שירים

סיפור לילדים בשם : " קן הקסם "

בחופשה הציעה אמא לקסם שתבקר אצל סבא דוד .סבא דוד הוא שחקן וכותב סיפורים  מחזות ושירים.
קסם שמחה, היא מאד אוהבת את סבא דוד ובמיוחד את הגינה שלו.
" יופי, אמא מתי נסע?"
" קסם יקירה, את תסעי עם סבא . הוא יבוא לקחת אותך ואת תישארי אצלו למשך השבוע
את וסבא ביחד ".
" אוי אמא " התעצבה קסם , אבל איך? את לא תהיי איתי ?"
" יהיה לך כייף, סבא יכין לך דברים שאת אוהבת וילמד אותך הרבה דברים".
אבל אמא, איך אני אלך ואעזוב את הדגים שלי ואת הכלב מילקי והחתולה קוקי, הם חייבים לבוא איתי וגם הבובות והצעצועים ו..."רגע קסם, לסבא יש מכונית קטנה ולא משאית. אי אפשר לקחת את כל הבית. אל תדאגי אני אטפל בדגים במילקי ובקוקי. את תיהני עם סבא."
ביום ראשון בערב סבא לקח את קסם והם הגיעו לביתו.
ביום שני בבוקר לאחר שאכלו ארוחה מלאת דגנים סבא לימד אותה איך מביעים עם הפנים כל כך הרבה רגשות בלי לומר מילה. יום של הבעות פנים וידיים בלי מילים, כך ניסה סבא ללמד את קסם. ממש קסם של שפה.
כשהתעייפו מההצגות עם הידיים והפנים יצאו לגינה שם צומחים פרחים , עצי פרי ועשבי מרפא שסבא מגדל ומחלק כדי לעזור לאנשים.
ביום שלישי בבקר קסם שמעה קול ציוץ ציפורים מעל ראשה והבחינה בזוג דרורים עם ורדים ועלים בפיהם ממלאים חור בקיר ביתו של סבא דוד .
"!סבא!" קראה בהתרגשות " תראה מה הציפורים עושות ?" 
סבא כעס על כל הלכלוך שהותירו הציפורים ועל שבחרו בקיר ביתו  להקים בו קן.
" אוי , צריך לסתום את החור. פה זה לא עץ, לא מקום לקן. " סבא טחב לקיר סמרטוטים ואמר: עכשיו זה מסודר." לאחר מכן הם אספו עלים יבשים שהיו פזורים ליד הגינה . קסם הכינה מהם יצירה על נייר והוסיפה לב.
ביום רביעי בבקר יצאה קסם לגינה ושוב קראה לסבא "בוא תראה מה קרה!"
הציפורים נקרו במקורם את הסמרטוטים ותחבו לחור שוב זרדים ועלים שונים.
"ממש קסם של דבר." אמר סבא, " צריך לסתום חזק יותר ." והוא טחב סמרטוטים ואפילו מוט עץ. " עכשיו זה מסודר. " אמר סבא .קסם החלה לבכות "אני רוצה לאמא והתגעגעתי לאמא שלי." והדמעות הלכו וגברו . " למה אמא הלכה ולא לקחה אותי, סבא."
סבא עמד חסר אונים ."מה קרה קסם? הכנתי הרבה הפתעות עבורך, בעוד יומיים אמא תבוא." אבל את קסם זה לא ניחם .
ואז לסבא היה רעיון . הוא חיבק את קסם עם המון אהבה ואמר." קסם מקסימה שלי. גם אני כל כך התגעגעתי לאמא שלך, הבת הקטנה שלי. אנחנו נדבר איתה ונבקש שתבוא כמה שיותר מהר. עד שהיא תבוא לכאן, בואי נראה מה עושים עם הציפורים שלך. קן הקסם שלא זז מהבית שלנו. "
"סבא אולי תשאיר אותם כאן ?" ביקשה קסם. "יש לי רעיון טוב יותר. הקיר כאן לא טוב עבורם. אנחנו נעביר את הקן בזהירות רבה לעץ הסמוך. שם הקן יהיה בטוח יותר וגם הם יישארו איתנו."
"רעיון מצוין קראה קסם."
" אוי, אבל רצינו לקרוא לאמא שלך, איך נספיק קסם? "שאל סבא."
"אל תדאג סבא, תתקשר אליה ותגיד לה שתבוא בעוד יום." הציעה והדמעות התערבבו עם חיוך.
סבא חיבק את קסם והם העבירו את הזרדים והעלים בזהירות מהחור בקיר למקום בטוח שמצאו על ענף העץ .יופי סבא, קראה קסם בהתרגשות . יופי שמצאת להם מקום על העץ. גם נראה אותם וגם הם לא יצטרכו ללכת מכאן .
ביום חמישי בבקר ביקרה קסם את הציפורים. היא וסבא עשו תרגילי התעמלות וקסם הראתה לו תרגילים שהיא יודעת . הם הכינו תה מצמחים ואספו עלים לסלט בריאות שסבא הכין לאחר מכן.
אחר כך סבא הכין לה ממתק בריאות שזה חטיף עם דגנים מעורבים בדבש שסבא אוהב לאכול.ביום שישי בבקר אמא שירה הגיעה . היא חיבקה את קסם והרימה אותה ונישקה אותה ללא הרף. " כמה התגעגעתי אלייך " אמרה. אז למה לא נשארת איתנו אמא, היה כייף!" השיבה קסם .
קסם סיפרה לאמא על הקן והדרורים שהפכו לחלק מביתו של סבא דוד, אחר כך הראתה לה פעולות במשחק פנטומימה { תנועת הגוף } והפחידה אותה בתנועה ושאגה של אריה ."אמא ומה יהיה על סבא ? יישאר לבד?" דאגה קסם.
סבא עסוק בעבודתו , אל דאגה בחופשה הבאה תחזרי אליו לעוד מספר ימים.
סבא נשק לקסם והבטיח כי ישמור על קן הקסם כחלק מביתו וגם ישלח אליה חטיפי בריאות הסודיים של סבא. וגם נתן לה עלים יבשים במתנה " כשתתגעגעי אלי תביטי בעלים ותזכרי כמה אני אוהב אותך. אמר סבא ועיניו נצצו מאהבה ואולי כבר מגעגועים לקסם הקטנה.   

תגובות