואמר לו: "מי הירמאנו, רבינו בכר, אל תדאג, אל תהיה נרבוזו, הכול יהיה בסדר, קון מזל אי הצלחה קירידו"

ותמה הרברמיקו ושאל: "רבינו, איך אתה יודע לאדינו ואתה מרוקאי?"

וענה הבבא סאלי: "מה לא ידעת? הגן עדן הוא לדוברי לאדינו בלבד, ומי שרוצה להיכנס לשמה, גם אם הוא רב, חייב להיות בגן עדן תחתון וללמוד לאדינו במשך שנה"

וצחק הרברמיקו והתעורר והמשיך את הנסיעה לבלוק של אליהו השיכור.

ואחר כך הלך לאליהו שהיה גר בבית שיכון ארוך והריח שיצא משם היה ריח של עראק ואלכוהול יענתו לוט היה גר שם. ובאמת שיהיה בריא אליהו, השתדל לא להשתכר כל אותו היום, ופתח לרברמיקו שולחן עם בירה וערק וצלחות עם לימון כבוש ופלאפל ועוגיות ועריסה וקוסקוס ואמר בלי שהות:

"אנחנו נשחק עכשיו, ואם אתה מנצח, אתה לוקח החלק בחינם, אם אני מנצח אז אני לוקח את הרנו שלך, למה שמתי עליה עין ממזמן וזה רכב אספנות שכבר לא קיים בארץ"

והרברמיקו הסתכל עליו ככה ואמר: "בסדר" ואמר בלב שלו "יושב בסתר עליון"

ואליהו עשה ככה בראש למה גם הוא הסכים לעסקה. ומן החלונות והפתחים והגגות מציצים כל התושבים של השכונה למה הם מכירים את היד של אליהו השיכור ושלא נולד אף אחד שניצח אותן בפוקר והנה האורח שהגיע מיפו הולך אוטוטו להפסיד הענתיקה שלו לאלף עזאזל.

והרברמיקו לא התרגש מהבוס דיל פואיבלו, ואליהו הוציא מהכיס של החליפה שלו חפיסה קלפים, מה זה חפיסה, ז'דיד, ישר מן הניילון, מן הלמינציה, מן התעשייה.כאילו קנה את זה אצל קורקידי בכיכר המדינה וטרף את הקלפים ונתן לרברמיקו לבדוק שאין פה תחמנות ואליהו ככה בדק טוב טוב והלך לטרוף את הקלפים יענתו היה כמו צ'יטה שטורפת כלבים.

ולקח אברמיקו חמישה ואליהו בחר חמישה

"אנחנו משחקים קלף גבוה" אמר אליהו. והרברמיקו עשה כן עם הראש

והקוראסון של אברמיקו שקשק והקוראסון של הבוראצ'ון גם הוא שיקשק, אבל לרברמיקו הייתה ההבטחה מהבבא סאלי ולאליהו שום כלום וזה נמשך אונו מומנטו.

לא לקח יותר מידי כי מיד הם פתחו את היד

ולאליהו היה קלף 3 תלתן, 4 לב ונסיך ועוד 3 לב ו4 תלתן.

ולרברמיקו קלף 3 לב, מלך יהלום, אס, מלכה וג'וקר.

והרברמיקו צרח "יששש" ויצא בהורה סוערת ולקח הבקבוק ערק ושתה לוגמא דוס בוקליטס ואליהו השיכור היה המום ומיד היה גבר והוציא מהספה שמה ליד הקופסת צדקה של רבי מאיר את החלק והרברמיקו תפס רגליים עבר את הנגלה של האנשים שהצטופפו בכנעסה של אליהו ופערו עליו עיניים ועלה לטוסטוס והלך למוסך של קלדרון.

והקלדרון שיהיה בריא ראה את הרברמיקו עם הטוסטוס והוא מביא לו את החלק ורעד והרברמיקו רואה את קלדרון רועד ושאל אותו :"פורקה סטאס טימלאנדו"

והקלדרון אמר: איך הצלחת בשם סיניור איל דייו קריאדור דיל טיירה אי איל סיילו לנצח את אליהו איל בוראצ'ון קומו איל לוט דיל ספר בראשית. איך ניצחת אותו במשחק הקלפים ולקחת החלק?

והרברמיקו הסתכל אנה ואנה ואמר: "זה בזכות מואיסטרו רבינו הבבא סאלי קה סו אלמה איסטי, הוא נגלה אליי בחזיונות"

וככה החלק הושם באוטו ואברמיקו עבר את הטסטס אצל ברוקס מחולון ועכשיו היה נוסע לשוק לוינסקי ועושה רק נגלה אחת של קניות: פיסטוקים, פיניוניס, קפה עם ליבליבי, ירקות וחצילים וקישואים לאיג'ינגרה. בנגלה השנייה עוגות ועוגיות לבית הכנסת וגם קנקלים ובקבוקי בירה ועוד הוסיף עליהם לקרדה משהו משהו כדי לעשות קידוש והודיה לסאנטו בנדי'צו על זה שעבר טסט אצל ברוקס וניצח במשחק הקלפים עם אליהו איל בוראצ'ון מנתיבות שיהיה בריא.

 

ייתכן שזו תמונה של ‏טקסט שאומר '‏‎K K‎‏'‏

תגובות

שמואל כהן / סיפור נהדר כתבת בסטדריקו קרידו, / 11/07/2021 15:09
אביב וסתיו / פור פאבור הירמאנו קירידו / 11/07/2021 15:20
רחל בנגורה / מקסים , ממש אהבתי, השפה המיוחדת שלך עושה את זה / 11/07/2021 15:44
אביב וסתיו / אחלה, שמחתי שנהנית. מה עם מערב אפריקה? ;-) / 11/07/2021 15:58
רחל בנגורה / אביב סתיו היקר / 11/07/2021 16:30
גלי צבי-ויס / מה פתאום ורעמסס / 11/07/2021 18:49