סיפורים

מכתב לחבר הכנסת בן ארי

לכבוד החבר כנסת הנאמן מר בן ארי השם ישמרוק

 

כאן עזריאל פתחי המכונה עזרי שגר בכפר סבא אצל אבא שלו יחיא קונקורדנציה

 

להווי ידוע כי האדם בחברת חבר מרעיו בנוחו על כריות או על פופים מספר לעיתים בדיחות הקרויות בלע"ז דחקות או ביידיש דאחקעס'. ולעתים יצחיקם ולעתים לא, הדבר תלוי בשני דברים: איך שהאדם מספר את הבדיחה- אם יספר בקול מונוטוני ועצוב או בקול אדיש אז אין לו סיכוי טוב ובדיחתו תחשב לבדיחת קרש או בדיחת דיקט עם חמש דיבלים במוצמד אל הקיר. אם יספר בקול חי ומשעשע אולי יש לו סיכוי...

וכמובן שהעיקר תלוי במידת החידוד שבבדיחה. שהרי זו יכולה להיות בדיחה חה חה או בדיחרא בלבן או בדיחה של בדיחי בדיחמין של שבת לפני ההרעשה הכבדה כתוצאה מן הטשולנט כמו שנאמר על קין שהוגלה לארץ נוד שהארץ הייתה מזדעזעת תחתיו ת"ק פרסה על ת"ק פרסה. אלוף בדיחות הקרש היה בזמנו "יש לי יש לי" הזכור לטוב שאותו גילם ההוא הידוע בשערים אשתר אסף שאחר כך נקם במי שהלעיג עליו ואמר:

"אסף השם את חרפתי"

 

ובקיסורו של מיקסר מר בן ארי שמוע שמעתי את מה שאתה מוצא לנכון לגזור עונש קנס על סך חמש מאות שקלים חדשים ומזומנים על מי שיצחק על פרסים או תימנים או פולנים ועוד ועוד יען כי "אין הקומץ משביע את הארי" ואתה רוצה עוד ועוד חוקים כמו חרקים על פני האדמה הזאתי ומרוב חוקים חרקים יש תיקנים וצריך מדבירים יעני תיקונים לחוק התיקנים והג'וקים, יען גועל נפש שלם.

 ואנוכי רגזתי קשות יען כי לאחר כמה שנים של בטלה גמורה מול הטמבלויזיה ופיצוח גרעינים גמלה בליבי ההחלטה להיות מצחיקן וסטנדפיסט יען כי לצחוק ולגלגל דחקות על עדה כזו או אחרת ובעצם להראות שאף אחד לא מושלם... ואני מצליח ברוך השם וככה אני קורא להצגה צחוק תימני מפלפלים חריפים וכוזברה והל וזה יוצא על הכיפאק ואנשים דנים אותי לכף סחוג וזוחקים.

ואני חושב שאם אתה תתחיל לשלוח מרגלים ושוטרים לבדוק את הסטנדפיסטים אז ההופעות יעלו יותר יקר. יען כי במקום לשלם עשרים שקל להופעה ישלמו לי שבעים שקל להופעה כי על כל בדיחה עדתית אני יצטרך לשלם קנס של חמש מאות שקל וזה לא שווה לי לעמוד מול השופט (לא חשוב מאיזו עדה) מרכוס שטראוס שיגיד לי: "אתה מודה או לא מודה?" ולהסתכן במבט של השכנה (לא חשוב מאיזו עדה) זלדה שמסוכסכת עם בעלה המון שנים אבל לא מוכנה להתגרש ממנו כי לא יהיה לה על מי להוציא את התסכולים. ואם תקנוס אותי לא יהיה לי כסף לקנות חלב במכולת והמוכר (לא חשוב מאיזו עדה) יגיד לי "תגיד חסוף, חסרים לי עשר אגורות שלא שילמת כבר מזמן...כבר יומיים שאני לא יכול לישון בגלל זה."

אז בכול הכבוד יא אדון חבר כנסת זה חוק טיפשי. ותשקול אותו על כף המאזניים...

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות