ראיונות

הזרקור (108) עם תפוחי


הוא חובב מוסיקה מושבע, אופה ומבשל כתחביב מהנה במיוחד, אל החברים הוא מתייחס בכבדהו ובחשדהו, ומהים הוא מאוד חושש לאחר טביעה כמעט. הכירו את תפוחי, וגם אחלו לו מזל טוב ליום הולדתו.


1-אדם – מהו?

האדם הוא החיה היחידה שמקלקלת בטבע מה שחיות אחרות בונות. אנחנו מחשיבים את עצמנו לחכמים גדולים. ובו בזמן הורסים את כדור הארץ. כמו טיפשים מייצרים כימיקלים וממלאים את עצמנו בהורמונים  ואחר-כך מחפשים תרופות למחלות הנגרמות מזה.

2-הים – היכן הוא מצוי בחייך.

הים – גדלתי על הים ביפו [ מול בית-החולים "דונולו" לשעבר] הייתי מטורף שלא מחשבן לכלום בנמל יפו קפצתי מבניין שלוש קומות למים. אחרי הצבא עברתי קורס צלילה. לפני מס שנים הלכתי לים לבד לדוג בצלילה הים היה רגוע התרחקתי אולי 50 מטר מהחוף אחרי כמה דקות מצאתי את  עצמי נסחף  בעומק  15 מטר ולא הצלחתי לחזור. עליתי למעלה במאמץ רב. הגלים הכו בי וסחפו אותי פנימה לקח לי בערך  שעה לעבור קטע שעשיתי קודם בחמש דקות  עד שמצאתי סלע ונאחזתי בו לקחתי אוויר ויצאתי. מאז כמעט ולא הולך לים למרות שאני גר מטר מהחוף וצופה בו מהמרפסת. בסרט מכאן והלאה של קלינט איסטווד על הצונאמי ישבתי ובכיתי ראיתי את עצמי שם.

3-כתבת שיר נהדר בשיר אקסטרים, כתוב עליו, מהותו עבורך.

לא זכרתי שיר זה דווקא, פרט לטיול על ההר אין קשר בינו למציאות. אני מזל קשת הידוע ביצר ההרפתקנות שלו, מאחר ואני גרוש החלטתי לשלב את זה באקסטרים בצורת מורת דרך ומדריכת הצלילה כמטפורה לדייטים.

4-חריזה – עד כמה אתה חש שהיא חלק ממך.

חלק בלתי נפרד ממש עצם מגופי, למרות שניסתי לכתוב ללא חריזה לא מצליח לי

5-מהי השעה האהובה עליך ביממה.

שעת הזריחה יותר רומנטי בעניי מהשקיעה לרוב צופה בזריחה בטיולי טבע שאני עושה.

6-מהי העונה האהובה עליך ומדוע.

העונה האהובה עליי זה רגע המעבר מהסתיו לחורף עוד אין גשמים ומזג האוויר מושלם מבחינתי .לא קר [לא סובל מקור] ולא חם .ועדיין אין גשם שגורם לי לבעיה עם הכלב שאין איפה להסתובב איתו מבלי להביא הביתה 5 קילו בוץ

7-מוסיקה – עד כמה היא חלק מחייך. ואיזה סוג מוסיקה אתה אוהב במיוחד.

מוסיקה זה משהו שמלווה אותי מאז שאני מכיר את עצמי. בבית אבי שהיה מורה לריקודים אחרי שעות העבודה, תמיד התנגנה מוסיקה מכל מיני סגנונות. הכי אני אוהב סלסה הייתי מהראשונים בארץ בשנות התשעים שארגנו מסיבות סלסה, קלטות ודיסקים קיבלתי מחבר שהיה נוסע פעם בחודש לעשות עסקים בחול וחזר עם מוסיקה קצבית. היום אני יותר רגוע ומשתתף בערבי זמר וקריוקי.

8-איך הגעת להיות די ג'יי.

אני לא  DJ  מקצועי. בצעירותי הייתי המרקיד של החבר'ה במסיבות שישי מפני שהיה לי פטיפון ומלא תקליטים  וטיפ קלטות  ולאחרונה חזרתי לזה כתחביב .

9-מה מרטיט את ליבך.

היום אני מתרגש בסרט טוב ומספר טוב ויכול לדמוע  מה שלא קרה לי מעולם.

