סיפורים

שמשון ©

 

וַתֵּלֶד הָאִשָּׁה בֵּן, וַתִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ שִׁמְשׁוֹן; וַיִּגְדַּל הַנַּעַר, וַיְבָרְכֵהוּ יְהוָה. (שופטים

פרק יג' פסוק כד')

לפני שנולדתי, אלוהים החליט שאהיה נזיר, נזיר כזה שלא מתחיל עם בנות,זהותי השבטית – דן, בין צרעה לאשתאול  . אב'שלי מנוח ואמ'שלי הצללפוני, עד שהצליחו לעשות אותי, לקח להם שנים. אף פעם לא הבנתי מה סבתא חשבה  כשהתווכחה עם סבי, על השם של בתם, בוויכוח סבתי ניצחה וכך היה, הצללפוני. מה היא חשבה שתקעה לאמ'שלי  את השם הזה.

הבית של הורי צנוע, אין בו כלום כמעט. שולחן אוכל נמוך, שלושה דרגשים,  קצת כלי חרס לאוכל, שני כוכי שינה שעל ריצפתם  מחצלות, ומטבח קטן, בחוץ יש טַבּוּן   המשמש את אמ'שלי לאפיית פיתות. אב'שלי מתפלל כל היום, מתבודד, חי  בסיגוף ובפרישות, לא רוצה להיות בחברת אנשים, לא יודע מה קרה לו, הוא קורה לעצמו נזיר,  חוזר בתשובה כזה, מכסה  את ראשו בְּעֲטִיף לבן, נראה מוזר לאחרונה; שיקרא לעצמו מה שהוא רוצה, העיקר שהפסיק לשתות;  היה חוזר לבית מסטול ומרביץ לאמ'שלי  הצללפוני, מאז ששמע קולות מוזרים באמצע הלילה, החליט שאינו שותה יותר, הוא טוען שאלוהים דיבר איתו.

"כי  נזיר אלוהים יהיה הנער מן הבטן". ככה הוא הבטיח לו, גם אותי הוא רוצה להחזיר בתשובה, אבל מה לי ולזה. עכשיו אני בוגר. גידלתי שיער, אני בעל שרירים, רץ למרחקים ארוכים, הבנים בשבט שלנו, שבט דן נמלאים  התרגשות עזה המלוּוה התפעלות  מהיכולות שלי. יחד עם זאת הם טוענים, שהאגרסיביות שלי דוחה; שאני  תמיד מתנפל על אנשים וגורם להם להרגיש בעמדת התגוננות, לכן  הם מרוחקים,אני בטוח שאפילו מקנאה כי יש לי חברה גויה בת ארץ פלשת, מה'זה חתיכה ונקייה בעלת מזג כנוע וצייתני, אבל רכלנית. היא סיפרה לחברה שלה , שאני גיבור, הם לא כל כך האמינו לה, הבטחתי לה שאפתיע אותם, ותהיה לה סיבה להתגאות בי.

בדרך אליה לעיר תמנה שבה היא מתגוררת , רצתי ובדרך מיער עבות סבוך ומסועף, שמעתי שאגה מאיימת של כפיר אריות, הוא חשב שפגש בטרף קל, טעה המסכן,שיסעתי אותו כשסע גדי, אחרי שנאבקתי איתו, נחתי ליד נבלתו, מתוך שינה שמעתי זמזום דבורים, כוורת שלמה התנחלה בִּגְוִיַּת האריה, נתתי לדבורים לעבוד, ואז רדיתי מכוורת הדבורים דבש, מתנה לזוגתי כדי להתחתן איתה, אבל הייתי חייב, ממש חייב להוכיח לחברה שלה שאני חזק וגם חכם, במשתה החתונה חדתי להם חידה.

"מֵהָאֹכֵל יָצָא מַאֲכָל וּמֵעַז יָצָא מָתוֹק".

המשך יבוא.

 

תגובות