ראיונות

הזרקור (91) עם Nesi

 
הוא בן 27, צועד בבטחה לצד ההומור. הופיע בעבר כסטנדאפיסט בקאמל קומדי קלאב. אם אתם רוצים לדעת מה חשוב בדייט ראשון-כדאי שתקראו מה שיש ל-NESI לומר על כך. ומי שלא קורא את הדברים המבריקים שלו מפסיד ובגדול! 

 

1-"זוגיות", הוא אחד משיריך המעניינים בעיני, כתוב על ההבדלים המהותיים בין גברים לנשים.

מתחילת שחר ההיסטוריה ועד שמישהו ישנה כמה סעיפים בחוקה הלא כתובה, הנשים תמיד מצטיירות כפלא בלתי רגיל שמסוגל לבצע 5000 פעולות בבת אחת, בערך כמו כל מוצר שמנסים למכור לנו בערוץ הקניות, בעוד אנחנו הגברים זוכים בתואר הנכה הרגשי לשנת... (השנה לא רלוונטית כי אנחנו באמת זוכים בתואר הזה כל שנה).
הנשים זוכות להצטייר ככאלה בעלות נפש אצילית, בעוד שלנו הפריבילגיה הזאת לא קיימת ואם נעז לחשוף אותה אז אנחנו נהיה החוליה החלשה – שלום.
את "זוגיות" כתבתי רק כדי להמחיש את האבסורד שבמשחק הפינג פונג המתיש הזה. הרבה מוצאים טעם ועניין בלשחק את מי שאנחנו לא וכל זאת כדי להתעלל ולהתיש את הצד השני. אולי כבר נחתום על הסכם שלום זוגי ונחיה בצורה בריאה ונורמאלית ? כמו שזה נראה כרגע אני לא רואה את זה קורה.
2-כיצד לדעתך ניתן לגשר על הבדלים אלה, אם בכלל ?
כל כך התרגלנו להתיש האחד את השני וליהנות מלחקור האחד את השני ששכחנו מה זה ליהנות מהרגע. כמו כל כך הרבה דברים, אם היינו מנסים לחיות את החיים בצורה פשוטה וישירה החיים לא היו נהפכים לפחות מעניינים ותוחלת החיים לא הייתה מתקצרת לנו תוך כדי תהליך חיפוש האידיאל המושלם ( אם אתם חושבים על בר רפאלי ואם אתן חושבות על בראד פיט – תשכחו מזה ).

3-דודו טופז – הקדשת את אחד משיריך לפרשה עגומה זו. מה לדעתך קרה שם ומה גרם למדינה שלמה להסתחרר סביב זה ?

השיר "כוכב נופל" הוקדש כאמור לדודו טופז ז"ל. הרגשתי את הצורך לכתוב משהו, להשמיע לפחות את הקול שלי, כי המדינה סגרה עליו יחד עם התקשורת מכל כיוון אפשרי.
הצורך נבע לא בכדי להגן על מעשיו, שעצם המחשבה מעוררת בי חלחלה, אלא בכדי לעורר את כל אלה שהחלו לרקוד לו על הדם עוד לפני שהחל לטפטף החוצה. צריך לזכור שדודו ז"ל שהיה בפסגת הרייטינג היה שווא ערך לתינוק המחפש את אימא שלו בעוד אימא שלו, שזה הקהל שלו נטש אותו בלי לחשוב פעמים ולמה ? כי זה עסיסי, זה מעניין והיי הוא גם תמיד טען שהוא משוגע אז הנה ההוכחה.
בראיון האחרון שהוא נתן לפני שהפרשה התגלגלה הוא אמר לרינו צרור " בהתחלה הכוכבים עשו את הטלוויזיה. היום הטלוויזיה עושה את הכוכבים" כשהיד המכוונת הייתה לכל אותם כוכבי ריאליטי ואל אלה המאפשרים לכל הפיאסקו הטלוויזיוני והביזיוני הזה להתרחש. אז נכון הוא היה נרקיסיסט, אז נכון שכל הפרשה הזאת מטורפת ואפשר לשאוב ממנה רעיונות לאלף תסריטי אימה, אבל צריך לזכור שהמעשים הנפשעים הללו נעשו בהשפעת כדורים אותם קיבל מבלי לדעת שיהיו תופעות לוואי מרחיקות לכת וגם הוא, למרות שמשום מה אנחנו מתנהגים למפורסמים כאל בני אנוש בעלי כוחות מיוחדים, היה סה"כ בן אדם. בן אדם שאיבד את דרכו ונותר לבדו כנגד שאר העולם.

