פוסטים

סקירת עיתונות-השבוע שהיה 15/5-21/5/2011

 
1. צדק עיוור: "גבר איראני עיוור אישה ע"י שפיכת חומצה על פניה כיוון שלא נענתה לחיזוריו. ביהמ"ש באיראן פסק שהגבר יורדם בבי"ח והאישה תזליף לעיניו חומצה כדי לעוור אותו" - זה מאוד הומאני שהם דואגים להרדים אותו קודם.

 2. בורדל ססגוני: "טרנד חדש בקובה. צמידי סקס. העונד/ת צמיד שחור - הצעה/הסכמה לסקס מלא, צהוב - מוכן רק לחיבוקים, כתום - נשיקה בלבד" - מה, מותר לעשות סקס בקובה!? הוא לא בהקצבה!?

2.א. וגם, לאור העובדה שקובה הפכה בשנים האחרונות לתעשיית מין, כולם שם כנראה עומדים את הצמיד השחור.

3. שורשים: "מסתבר שמדונה וליידי גאגא בנות דודה מדרגה 9!" - אם יבדקו לעומק, יתברר שגם אני קרובת משפחתן בהנחה שהתפתחנו מאותו קוף שחורדיני.

4. סיכון מחושב: "בגלל האיחורים: נוסעים זועמים לא אפשרו לרכבת לנסוע" - ידעו שבלאו הכי אין סיכוי שהיא תזוז.

5. שאול תחתיות: "בני ברק בתחתית רשימת הזכאים לבגרות" - בשביל מה הם צריכים בגרות, הרי בלאו הכי הם לא יידרשו לכתוב קורות חיים לקבלה לעבודה.

6. בקיצור: "המורים תומכים בשבוע מקוצר שיתחיל ביום ב ויסתיים ביום ו" - צודקים. בשביל המשכורת שהם מרוויחים, גם זה יותר מדי.

6.א. וגם, החינוך בארץ כל כך מוצלח, שאפשר חופשי לקצץ בימי לימוד.

6.ב. וגם, מה זה חופש חצי שנה בשנה, זה לגמרי לא מספיק.

7. קבלות: "בכספת בשכ' הבוכרים בי-ם, נמצאה מחברת שבה ליקט הרב כדורי מיני לחשים, שטיקים וטריקים שמקורם בקבלה". להלן מס' דוגמאות:

7.א. "לפושעים – כך תשתחררו מהכלא: כתבו על 3 ביצים שלושה שמות קדושים ואכלו אותן"- רצוי שהביצים יהיו של חבריהם לתא ואז הם עשויים לצאת בארון מתים.

7.ב. "לאישה מוכה שרוצה לעצור את בעלה - כתבי על קלף מעור חתול באמצעות דם תרנגול: ה' שמע תפילתי והאזינה אל תחנוני באמונתך ענני בצדקתך ושימי על ראשך" - ואם זה יהיה מעור תרנגול ודם חתול, לא יעבוד?

7.ג. "למשטרה-כך תעצרו פושעים - קחו ביצה מתרנגולת שחורה וכיתבו עליה מספר שמות קדושים והחזירו אותה לבית הנגנב"- אם אין בנמצא תרנגולת שחורה, אפשר לקחת לבנה ולצבוע אותה, או לנסות למצוא תרנגולת סודנית בדרום ת"א.

7.ד. וגם, בכל תחנת משטרה יוקם לול תרנגולות שחורות והאחראי יהיה רב ביצן או רב לולן ואז ניתן יהיה סוף-סוף להגיד שלמשטרה יש ביצים!!

7.ה. "הוצאת יין מהקיר - קחו חבית גדולה, כסו בעור בהמה  טהורה, הניחו אותה 12 יום והשליכו אותה בחוץ. לאחר מכן אמרו בכוח את המשפט הבא: שתעשו חפצי ורצוני ובקשתי, אתם הממונים על שערי היין ... שתמלאו בכל שעה שאני צריך" - אם יבטיחו לי שזה עובד, אני מוכנה להיות הבהמה. לגבי הטוהר – אני לא מוכנה להתחייב.

