סיפורים

מפלגת הלאדינו

משה בואנו עמד על הבמה, כולו נרגש ונרעש לפני קונו ולפני העיתונאים שהבזיקו בפלשים את כל שדה הראייה שלו. לידו על הבמה  ישב הזמר ירים חכם  בעל קול הקטיפה המלבב ומצדו השני חבר הכנסת לשעבר, איש הזקן והשירה מר אבנר חגואל.
הבמה קושטה בפרחים והכרזה הראשית נשאה את האות " סט" מתחתה עמדו המילים "הספרדי הטוב" ועוד מתחתה בכתב ירוק מודגש הססמה " למען ילדינו – לדינו! ו"לספרדים תמיד יש יותר כבוד!".

"בהאאאא "פתח בואנו ואמר " הריני מתכבד לפתוח את מסע הבחירות של תל"מ –התנועה ללדינו מתחדשת, זאת שתשבור את ש"ס ותחזיר את הערכים האמיתיים כגון פלברה די הונור, לימודי לאדינו חובה, יותר שירים בלאדינו, יותר כבוד למסורת הספרדית. בזמנו היו דוברי הלאדינו חמישים אחוז מיהודי העולם ועכשיו בקושי אחוז וזה בגלל ההסתערבות של הספרדות. שנאמר "ערב הסתערב והלך ונתערבב"
"מה זה הסתערבות?" התערב אחד העיתונאים
"התערבבות של פאריד אל עטרש ואום כלותום ואום טימטום!" אמר בואנו
ואילו אחר פנה אל בואנו והזדהה: "שמעון כהן ממעריב"
"שאל קרידו ונען!" אמר בואנו
"איך זה שתנצחו את ש"ס והיא מעצמה, היא תאכל אותכם קצוץ!"
"ש"ס היא מפלגה של מסכנים בלי כבוד, כל שבוע מישהו מהם בחקירה משטרתית, ככה הם עושים לספרדים? ככה הם עושים לכבוד?. לנו יש כבוד, והנה יש פה זמר בן לגזע תרשישים ששר על כבוד!"
וירים חכם קם והחל לזמר : "למי למי-  לספרדים תמיד יש יותר כבוד !"
"זה מספר שתיים שלי!" הרעים בואנו, הזמר ירים חכם.
והנה קם אחד, ויאזו` פאפאזיקו בעל זקן  כשל זאוס היווני המניף רומח שישב בבמה  בשולחן וחייך:
"זה מספר שלש!  מר דוקטור אבנר חגואל ממכון לה סרנה במעלה השבעה!!!"
"שאלה לאבנר חגואל- אבנר יהושע מערוץ 2 –איך תעברו את אחוז החסימה?"
"המממ" מלמל אבנר " הרי יש מאתיים אלף דוברי לדינו ויודעי תרבותה, וכן יש גם אוהדי התרבות, אז זה לפחות עשרה מנדטים בכנסת!!!"
ובואנו לקח את המיקרופון ואמר:
"בהאאאא אשתי הכינה שולחנות עם פראסה ובורקטיס ודולסה, אז תאכלו לתיאבון קרידוס!!!"

והנה החלו הסקרים לנבא  הצלחה מסויימת למפלגה זו, היא עלתה לחמישה מנדטים ועלתה בהדרגה. בש"ס היו מודאגים, ובליכוד ובקדימה עוד יותר מפני שהמפלגה נגסה בשלהם.
נגד משה בואנו הועלו האשמות כבדות לכך שהיה מכה תלמידים בכפר הנוער בירושלים ושולח אותם הבייתה עם אוזניים חבושות.
ירים חכם הואשם בזה שהוא כאדם מסורתי חבר לאדם חרדי כבואנו ונגד אבנר חגואל הועלו האשמות בדבר זה שאמנם יש לו זקן גדול אך חזון קטן.

בתשדירי התעמולה כיכב משה בואנו כשהוא יושב על שולחן רעוע  עמוס בבורקיטס , בתחילה איזה חצי דקה הוא דיבר בלדינו ואחרי כן בעברית כשהוא אומר:
"למען ילדינו –רק לדינו. היינו חמישים אחוז מיהודי העולם ועכשיו בשאיפה חמישים אחוז מהכנסת! כמו שמגיע לאמהות שלנו ששרו במיטות לילדים שלהם " דורמה דורמה מי אנג`ליקו!"ואז בואנו נתן אגרוף לשולחן והוא נשבר וכל הבורקיטס התפזר ברצפה. לרוע המזל או למרבה המזל לא צונזר הקטע והצופים גיחכו וחייכו ואהבו.
בתשדירים האחרים נראה ירים חכם כשהוא שר שירים בלאדינו, הפופולריות שלו נסקה וכשביקר במחנה יהודה הוא קיבל נשיקות וכוסות יין וצדקיהו מהמעדנים נשבע שיצביע עבורו ואיתו כל המשפחה.
בתשדיר האחר נשמעו המילים:
"סותמים לנו את הפה, לא נותנים מספיק שעות שידור ברדיו! רוצים זכות דיבור! אחרי כן נראו משה בואנו ואבנר חגואל עם פיות סתומים בתחבושות ופדי גזה, הם הורידו אותם ומיד החלו לשיר:
"קוואנדו אל ריי נמרוד א קמפוסלייה!!!".