4-מהם החיים עבורך? על מה אתה מוכן להסתפק, ועל מה לא תסכים להתפשר.

החיים עבורי מלבד היצירה והכתיבה הם ליהנות ולחיות את הרגע. למצוא את ההומור גם ברגעים הפחות מצחיקים של החיים. אני מוכן להסתפק באושר ובריאות עם משפחתי הנוכחית וזו העתידית המחכה לי מעבר לפינה, בלקום כל בוקר עם חיוך רחב ולדעת שאני לא רק מפרנס את משפחתי בכבוד אלא גם נהנה מכל רגע. על מה לא אסכים להתפשר ? בהתחשב בעובדה שאנחנו חיים במציאות פשרה בה אנחנו מתפשרים כמעט על כל דבר אפשרי, לעולם לא אתפשר על האמת שלי ועל האושר שלי ושל אלו הסובבים אותי.
5-"כל מה שרציתם לדעת על הלידה שלי ולא העזתם לשאול," קטע מדליק. מה עוד אתה יכול לספר לנו בנוגע לכך.

"כל מה שרציתם לדעת על הלידה שלי ולא העזתם לשאול" התחיל בעצם ממטלה שקיבלתי בשנה השלישית לתואר, בה נתבקשנו לספר על היום בו נולדנו. עכשיו כמה אפשר להרחיב על היום הזה ? היו צירים ? היו ! היו צרחות ? בטח היו ! אז החלטתי לקחת את זה למקום אחר ולתת לו טאץ' ייחודי משלי. כאחד שיש לו בטן מלאה על כל כך הרבה דברים הקורים במדינתנו הקטנטונת, ראיתי לנכון לשלב את האבסורד הפוקד אותנו מבלי לתת אותות כלשהן על הפסקה בעתיד הקרוב כמו יוקר המחיה, והשתלטות הריאליטי על חיינו ( הסתדרנו יפה מאוד גם בלי זה ) וכ"ו.

6-האם אתה אוהב את שמך, ומדוע נקראת כך ?

טוב, אז כמו שבוודאי הבנתם קוראים לי נסי. לא שם שנתקלים בו כל יום אני יודע, אבל כמו ב-איפה אפי אם תחפשו שעות בסוף תמצאו לפחות עוד אחד.
הכל התחיל מהעובדה שבתוכנית המקורית הייתי אמור להיקרא ניסים על שם סבי ז"ל, אבל מכיוון שיש לי הורים חכמים שידעו לחשוב כמה מהלכים קדימה וידעו שכשאגדל כבר אתן דעתי על השם הזה ובמילותיו של ז'וז'ו חלאסטרה הייתי אומר משהו בסגנון של מה זה החרטא הזה ? הם החליטו לקרוא לי נסי. מה זה נסי אתם שואלים ? פשוט מאוד. נולדתי בחנוכה והנס שלי=נסי. לא יודע מה גרם להם לחשוב שאני סוג של נס אבל זה כבר בעיה שלהם לא שלי. מאז ולתמיד אני חייתי ואחייה יופי עם השם. בכל זאת הוא די ייחודי, אתם לא חושבים ?

 

 

7-ספר לנו את קורותיך. מי אתה ?

טוב אז ככה – אני בן 27 , לא מזמן סיימתי הנדסאי תקשורת חזותית שלוש שנים ולפני כן למדתי קופירייטינג ב-ACC המכללה לתקשורת ופרסום של תרצה גרנות ז"ל. אני מאוד אוהב לעצב ובעיקר לכתוב, כאשר בתקופתי בצבא הופעתי כ-2 עונות בבמה הפתוחה בקאמל קומדי קלאב. אני מאוד אוהב תיאטרון וקולנוע (הסרט האהוב עלי ביותר הוא "אפקט הפרפר"). מבחינה מוזיקלית אני מאוד מושפע מהביטלס, לד זפלין, QUEEN, פינק פלויד, ACDC ו-KISS וכואב לי על התפנית שחלה בעולם המוזיקה כיום. כואבת לי העובדה שכמו בריאליטי כל אחד מחשיב את עצמו לביג שוט וזורק מילה אחת אותה הוא מפמפם במקצב פופי מתקתק ודוחה. פעם למוזיקה הייתה משמעות והייתה באמת איכותית. היום לרוב ( אם כי עדיין יש כמה צדיקים בסדום )זה פשוט לא זה.

8-פרודיה – אתה כותב זאת מצוין. מה מקומו של ההומור בחייך ?

קודם כל המון תודה זה מחמיא לי מאוד. ההומור זה אני, ואני זה הומור. אנחנו בלתי ניתנים להפרדה. הומור מהווה לי כלי נפלא בחיים ואף יותר מכך הומור הוא הכוח שלי כנגד כל העולם.
גרף ההשראה שלי נע בין קיציס ופרידמן לקונאן אובריאן, רובין וויליאמס וחבורת מונטי פייטון. משהו במופרעות הזאת כל כך משחרר ויפה בעיניי שהייתי חייב לאמץ זאת לחיקי.
הרבה תוהים על הדייט הראשון בין האדם להומור ומה הופך את הזיווג הזה למוצלח לא פחות מבראד פיט ואנג'לינה ג'ולי. האמת שאין הסבר אחד ברור. אדם יכול להתאהב בהומור ממבט ראשון דווקא בנקודת השפל הגדולה ביותר שלו מה שלאחר מכן הופך לא רק למנגנון הגנה, אלא לכוח בלתי רגיל. כמו כן ההתאהבות הזאת יכולה להתרחש כי מה יותר יפה מהכוח להצחיק ומהיכולת לצחוק ? כי למי שעוד לא התעדכן החיים הם קומדיית טעויות אחת גדולה. כל מה שנותר לנו זה לשבת, לצחוק וליהנות.

9-בעקבות שירך "מובטלים", מה דעתך על המצב התעסוקתי והכלכלי בארץ?

את הפארודיה על שיר הבטלנים – "שיר המובטלים" כתבתי לאחר שפוטרתי בעקבות המשבר הכלכלי. כתבתי את זה לפני כשלוש שנים וכמו שזה נראה כיום לצערי דבר לא השתנה. להיפך המצב נהיה גרוע יותר ויותר. אינספור מוכשרים מחפשים את עצמם בעולם שהמילה הזדמנות היא לא חלק מהלקסיקון שלו. ואם זה לא מספיק אז אנחנו מתמודדים עם עלייה מתמדת במחירי המזון, הדלק עוד מעט יגבו מאיתנו כסף ללכת לשירותים. יש את זה באירופה אני מתפלא איך לא אימצנו את הפטנט הזה גם פה.
בקיצור מישהו צריך להתעורר כאן. אני לא יודע בדיוק מי, אני לא יודע איפה הוא בדיוק גר אבל משהו חייב להשתנות כאן ומהר !



10-המדינה שלנו – מהי עבורך?

המדינה שלנו היא אוסף של אנשים. רובם סבבה למרות שכמו בכל מקום גם כאן יש כמה עשבים סוטים אה שוטים – בעצם גם וגם שחיים בתוכנית הסיטקום הכי מצחיקה בעולם ושלא סתם תוכנית הדגל שלה היא "הישרדות".

11-על הראיונות והדייטים הראשונים כתבת בטור הראשון שלך. ספר כיצד נולד הקטע הזה.

