סיפורים

המיתולוגיה התימנית - כוכב עולה

הערה: הסיפור הוא צחוק והומור ואין ליחס לו כוונות זדון כנגד אדם זה או אחר.

ושוב בטוב ליבנו בגת ובנרגילה שבים אנו אל חברי המיתולוגיה התימנית שכמעט הפכו למאפיה. ולא. לא במאפיה הסיציליאנית או החציליאנית עסקינן וגם לא בזו האיטלקית של דון קורליאונה או של הסנדק צרוד הקול. אלא פשוט, האוטובוס הנטוש שעמד בחצר של מר חבשוש. אוטובוס בו התכנסו חברי המיתולוגיה התימנית  עמד ושכן ליד טאבון בו אפו הנשים פיתות ולחוח ומיני מאפים טעימים שהעלו את ניחוחם בעיני כולם.

והיו שם מר ומרת מרחום וביתם ליבנת, והיו שם נתי דמתי ופנחס מרחום והבן שלו ומרת סעידה מרחום ומרת שמריה וכן יחיא קונקורדנציה שהיה שולף מיד פסוק לכל מילה שהעלו החבר'ה.

והנה היום, ובטלויזיה הייתה עונה שישית של התכנית הפופולרית "כוכב עולה" ששודרה בערוץ החרוץ. כל זה היה בהנחיית ההוא צביקי פרוכטר מן באר שבע שנטש את עירו מכורתו והיגר למרכז וגם עשה מעשה ז'וזו' חלסטרה- קא משמע לן: בתחילה הייתה ברשותו רעמת שיער שלא הייתה מביישת אריה ערבות יפני ואולם אחר כך עשה כמעשה אבו קרעא וגידל קרחת עצומה.

ובתכנית היו שופטים. איזה ארבעה ליסטים, מלאכי חבלה מן אל ג'הנם שישבו על גבי דרגשים ואשר פסלו את המתמודדים או שיבחו אותם כראות עיניהם. והנה היו שם פיקה צביק: בחור עם שיער ופרצוף של קרפיון שלא היה חושף את עיניו אלא רק במשקפי שמש ענקיים ונהג ללבוש חולצות זרחניות כמו של ילדה בגיל שש עשרה והאמת הייתה ברשותו מרת גאיה, חברה בת שש עשרה שהייתה בגילה של ביתו הבכורה. והיה אחד צרפתי בעל מבטא צרוד בשם פרנקו והיה עוד אחד אבו קרעא נוסף בשם גיא חולובסקי, הלה היה ברנש שיכנאזי, יעני צפונבוני מתנשא עם תנועות אלגנטיות כאלה. יען אם היו נותנים לו סחוג היה מתקפל במקום. אבל היחידה שהייתה משלנו, יענו מבני עדת תימן הייתה ההיא מרגו שרעבי. שליהגה בהיגוי תימני ושפתה מפולפלת כסחוג וכחילבה. כמו אש הייתה וגם הוציאה תקליטים של ארץ אש וארץ ים וגם שרה איזה שיר תימני אחד לרפואה ונהגה גם להופיע בתימניאדה עד שהשתאכנזה בכוכב עולה ונטשה כור מכורתה והחלה לאכול גפילטא פיש עם סוכר השם ירחם.

אבל לא מפיהם חיו המועמדים אלא מפי האס, אם אס ששלחו בני התשחורת דרך הסלולארי שלהם או דרך מכשיר אינטרנט או אינטר מת ודרכם יכלו להעלות או להוריד מועמדים כפי שנאמר "משפיל גאים עדי ארץ מגביה שפלים עדי מרום"

ובתכנית שלפני חצי הגמר נשארו ארבעה מועמדים: ישראל ישראלי מהדרום שנטש עול הדת ודרך אבותיו, עדן קנפר מהצפון שידעה נגן בקתרוס, לירון ערן מכפר סבא שהיה נראה כמו חנאן בר נאן לפלף השם ירחם והיה מהלך כמו ההוא טיפטיפ מארץ הקטקטים וכן כמו תמיד, אחת משל עדת התימנים מרת אגם תנעמי ממושב נווה ישעה שליד שדרות המוכת קסאמים. אלא שפשוט הקסאמים דילגו מעל נווה ישעה כי ראו חור שחור ומלא תימנים. אבל השירה באה לה בגנים והג'יני של השירה נכנס בה. תודה לאל.

