פוסטים

אלוף העברית

בתוך הרדידות של תוכניות הטלוויזיה בעת האחרונה (ובעיקר עם "המצאת" התופעה המוזרה הזאת - הריאליטי), צץ רעיון יפה ומבורך: אלוף העברית.
אלוף העברית זו תחרות, או כפי שהמפיקים מעדיפים להגדיר זאת: משחק, הנוגע לשפה העברית. במשחק משתתפים ילדים מכיתות ה ו-ו מכל רחבי הארץ.
הזוכה בפרס הראשון יקבל מימון לתואר ראשון ושני באוניברסיטה בשלב בגרותו בחיים. זו יוזמה של משרד החינוך וטדי הפקות. כן, אותה חברה המפיקה את כוכב נולד, הפיג'מות ותוכניות טלוויזיה נוספות.
 
את המשחק המבורך הזה הכרתי באמצעות בני הצעיר - גונן בן ה-12, שהגיע עד לשלב חצי הגמר-הצלחה מרגשת בעיני.
הילדים מתבקשים לאיית מילים, לחרוז, ולתת מילים נרדפות. אילו הן שלושת הקטגוריות הנכללות במשחק המקסים הזה, המונחה על ידי דליה מזור. 
בתחילה הגיעו צוותים ממשרד החינוך לבתי הספר והמשחק התקיים באולם הספורט. מכל בית ספר נבחרו כמה ילדים לאחר שעברו בהצלחה את כל השלבים: איות, מילים נרדפות, וחריזה.
גונן כאמור היה ביניהם. לאחר מכן הוזמנו הילדים וההורים-לסיבוב ראשון שנערך במרכז התרבות אשר בכרכור והשלב הזה צולם לטלוויזיה. גונן עבר גם את השלב הזה בהצלחה רבה.
שבועות אחדים אחר כך, התקיימו בהפרשים של כמה שבועות-שתי תחרויות נוספות במרכז שטיינברג בחולון-שהובילו את הילדים לשלב חצי הגמר.  הילדים המתחרים הגיעו וחולקו על פי אזורי מגוריהם: מחוז הדרום, המרכז, הצפון והשרון וכו'.
כל התחרויות צולמו לתוכנית שתוקרן מתי שהוא במהלך שנה זו בערוץ 2. 
מעת לעת ערכו עם הילדים ראיונות במסדרונות מרכז שטיינברג ושאלו אותם שאלות על אופים, תחביביהם וכו'.
אתמול נערך שלב חצי הגמר וגונן נשר כבר בשאלה הראשונה. הוא לא התאכזב, לקח זאת כמשחק ונהנה מכל שלב ושלב.
בעיני, הוא תמיד אלוף העברית ואלוף בכלל. אמא...מה לעשות.
אך יותר מכך ריגש אותי לראות ילדים כה רבים שהשתתפו בתחרות זו. ומי שסבור שהולך ופוחת הדור-התבדה ובגדול. יש לנו דור צעיר מעורר התפעמות. כשתראו את התוכנית תדעו על מה אני מדברת.
אז כל הכבוד למשרד החינוך, לטדי הפקות, לילדים המוכשרים ולבן...של אמא.    

תגובות