הקטע הזה נולד מאינספור ראיונות עבודה ש"זכיתי" להיות נוכח בהם. הייתי בשלב בחיי שלמרות שחיפשתי עבודה בתחום כמעצב גרפי למציאות חוקים משלה ואמרתי לעצמי שאם כל הצער שבדבר צריך להתפשר ולחפש גם בתחומים אחרים. באיזשהו שלב לאחר שאספתי מספיק חוויות ומספיק ראיות על איך בעצם כל תהליך מציאת העבודה עובד כאן בארצנו הקטנטונת – במילה אחת פרוטקציה, אמרתי לעצמי שאני חייב לכתוב על זה משהו שיהווה תיעוד כתוב להשפלות ההזויות שמעבירים אותנו בשביל תפקידי הפשרה השונים והלא מגוונים.

12-מה הכי חשוב בדייט הראשון עם בחורה, בעיניך ?

בדייט ראשון עם בחורה מה שהכי חשוב בעיניי זה להיות קשוב ולהתחיל לייצר איזושהי דינאמיקה ראשונית בתוך הסיטואציה הלעיתים לא שגרתית והלא טבעית הזאת. מה שבטוח לא לעשות – לא להפוך את הדייט לסוג של ראיון עבודה. לא סתם ראיונות עבודה מסתיימים תוך זמן יחסית קצר. אם אתה לא רוצה גורל דומה בדייט צריך לחשוב מחוץ לקופסא.

13-מה דעתך על תוכניות הריאליטי?

מתבקש בעיניי לשוב ולצטט את מה שדודו טופז ז"ל אמר לרינו צרור באותו ראיון מפורסם : "בהתחלה הכוכבים עשו את הטלוויזיה. היום הטלוויזיה עושה את הכוכבים". כל כך נכון וכל כך משקף את המצב העגום אליו התדרדרנו, ואני שואל ברצינות – לכלוא אנשים בתוך בית זאת תרבות ? לזרוק אנשים לאי ולצפות בתוצר הסופי והערוך שלהם בדרכם לזכייה בתואר קניבל נולד זאת תרבות ? יש אנשים שיאמרו שמדובר בניסוי גאוני בו אנו זוכים לחזות בהתנהגויות שונות למצבים קיצוניים ואני חוזר ושואל אתכם – אתם אמיתיים ? רוכשים לי את ערוץ 20 בשלט כדי לראות מישהו זר הולך למטבח ומוזג לעצמו כוס מים או שתי בנות רבות על בחור שבכלל לא שם לא על זאת ולא על זאת. אני לפני שנייה הייתי בשירותים. זה שודר בערוץ החיים הטובים. איך פספסתם ? בקיצור אנחנו בדרך הנכונה והבלתי נמנעת להתרסקות טוטאלית של התאים הבודדים של המוח שלנו שעוד הצליחו לשרוד את הטמטום הטלוויזיוני. ובמילותיה של עדי אשכנזי שמתמצתות בדייקנות בלתי רגילה את דעתי על תוכניות הריאליטי – מה זה השטויות האלה ?

14-ביקורת חברתית ומחאה ביצירה הכתובה, האם יש לזה מקום?

בוודאי ובוודאי שיש מקום לביקורת חברתית ומחאה ביצירה הכתובה. אנחנו מדינה קטנה מוקפת דעות וכדי שלפחות נמשיך לחיות באשליה שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית אז שלל דעות כאלו ואחרות חייבות להיאמר בין אם הם פופולאריות בקרב רוב דעת הקהל או לא. לומר את האמת אולי מאוד קל וגם מאוד פופולארי לכתוב לקהל מיינסטרימי, אבל אדם שפונה ויורה גם בחזיתות אחרות הוא אדם מאוד מוערך בעיניי.

15-אתה כותב סיפורים, מאמרים (פוסטים), ושירים – היכן אתה מולא עצמך טוב יותר ?