10-חברות ורעות – כתוב על מקומן בחייך.

בצבא היו לי חברים תחת אש שהיו מוכנים להקריב את חייהם ואחרי השחרור כל אחד תפס כיוון ונעלם. מאז מצאתי רק "חברים" זמניים שהיה להם אינטרס להתקרב אלי למטרה מסוימת כשזיהיתי את זה הם נעלמו . מאז לצערי כל אחד נכנס תחת הכותרת " כבדהו וחשדהו".

11-ספר על עצמך, קורותיך.

אני בן 52 הורה יחיד כחמש עשרה שנים. גדלתי ביפו ובבת ים. את בגרותי גיבשתי בפנימייה חקלאית.  הרבה שנים הייתי עצמאי והייתה לי חברה להוצאה לפועל שנאלצתי לסגור באדיבות ליבה של גרושתי. פתחתי עסק לאינסטלציה ונתתי שירותים למוסדות ובתים פרטיים עד לפני שנתיים, התקלקל לי הרכב וחשבתי שזאת הזדמנות לעבוד כשכיר במקום להיכנס להשקעה ברכב חדש. מעשה שבדיעבד התברר כטעות משום שלא מצאתי עבודה ראויה.לא הייתי מודע למצב התעסוקה במשק בכלל ולבעיות התעסוקה לבני גילי בפרט. את הזמן מעביר בכתיבה  ובארגון ערבי תוכן לפנויים פנויות .

12-קווים לדמותה של המוזה הפרטית שלך.

המוזה שלי לרוב  מדברת על אהבה על כל גווניה. חוויתי אחת ואני רוצה עוד אחת.

13-על מה לא תרצה לוותר לעולם.

כשקראתי את השאלה הראש הכחול שלי מיד הבזיק וחייכתי לעצמי, אני מניח שהתכוונת למשהו אחר. אחרי מחשבה לא הייתי רוצה לוותר על היכולת לתקשר עם אנשים. תמיד עסקתי במכירות או בתחום אחר שיצר חובה לתקשר כמו ההוצאה לפועל כשביצעתי פעולות הייתי יושב עם החייב ובשיחה הייתי מוציא כסף וכמעט ולא סוחב מיטלטלין .למרות שגם את שפת הכוח אני יודע זה תמיד היה בעדיפות אחרונה.

14-פינה בלב, למה אתה שומר פינה מיוחדת בליבך.

פינה חמה בלב אני שומר לבית הספר החקלאי שבו למדתי, בעיקר למורים שכל אחד מהם היה אישיות כובשת מבחינתי. היה לי מורה בעל חמישה תארי דוקטור. מכל העולם היו באים לשמוע הרצאות שלו. מקום שביליתי בו ארבע שנים וחוץ מללמוד עשיתי חיים משוגעים.

15-תחביב האפייה שלך, כיצד הוא נולד.

בילדותי הייתי הרבה אצל סבתי היה לה מטבח מטר על מטר, ולא כקלישאה. אלה באמת המידות מי היום יש לו מטבח בגודל הזה?  אני הייתי בורר עדשים, שעועית ירוקה ועוד כל מיני עלים  ואחר-כך מציץ ורואה איך היא מניחה סירים על הפרימוס. איך מטפלים בדג לגפילטע פיש  איך מרדדים בצק ללחם בית. הכול על קטע שיש של שמונים סנטימטרים. בגיל אחת עשה בניתי מתכון לעוגה היא נפלה כמה פעמים ושניתי מרכיבים עד שלבסוף הצלחתי. ביקשתי ללמוד בתדמור במקום  התיכון וצחקו עליי. אז הלכתי ללמוד בפנימייה חקלאית הייתי רוקח לפתנים מחבושים תפוחים ועוד פירות  ועושה החלפות עם הבנות כמו כביסה, סיגריות שיעורים. סבתי שתהיה בריאה וחזקה היום מעל גיל תשעים,  ביקשה ממני להכין עבורה תבשיל שהיא אוהבת. מבחינתי זה היה כמו לזכות באוסקר כשאמרה שזה יצא טוב יותר ממה שהיא מכינה.

16-תן לנו מתכון טוב וייחודי משלך.

