סיפורים

זריחה©

 

זריחה, לפעמים נדמה לי שזה הדבר הכי בנאלי שקורה ממזרח, עליית הכדור האדמדם הזה בכל הודו וזהרו, שכל יום מתעוררים מולו מלאי ערגה לחיים ואפילו לא חושבים לרגע שבלעדיו אין לנו ולא כלום.

 החיים לדידי לאחרונה, הם וורסיה חדשה לחיים שניים ושלמים, עטופה בטוב המתוק של ילדי ונכדי במיוחד הקטנים שרק נולדו לאחרונה, פועים כמו גדיים קטנים משתובבים מסביב לאמותיהם, מחפשים את פטמת חייהם לינוק את לשד החיים, את כוח  החיוּת. חגגנו את הולדתו  של יהלי נכדי מהבן החמישי שמלאו לו שנה,זרח משמחה שראה מסביבו את אחייניו הרבים משתובבים וקורנים אור בשמחת המפגש. נרגש מהמתנות שקיבל ליום הולדתו כמו ילד בגן, ישב ופתח אחת אחרי רעותה את המתנות הרבות שקיבל, ידיו הקטנות קורעות את העטיפה שמושכת  את עיניו הפעורות  לראות  את שמסתתר מתחת לאריזה המהודרת, צווחות של אושר בוקעות מפיו עם כל מתנה ומתנה.

והנכד הקטן ביותר איתי, בנה של בתי השישית, שרק חש בתזוזת המכונית, נרדם ומתעורר שהמכונית מגיעה למחוז חפצה, בנוסעינו בחזרה לבית, הוא רק פטפט בתינוקית וסיפר לנו חוויותיו מיום הולדתו של אחיינו.

זריחה זה לראות את הממטרות המתיזות  מים בסילונים דקים ומשקות את הפרחים, הדשא ואת הגדר החי שעוטפים את ביתי. זריחה זה לקום כל בוקר אל השקט ולהתפלל לא לשמוע את שריקת הקאסם מעל ביתי, זריחה זה אושר.

 

 

מעבירה את השרביט לרונה נבון.

תגובות