כולם בניי ובנותיי ואני אוהב וגאה בכל אחד ואחת מהם. בדומה לתקופה שכתבתי להופעות שלי בקאמל, אני מוצא את עצמי בבית בטורים שלי. בשני המקרים, לפחות מנקודת המבט שלי, זה כמו הפלטפורמה האידיאלית שלי לצעוק את כל מה שאני חושב ורוצה לומר. לכתוב את הטורים זה כמו לכתוב יומן. מבחינתי זה הכי אישי, הכי אמיתי והכי אני.

16-מתי גילית כי הכתיבה היא כלי ביטוי שלך ?

האמת אין לי נקודת זמן ספציפית שאני זוכר שזה היה מבחינתי ה-רגע בו גיליתי את הכתיבה. אני יודע שתמיד בימי הולדת של חבריי כשהגיעה שעת הברכה הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסא. גם כל הזמן אמרו לי שיש לי את זה. זאת אולי לא נקודת זמן אבל אני מרגיש מחויב לציין זאת – זכיתי לקרוא כל ספר וכל טור של יאיר לפיד וראיתי בו סוג של מורה דרך בשלט רחוק ואם אני חייב למישהו את התודה הכי אמיתית וכנה על כך שבזכותו גיליתי את הכתיבה זה לו. אז שוב המון תודה.

17-מהי הכתיבה עבורך ?

כתיבה עבורי היא הזדמנות לתת לדימיון לעוף למחוזות שונים ומגוונים בלי הצורך לכוון לו G.P.S  ליעד כלשהו. כתיבה היא בשבילי פלטפורמה לומר את כל אשר על ליבי ויותר מכל כתיבה בשבילי היא בראש ובראשונה הנאה אמיתית וכיף גדול.

18-אם לא היית אדם מה היית בוחר להיות ?

אם לא הייתי אדם מה הייתי בוחר להיות ? שאלה טובה. נראה לי שלזה שם למעלה יש תשובות מדויקות יותר אבל אם כבר שואלים אותי אז הייתי הולך על כלב. פרוותי, חמוד שיודע לנבוח כשצריך ובלי כל דאגה בעולם.

19-איך הגעת לאתרנו ?

שמעתי על האתר ממנחם דורון מחולון שהשתתף בקורס שלך.

20-מהו הדבר האהוב עליך ביותר אצל בני אדם ?

אני אוהב אנשים חיוביים, אופטימיים שכיף לדבר איתם. שמצד אחד הם באותו ראש כמוני ומנגד יש מה ללמוד מהם. אני אוהב מאוד אנושיות באדם וכמובן חוש הומור.


21-ומהו הדבר השנוא ?

שונא היא מילה קשה מאוד ואכזרית מאוד, אבל בואי נגיד שאני לא מתחבר לאנשים שלא יודעים לפרגן, שמתנשאים מעלייך, אנטיפתים וצבועים.

               חמש היצירות האהובות על נסי במיוחד

חמשת היצירות האהובות עליי ביותר הם:

"שיר המובטלים"
http://www.galiwords.com/Show_Chosen.asp?DynamicContentID=49209
 כי הוא בני הראשון באתר

 "זוגיות – חבל על הבריאות"
http://www.galiwords.com/Show_Chosen.asp?DynamicContentID=65617

"כל מה שרציתם לדעת על הלידה שלי ולא העזתם לשאול"
http://www.galiwords.com/Show_Chosen.asp?DynamicContentID=78103

והטורים שלי -  

"הטור הראשון שלי"
http://www.galiwords.com/Show_Chosen.asp?DynamicContentID=85069

ו"בחירות".
http://www.galiwords.com/Show_Chosen.asp?DynamicContentID=85203


הסיבה בה בחרתי דווקא ביצירות הללו כי אלו הפיסות המשמעותיות ביותר בפזל המרכיב אותי ואת האמת שלי בכתיבה, כשהנוסחא היא נושאים רציניים בהם אנו מתעסקים מידי יום ביומו המתובלים בהומור ודעתנות או במילים אחרות העולם עפ"י נסי.

 

 

תגובות