אי שם במפלגת הליכוד וש"ס חרשו מזימות הכיצד להפיל את המאיימים ממפלגת ס"ט.
והנה הגיע מידע למפלגת ש"ס כי יש חשש שבואנו החרדי מחזיק טלוויזיה בביתו מאחורי הארון. והנה השכילו בדעתם הכיצד יפילו את החרדי בפח ועמו את כל מפלגתו שהרי יש עריקה רצינית של קהל חרדי למפלגתו.
מישהו השיג מפתח מאסטר לביתו של בואנו והנה ברגע שנראה שיצא לקניות ולא חזר יותר נכנסו שני צלמים- משה שמחי ורן מורי (התלמיד הסורר שהפך לצלם סרטי קודש) והחלו לתור אחרי הטלוויזיה המבוקשת,הקיר ממול היה מלא חרבות ומורי אמר למצלמה:
"זהו ביתו של איש המדנים יודע החרב, מר משה בואנו,רק להביט בקיר והקיר ידבר אליכם"
לרוע המזל התקלח במקום מר אבנר חגואל, כי המקלחת שלו בבית הייתה מקולקלת בגלל השערות של הזקן שלו שנתקעו בחור האמבטיה וסתמו את הביוב.  והיה ראש חודש והוא היה חייב חייב להתקלח לפני עימות במושב ברכיה, אז רק זרם המים וקילוחו נשמעו.
תחילה חיפשו מאחורי הארון של הנדוניה ואחרי כן בארון של המישקונס. והנה מאחורי הארון של המשקאות גילו דלת נסתרת ושם טלווזיה שחור לבן של מץ, משנות הקוקוס עוד מן התקופה ששידרו את מנהרת הזמן ומשפחת בובינוע עליה השלום אלא שכאן גילו מנהרה שתוביל לאבדן מנדטים לבואנו ומפלגת ס"ט.
אך לא ידעו והנה בואנו חזר מהר כי התור במכולת של גדעון זלמן בן אברום קוקילנסקי היה קצר מאוד והוא השיג את המצרכים להכנת קלדו די קרנה.
הנה נכנס וראה את שני הצלמים כשהם מצלמים את הטלויזיה והחל לצעוק:
"פזגאדוס גורסוס!! אזנו דה קרנה! מה אתם עושים כאן! ובעוד הצלמים מסיטים את מצלמותיהם מן הטלויזיה, הוא לקח חרב  תורכית מעוקלת ועתיקה מן הקיר והחל לנוע כלפי הצלמים כשהוא צועק:
"אה זה אתה רן מורי, פח ריק שכמותך עובד בשירות השב"כ!"
"אני עובד בשירות ש"ס!" ענה מורי
"שירות החמאס!" צעק בואנו "לא השתנית. פזבנג נשאר פזבנג וראוי לזבנג!"
והנה מאי משם הופיע אבנר חגואל וראה את המצב, הוא היה רק עם מגבת למותניו ומיד התעצבן על החדירה לפרטיות ולקח רומח מן הקיר והסתער על הצלמים כשהוא מצעק:
" סתלקו מהבית יא בני בתירא!"
ובואנו הנזעם נופף בחרבו ואמר:
"סאקו דל פדה ובני זימה וזמימה! דמיקלוסו בפיתה שכמותכם! חריאת דל ג`ורא!"

הצלמים נמלטו, אך החומר המפליל והמרשיע הספיק, למחרת הופיעה בתעמולת ש"ס העדות המרשיעה אודות הטלוויזיה המוסתרת בביתו של החרדי וכן הקללות העסיסיות שהשמיע והחרב התורכית המעוקלת שכיוון כלפי הצלמים כיכבו בתעמולה השלילית של ש"ס ואילו אחד מרבניה  של ש"ס- הרב יעקב מטראסו( דווקא דובר לאדינו) שכיכב כקריין סיכם:
"הנה לכם דמותו של משה בואנו – אוהב מנעמי הטלוויזייה הארורה ושיקוציה, איש קללה וזימה ואיש דמים וחרב השוטם את הבריות ומרחיקם מעבודת השם! הזהו רב? זהו גורסוס! והנה דמותו של המתייון אבנר חגואל הלובש בדיוק את דמותו של אל העכומ"ים אוכלי הנבלות והטריפות זאוס ומתיוון בסתר ! נגד אלו נלחם מתיתיהו החשמונאי! " ובדיוק נראתה דמותו של האל זאוס האוחז חנית ומולה דמותו של אבנר חגואל עם החנית.
ואילו מפלגת שינוי הוציאה קמפיין התומך בבואנו, וחבר הכנסת אברהם מורז אמר:
"לא ייתכן שיחדרו לפרטיותו של אדם, לבדוק מה הוא חושב ומה הוא צופה ומה הוא מקלל. די לסחטנות, די לחדירה! אם הייתי ספרדי הייתי מצביע ס"ט!"

ואילו מפלגת ס"ט ירדה בסקרים. וביום הבחירות בעגמת נפש רבה,עקב מסע ברחבי הארץ והתמודדות מול השמצות ש"ס שכב משה בואנו במיטה כשהגב שלו תפוס לגמרי והוא מצעק "אוי וא י יא מיזדולורס בר מינן!!!!" רעיו ירים חכם ואבנר חגואל הלכו להצביע ולהמריץ.

בסיום קולות המצביעים, ישב בואנו מול הטלויזיה העתיקה ושמע מפי השדרן רוני קארו את הבשורה:
"מפלגת ס"ט לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, בצורה דרמטית היה חסר אך ורק קול אחד כדי שתגיע לשמונים אלף קולות ותכניס לכנסת את משה בואנו, ירים חכם ואבנר חגואל"  והקריין המשיך כשהוא בפנים עצובות " בתור ס"ט אני יכול לסכם זאת ב" קה טריסטסה" ולפני שעבר לש"ס הוסיף בסרקסטיות: " מעניין מי האדם הזה שבגללו לא נכנסה מפלגת ס"ט לכנסת!"

"אני אני! רק אני!" בכה בואנו בדמעות שליש




תגובות