7.ו. "שוויה של המחברת נאמדת במיליוני ₪. מחיר סט ספרים המבוסס על המחברת 7200 ₪" - מומלץ לבדוק אם הטריקים עובדים גם על סתם עמך או רק על היושב במרומים ועושי דברו בצמרת.

8. 144 תפוס: "בבזק החליטו לפנק את העובדים ושלחו אותם לנופשון ברומא. לאות תודה השחיתו את רכוש המלון, קיללו את החדרנים והתפרעו בוותיקן" - בז"ק - בני זונות קבסתנים.

9. הפקולטה: "אושרה הקמת כפר סטודנטים במרכז לוד" - רצוי שלאכלס את הכפר בסטודנטים לקרימינולוגיה.

10. על הזין: "תושב בני ברק, אב ל-10 ילדים, נתפס בנתב"ג כשניסה להבריח ארצה 24 אלף כדורי ויאגרה המוערכים בכחצי מיליון ₪" - הפסיקו לסמוך על היושב במרומים שזוקף נופלים ומחייה המתים?

10.א. וגם,  10 ילדים בלי ויאגרה!? מזל שתפסו אותו בזמן!

11. משכב יקר: "ישראל במקום הראשון ב-OECD בתפוסת האשפוז בבתי החולים" - ניתן לשנות את המצב בקלות, פשוט לייקר את ביטוחי הבריאות וכך רוב האנשים ימותו בבתיהם.

12. דיכאון נוח: "משרד הבריאות: נפחית בשליש את מחיר ההשתתפות העצמית בתרופות. ביניהם ציפרלקס נגד דיכאון, עליו נשלם 27 ₪ במקום 41 ₪". הדיכאון יהיה הרבה יותר נוח.

13. משלוח מנות: "טורקיה דורשת מישראל את שמותיהם וכתובותיהם של החיילים מהמשט" – רוצים לשלוח להם רחת לאקום.

14. דמעות תנין: "יום העצמאות הישראלי מהווה עבור הפלסטינים את יום הנכבה בו הם מבכים שגורשו/נמלטו/עזבו את בתיהם בישראל" - לא עדיף להם לבכות שמאז 48 הם עדיין נתמכים בידי אונר"א?

15. נהיגה נורמטיבית: "משפחת המפגע-הדורס מת"א: הוא ילד טוב. מעולם לא היה מעורב בהפגנות, הוא בונה בית בכפר והתכוון להתארס" - צודקים. הוא סך הכל חיפש פועלים יהודים בת"א שיבנו את ביתו.

15.א. וגם, "רשויות הביטחון של ישראל: המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בתל אביב, הוכשר ככל הנראה בסעודיה משם חזר לאחרונה" - נבדקת האפשרות שרק בסעודיה יכול היה להוציא רישיון ג'.

16. בשורה למובטלים: עקב פריצת הגבול בין סוריה לישראל, יש צפי להקמת וועדת חקירה שתידרש לבדוק למה המכנסיים שלנו תמיד מופשלים ואחר כך תמיד מופתעים.

17. רכושנות: "אסד קורא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להעמיד לדין את ישראל על פשע שביצעה נגד אזרחים לבנונים וסורים" - בקרוב הפשקוויל – מי שנורה מנשק ישראלי, יוצא להורג לאלתר.

18. אי הבנה: לדעתי הסורים שפרצו את הגבול והגיעו למג'דל שמס, סה"כ רצו מקלט מדיני.

19. נקמה מתוקה: "הציונות הדתית יוצאת למאבק בתופעת סרבני הנישואים והחליטה להקים קומנדו מכסחי רווקים" - יישאו את השם 'תג מחיר'.

20. אשפה עצמאית: "האתר של איכות הסביבה נפרץ ע"י פלסטינים לציון יום הנכבה" - רצינו למחות על כמויות האשפה שנשארו מיום העצמאות שלכם, לא השארתם מקום לאשפה של יום העצמאות שלנו!

21. מתכון: "מאות פעילי שמאל קיצוני הפגינו ברח' אבן גבירול בת"א כתמיכה ביום הנכבה הפלסטיני, כשהם נושאים דגלי פלסטין וקוראים לחיילי צה"ל רוצחים. דיירי הרחוב השליכו לעברם מהחלונות ביצים" – לא נכתב אם אלו היו ביצים קשות ורותחות.