פרפה לימון ונענע

החומרים: כוס נענע קצוצה

1 שמנת מתוקה {אפשר גם פרווה}

3 חלבונים

חצי לימון מגורר דק עם הקליפה

ניתן להוסיף גם גלטין

כוס סוכר דק

ג'לי לימון

 

אופן ההכנה

במחבת שמים כוס עלי נענע וכף מים  כשמתחמם להוסיף חצי כוס סוכר לערבב כל הזמן עד שנמס ומקבלים תרכיז של מי נענע לסנן ולקרר את העלים זורקים ואת הנוזל המרוכז שומרים

במערבל מקציפים חלבונים וסוכר עד לקבלת קצפת חזקה מוספים לימון מגורר

ומי הנענע קרים בכלי נוסף מקציפים שמנת מתוקה  משווים טמפרטורה עם הביצים ומקפלים בעדינות את התערובת  זה הזמן להוסיף ג'לטין למי שאוהב.

מעבירים לכלי הגשה או בתבנית למקפיא לכמה שעות.

אם מצאתם ג'לי לימון אם לא ניתן גם בג'לי משמש - מכינים כוס מים רותחים עם הרבה נענע ומשתמשים במים להכנת  הג'לי לפי ההוראות על האריזה מצננים היטב בכלי הגשה או כלי שטוח, עם כף גלידה יוצרים כדור מהפרפה מפזרים ג'לי למעלה ומקשטים בעלה נענע.

בהצלחה

 

17-שירה או סיפורת, מה מהנה אותך יותר לכתוב.

ללא ספק שירה, לאחרונה ניסתי לכתוב סיפורים אף פעם לא הצלחתי לכתוב משהו ולקבל עליו ציון עובר, הפעם קיבלתי מגלי ציון טוב  וזה גרם לי להתרוממות רוח הסתובבתי כמו טווס בבית. שירה זורמת אצלי הרבה יותר טוב אני מקבל השראה מכל מיני תמונות, אירועים, מצבים והחיים.יכול לכתוב שיר בדקה לפעמים ביום אבל המחשבה כבר בראש לעומת הסיפור שגורם לי להסתובב כסהרורי ולבנות את התוכן ולקבל כאב ראש.

 

18-ליום הולדתך – מה תאחל לעצמך. מה תרצה להגשים.

הייתי רוצה למצוא עבודה בשכר ראוי, הסכמתי כבר לעבוד בשכר מינימום שלא מכסה אפילו חצי מההוצאות החודשיות אבל גם את זה אני לא מוצא. והחסכנות מתחילים להיגמר. וגם: להישאר בריא בגוף ובנפש.

חמש  מהיצירות האהובות על תפוחי במיוחד:

 

1. פרח אדום – התחיל אצלי כברכה למישהי ופתאום הבנתי שזה מורכב יותר ולכן בסוף כתבתי אני נותן חיבוק ואכן זה התקבל בשמחה.

2. אני מאושר- אני מחפש עבודה הרבה זמן וראיתי שלא חשוב כמה אתה מוכשר אם אתה לא מקושר אז גם לא תהיה מעושר. אבל למרות הכול אני מאושר.

3. תודה- חיפשתי דרך להודות להוריי וזה פשוט התנגן לי בראש ,זה גם השיר היחיד שהם קראו מכל מה שכתבתי פרט לאחיינית שלי שאותה אני משתף ביצירות אף אחד במשפחה לא ראה כלום.

4. הברבור- אף אחד לא הבין למה המשורר הולך לשנורר, והחלטתי לא לגלות מה עומד מאחרי זה ולהשאיר את השאלה פתוחה לפרשנות הקורא.

5.שמשון ודלילה- לצערי נשים מקבלות מחמאות מכניסות לאת עצמן לסרטים ומבילות את זה למקומות ופרשנות שלא התכוונתי לזה. לכן המשפט האחרון מסכם בלא רוצה להימשך בלשון

ביקשת רק 5 אבל אני חייב לציין אחד בסוגריים

[6. סרטן השד] נכתב באמצע הלילה פתחתי ספר לפני השינה  והשיר נכתב בראשי מעצמו קמתי מהר למחשב לרשום שלא אשכח. לצערי היום יותר ויותר נשים חולות ו/או עוברות הקרנות וניתוחי שד, שלחתי את השיר לעמותה אחת מתשע לפרסום אצלם בעיתון בחודש המודעות .

 

 

 

תגובות