ולמרות שלא פירגנו לההיא מרת אגם תנעמי בשל הסילסולים והלוק התימני והמבטא והעין עם החית שלא הסתדר עם הצפונבוניות של השופטים בעת שהייתה שרה "איומה בהר המור" ו"דרור יקרא" והיא עלתה שלב אחר שלב על אפם וחמתם. בעוד שאר חברי הנבחרת כשלו כרעו נפלו כזבובים לפני הקוטל יתושים. והיה צריך לראות הפרצוף של האבו קרעא גיא חולובסקי כשהיא עלתה שלב. וזאת בשל תושבי מושבה נווה ישעה ששלחו מלא אס אם אסים.

 וההיא התכנית זכתה לרייטינג של עשרים אחוז וחצי בגלל בני הטיפש עשרה שצפו בה ועוד כמה זקנים וזקנות כדוגמת מרת חבשוש ומר אדון מסויים.

 

והנה המיתולגיה התכנסו באוטובוס טועמים חילבה ירוק ומחשוש ונכנס מר יחיא קונקורדנציה כשהוא שר בקול נעים "איומה בהר המור" וקטע אותו מר חבשוש ואמר:

"יחיא מה לאבוק, מה יום מיומיים?"

וההוא אמר בפוסקו פסוק כפי שמוציא מחיקו פיסטוק "אם תעזבני יום יומיים אעזבך! יעזוב רשע דרכו ודרך רשעים תאבד!"

"מה בפיך." שאלה ליבנת מרחום

"בפי מרגליות!" ענה הזקן והוסיף: "אני באתי לכאן בטקסי של ג'רופי. ביום ראשון יש את תכנית חצי הגמר של כוכב עולה ויש שם אחת תימניה בשם אגם תנעמי ואני רוצה שתעלה לגמר!!!"

"ואתה זקן תרח, רואה את התכנית הזאת?" התפלאה סעידה מרחום "זאת תכנית של בני תשחורת!"

"אל תראוני שאני שחרחורת ששזפתני השמש!" השיב הזקן "אני מת על התכנית הזאת ושולח להם אס אם אסים כדי שיעלו את אגם תנעמי לגמר!"

"רגע, זאת אגם תנעמי האחיינית של זכריה תנעמי שהיה גר שתי קומות מעליי בשיכון עמידר לפני ימים?" תהה נתי דמתי העצלן.

"דרך ימים רבים במדבר!" ציטט הזקן והמשיך "אני שולח לה אס אם אסים מהפלאפון של הבן שלי עזרי. הוא גם לימד אותי השיטה, וגם הוא שולח וסבתא ברוריה גם שולחת מן אל חנות מכולת של מר צנעני וגם בנים שלו ונכדים ונינים וכל אחד יכול לשלוח עשרה הצבעות וכולם מצביעים לתנעמי!".

"כמה צאצאים יש לו ביחד? ושלישים ורבעים" שאלה סעידה כשהיא מתעניינת.

"ביחד הם שבט של מאה איש!" ענה הזקן לא לפני שהוסיף "פוקד עוון אבות על בנים על שילשים ועל ריבעים"

"אז זה בערך אלף הצבעות!" סיכמה ליבנת

"נכון בהחלט יא ילדה!" ענה יחיא הזקן "אבל אני רוצה שאגם תעלה לגמר! ולכן צריך לג'ייס עוד הצבעות כמו שמגייסים חיילים לצבא הגנה לישראל שהשם ישמור אותם!"
"שכחת משהו!, קראה ליבנת
הוא התפלא ושאל מה שכח והיא אמרה:
"השם שלה- אגם. "ההופכי הצור אגם מים חלמיש למעיינו מים!" ציטטה
"את ג'נבה! גונבת הפסוקים מהארנק שלי!" הצטעק פתאום יחיא קונקורדנציה "ואני מנסה לגייס קולות!"
"מה עם לגייס את הדרדעים?" הציע פתאום נתי דמתי

"מה הדרדעים?" קפצה ליבנת "הם יצורים קטנטנים!"