21.א. וגם, מומלץ לדיירי רח' אבן גבירול להגיע לי-ם וללמוד מהדוסים להשליך טיטולים צואים ושאריות צ'ולנט.

22. MADE IN CHINA: "הגבול בין ישראל לסוריה ממוקש, אך התברר שהמוקשים לא פעלו" - ככה זה עם שמוקשים שמיוצרים בסין.

23. פסטיבל ארד: "עוזי ארד, כראש המל"ל, הדליף מידע בטחוני רגיש ומסווג" - בגילו לכל אדם עלולות להיות בעיות דליפה.

23.א. וגם, לדעתי הוא בכלל התכוון לדווח ל-FBI או ל-CIA ובגלל שהדליפה הציפה את מוחו, הוא דיווח ל-CNN ו-BBC.

23.ב. וגם, עוזי ארד קיבל הצעת עבודה בוויקיליקס.

24. בי"ס לקסם אישי: "הנספח הצבאי הישראלי ברוסיה, נעצר במוסקבה בחשד לריגול למען ישראל" – אלמלא קיצרו את שבוע הלימודים, היה יכול ללמוד מעמיתיו הסובייטים איך להתברג לעמדות מפתח בארץ, בין אם זה בפוליטיקה הישראלית ובין אם בכורים הגרעיניים.

25. פזילה: "כמה שעות לפני ביקור נתניהו בוושינגטון, משרד הפנים ידון בהקמת מאות דירות בפסגת זאב" - לא רוצה לסכסך אבל לאור הנוהל הקבוע על פיו משרד הפנים נזכר לדון באישורי בנייה מעבר לקו הירוק בדיוק כשנתניהו נפגש עם בכירי הממשל האמריקאי, מעורר חשד שאלי ישי מייצר חישוקים.

26.גריז: מזל שאורי גלר לימד את נתניהו להתכופף, כי עכשיו לאחר נאום אובמה, כל שיצטרך זה כמות גדולה מאוד של וזלין.

27. מכנה משותף: לשיטתו של אובמה, "יש קשר בין השכול הפלסטיני לזה הישראלי" - צודק. הקשר הוא ששני סוגי השכול נובעים מטרור פלסטיני.

28. סרוגים: על רקע המתח הביטחוני: הדולר מתחזק. נצפה חובש כיפה וציציות.

29. המלצה על ספר: "דו"ח המבקר" - מאת: סופר רבי המכר הידוע מיכה לינדנשטראוס.

אפוס רחב יריעה ועב כרס שנוגע בכל תחומי החיים במדינה אוטופית שנקראת ישראל. רובו של הספר שכתוב בצורה קולחת ומהודקת היטב, כולל סיפורים חושניים ומרתקים על מחדלים היפותטיים שמתרחשים באוטופיה הישראלית.

"מה היה קורה אילו מכוני רישוי היו מחייבים החלפת אביזרי רכב שאותם הם עצמם מוכרים? איך קרה שהגרלות שונו ללא אישור וזכיינים מונו ללא בדיקה?" ועוד....

הספר מסב את תשומת ליבו של הקורא ומעורר אצלו תהייה, שאם באוטופיה בעלת אקלים מזרח תיכוני נעים ונוח כמו ישראל, הידועה בשלווה השוררת בה, באזרחיה שוחרי השלום ומנהיגיה הנבונים והישרים עלולים להתרחש אירועים מהסוג הנ"ל, מה היה קורה במדינה פחות מתוקנת.

בראיון אמר הסופר מיכה לינדנשטראוס "צר לי לשמוע שלמרות כישורי הכתיבה שלי, איש אינו לוקח אותי ברצינות מספקת ודוחפים את ספרי, אשר לכתיבתו הקדשתי את מיטב זמני, למעמקי מגירה חשוכה".

כתבנו לענייני מדע בדיוני מוסר שההמשך צפוי לצאת לאור בשנת 2012. בקרוב הסרט.

 

 

תגובות