פוסטים

אושר

העולם שאנו חיים בו הוא גדול. הוא ענקי ומכיל כל-כך הרבה צורות חיים מתפתחות,וכנראה שגם מכיל צורות חיים שעוד לא נפתחנו אליהם או הם לא נפתחו אלינו.
בעולם הזה אנחנו מתעוררים כל בוקר(או צהריים למי שמתמזל מזלו), וכמו נמלים חרוצות מנהלים את סדר היום שלנו.
יש כאלה מאיתנו שמנסים כוחם בלהרוויח כסף,יש כאלה שמשקיעים את כל כולם במשפחה,יש אלה שמחפשים אחר אהבה ויש את אלה שאי אפשר לתחום אותם בשום קטגוריה-כי כל אחד מאיתנו הוא מיוחד.
 במקום הנפלא הזה,היו מאות אנשים שלא פחדו להגיד דברים בקול רם, אלפי אנשים שלא פחדו או פוחדים ליצור את הגלגל מחדש,ומספר אנשים שיגלו משהו שיפיל את העולם בעוד כמה שנים טובות.
ובעולם הזה חי גם אני.
אני לא פילוסוף(לפחות לא לרגע זה) אבל אני בטוח שאם למדוד את ניסיון החיים שלי(אם בכלל אפשר) נגלה שגם אני עברתי כמה וכמה תחנות בדרך לנקודת זמן שאני כותב את הדברים האלה.
ישנה שאלה אחד שמעניינת אותי מאוד(ואני לא יודע אם שמעתי אותה ממישהו אי פעם או שחשבתי עליה בעצמי),והשאלה היא כזו:
מי הוא האדם המאושר? האם זהו האדם הטיפש,כנאמר באמרה "אין שכל אין דאגות", או שדווקא המאושר הוא בעל הידע והשכל,האיש המשכיל שיודע הרבה ושואף לדעת?

שאלה זו מעסיקה אותי זמן רב ואני מוצא את עצמי חושב עליה בלילות בקירוב לשעתיים לפני שאני מצליח להירדם.
למרות שגאון אחד(איינשטיין) אמר פעם שכל בעיה ניתנת לפתרון-אחרת לא הייתה בעיה,אין לי תשובה ברורה לשאלה שמעסיקה אותי כל כך הרבה ושלא נותנת לי לישון.
מצד אחד אני חושב, שבעל השכל לא יכול להיות מאושר מכיוון שהוא חושב יותר מדיי על החיים. הוא לא בן אדם פשוט והמחשבות שמתרוצצות אצלו בראש בסופו של דבר מטרידות אותו. לא משנה כמה ידע ירכוש האדם, הוא צמא לעוד ועוד מידע ומקבל אותו בכל רגע נתון. בכך הוא נכנס למעין מנגון בלתי ניתן לעצירה כאשר הוא גם רוצה לצרוך מידע וגם צורך מידע בו-זמנית וכדי להיות מאושר הוא צריך לדעת הכל-אך זהו מצב אי אפשרי,ולכן לדעתי אדם זה לא יכול להיות מאושר.
מצד שני,  האדם הטיפש לא יכול להיות מאושר מעצם הגדרתו. הוא הרי טיפש. אי לכך ובהתאם לזאת אדם זה שולל מלכתחילה את ההגדרה האמיתית של אושר("הנאה, סיפוק נפשי, נחת,מזל טוב"-לפי ההגדרה של מילון ספיר) מכיוון שהוא טיפש והוא אינו יודע אותה.
מכאן נובע בעצם ש.................................
את ההמשך אני לא יודע,בשמחה אקבל את הדעות שלכם על מה שכתבתי,
אלכס:)

תגובות