"כן!" הפתיע הזקן "הייתה להם תכנית לפני המון שנים! "

אני זוכרת! אמרה ליבנת וציטטה: "לפני הרבה הרבה שנים בתוך יער עבות היה מושב נסתר שבו חיו יצורים שחומים קטנטנים קראו להם דרדעים. הם היו טובי לב. לא רחוק משם חיי ג'רג'מל המכשף הנורא. הוא היה רשע. "אחחחח אני שונא דרדעים. אני אתפוס אותך, אני אתפוס את כולכם. אתם לא תתחמקו אני אתפוס אותכם! יום יבוא ואני אגלה את המושב שלכם ואז תראו!" היער עדיין קיים ואם תקשיבו היטב אולי תצליחו לשמוע את צעקותיו של ג'רג'מל ואם תיהיו טובים אולי תצליחו לראות את הדרדעים".

"הדרדעים הם חמולה של אלף ומשהו איש.  אולי אלפיים. אם נגייס אותם הם יכניסו את אגם תנעמי לגמר על מגש של כסף וזהב!" אמר נתי דמתי

"טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף!" ציטט הזקן ואמר: "אני מכיר את דרדע סבא"

"ומי הוא זה." שאלה ליבנת

"מי הוא זה ואיזה הוא אשר מלאו ליבו!, ציטט ומיד הוסיף " זהו מור יוסף משולם דרדעי ראש החמולה. אני אדבר איתו ביער!"

וכך סוכם

 

שני גברים נפגשו ביער עבות. הם ישבו ליד טבון נטוש, חיזנו גת וסיכמו משהו בלחיצת ידיים כשהאחרון אומר:

"אני אצביע עבורם. אמנם אנחנו חרדים אבל נוציא את הטלויזיות מהארונות. זה פיקוח נפש, כי אני בטוח שההוא האבו קרעא גיא חולובסקי השיכנאזי המרשוע הוא צאצא של ג'רג'מל!

"טפו!" ירק הדובר השני "ג'רג'מל הכופר –שם רשעים ירקב אמן סלה!"

"מוסכם" ענה הדרדעי "אתה תתרום ח"י שקלים ועוד היום אומר בבית הכנסת, או בכל בתי הכנסת שלנו שיצביעו עבור אגם תנעמי ואז היא תעלה לגמר על גמל!"

"כי גמל עליי!" ציטט האחרון וצחק צחוק גדול.

 

וביום ראשון התמודדה אגם תנעמי בחצי הגמר, היא שרה את השיר "אשאל אלוה-י" במבטא תימני, בלי בושה ועם ע' וח'. השופטים עשו פרצוף של מלפפון חמוץ פלוס חציל חמוץ ופלוס זית סורי דפוק של מאה גרם במכולת של צנעני. הם בנו על ישראל ישראלי מהדרום. וכולם היו בטוחים שאגם תנעמי תודח. כולל מרגו שרעבי שהעירה:

"יא תנעמי. את לא שרה בשביל גמר!"

אי שם בלב יער עבות הקישו אלפי אצבעות זעירות את מספר הקוד של אגם – 4. האס אם אסים נשלחו. יותר מחמש עשרה אלף אס אמ אסי החמולה של דרדעי.

 

אגם הוכרזה בין השלושה שעלו לגמר. האבו קרעא חולובסקי כמעט התעלף במקום. והיה צריך טיפול נמרץ.
"אני שונא דרדעים!" מילמל

גת ונרגילה חוזנה ביער הדרדעים ובחבורת המיתולוגיה

-----------------------------------------------------------------------------------

מוסר השכל:

 

ביום ראשון הצביעו עבור מעיין חג'בי ב"כוכב נולד!"

 

 

 

 

תגובות