סיפורים

לבנה אדומה - חלק עשירי -

לילך פנתה לחדר בו ישב אין שם ואכל. אין שם הרגיש בבואה והביט בה, היא נראתה רגועה יותר, עם מבט מעט מהורהר ומאוכזב, אך לא יותר מדי ולא כמו קודם. כשהייתה כבר לידו, נעמד. "בוא נחזור לחדר הישיבות", אמרה.
אין שם הנהן והלך איתה אל חדר הישיבות.
אביה ישב שם בכיסא בראש השולחן, נשימתו הייתה כבדה. 
לאחר שנכנסו לחדר הישיבות נסגרו הדלתות מאחוריהם, אביה של לילך התחזק מעט לאחר שתיקה קצרה, נשימתו חזרה להיות רגועה. "יש לנו חמישה חוקים, כל חוק עליך לכבד אותו ולא לעבור עליו, עונשים לעוברים על החוקים שלנו במקרה הטוב הם מוות מיידי, במקרה הפחות טוב...יש לנו מגוון דרכים לגרום למוות להיראות כפרס", פתח ראש ההודורי ואמר.
אין שם הקשיב בריכוז, ידיו על ברכיו, ראשו מופנה לראש ההודורי, עיניו מביטות בו בריכוז, כמעט ולא מצמץ.
ראש ההודורי המשיך ואמר:"החוק הראשון שקיים והחשוב מכולם - לעולם אל תעשה לאחרים, בין חברים ובין אויבים את מה שלא תרצה שיעשו לך, במלחמה תנהג איך שאתה רוצה שיתנהגו כלפייך, מול חברים התייחס כמו שתרצה שיתייחסו אלייך. זה החוק השומר עלינו להיות הוגנים והגונים, זה חוק ששומר על אחדותנו ועל כוחנו. הפרה שלל החוק הזה גורר אחריו עונשים חמורים. עד מאוד. האם החוק ברור לך?"
אין שם הנהן קלות, לא מתיק את עיניו מראש ההודורי.
"חוק מספר שתיים, חשוב לא פחות - כל הודורי חזק ממך, גדול ממך עליך לכבד. בין אם הוא שנה מעליך, או חזק במעט ממך, אתה תכבד אותו והוא יכבד אותך בחזרה. הקפד לא לעשות מעשים או לומר דברים שעלולים לפגוע בחזקים ובמבוגרים ממך, כבר קרו מקרים שהתפתחו מלחמות חורמה בגלל דברים כאלו. העונשים קשים מאוד גם למפרים את החוק הזה. חוק מספר שלוש", המשיך ההודורי,"אסור לך בתכלית האיסור לקרוא את מחשבותיהם של אחרים או לרדת לעומקם בלי רשותם המפורשת. קריאה של מחשבות של אחרים ללא רשותם וכן ירידה לעומק נפשם של הודורי ללא רשותם והסכמתם - הם פגיעה איומה בפרטיותם, העונש המינימלי לחדירה למחשבות של אחרים הוא מוות בייסורים שנמשכים לפחות מאה שנה. על התעמקות בנפש של הודורי, במיוחד הודורי מבוגר ממך, הוא עונש בל יתואר.".
אין שם החוויר. מבטו עדיין נעוץ בראש ההודורי, הוא כבר ידע ששלומו מובטח ושאין לו סיבה לדאגה, אך חומרת מעשיו נחתה עליו לפתע, כשהבין והפנים את המשמעות של הדבר שעשה, אימה נפרשה על פניו.
לילך ראתה את אין שם מחוויר, והבינה שהצדק היה עם אביה, אין שם באמת לא התכוון לכך. היא פנתה אליו ושאלה:"אתה רוצה כוס מים? אתה נראה כאילו ראית שד, אין לך מה לדאוג, לא נרע לך."
אין שם התיק את מבטו מאביה ופנה להביט בלילך,"אני יודע שלא תרעו לי, הבנתי את משמעות מעשיי ועל כן החוורתי כל כך.", פלט בלחישה. לילך יצאה מהחדר ושבה אליו עם כוס מים שהניחה לפני אין שם. "שתה, תרגיש יותר טוב אחרי שתשתה.", חצי-אמרה, חצי-ציוותה עליו לילך.
אין שם שתה מהכוס שהניחה לילך לפניו. היא צדקה, הוא הרגיש את הרוגע והשלווה שוחים עם המים לאיבריו מפשירים אותו מהאימה ומחזירים את צבעו לפניו.
"חוק מספר ארבע", המשיך ראש ההודורי אחרי שאין שם נרגע ומבטו שב אליו, "זהו חוק התקף לכל אדם הלומד את דרכי ההודורי: אסור בתחלית האיסור לצאת משטח העיר ללא ליווי של הודורי מבוגר אחראי. כל הודורי שיוצא מהעיר בתקופת לימודיו ואימוניו מסתכן מעל ומעבר, ומסכן אותנו. החוק האחרון, ישנה מערה ביער האפל מחוץ לגבולות העיר שלנו, באזור שאליו איש לא הגיע ורק הודורים אחדים הצליחו להגיע אליו. אסור לך להתקרב למערה הזו בשום תכלית ואופן, אם במקרה אתה מגיע לפתחה - התרחק במהירות הגדולה ביותר מן המערה. אין לך מה לחפש שם, ואין לך מה להסתובב בקרבתה. האם זה ברור?"
אין שם הסתקרן, אך הנהן. "כל החוקים ברורים",ענה אין שם.
אביה אותת ללילך במחשבתה, "אין שם הולך להפר כל חוק וחוק אפשרי, כחלק מהלימודים שלו והבנת כוחו. תפקידך להגן עליו. שאר ההודורים יודעים על כך ומוכנים לכך, הם צריכים דוגמה חיה למה החוקים האלו קיימים וצריכים להבין מה המשמעות של הפרה של החוקים האלו. אין שם הוא ההודורי המתאים לכך ביותר. האפלה שלו תגדל והוא יצטרך להתמודד איתה בעזרתך. תראי לו את האור - ואם הכל יילך כמתוכנן הנבואה תתגשם בצורתה הטובה ביותר."
"מה אם הפרת החוקים והאפלה הגדלה של אין שם יצליחו להחשיך את האור?", הבהבה לילך בתשובה לאביה.
"עלייך לדאוג שמצב זה לא יקרה. אם הוא יקרה...ההשלכות יהיו הרסניות. אין שם חייב יהיה למצוא את האור בתוכו, ואת היחידה שיכולה לעזור לו בכך, עם יכולותייך וידיעותייך. שניכם בגיל המתאים.", סתם אביה ולא פירש.
לילך קיבלה את דברי אביה, על אף שרב הנסתר על הגלוי.
"אתה תצטרך לקבל שם חדש, ולאד הוא לא שם מקובל אצל ההודורי והיות וכבר החלפת את שמך פעם אחת עד שתמצא שם מתאים - אנחנו נעניק לך אותו בטקס. נחזיר אותך לביתך - עיר ההודורים, ותתחיל באימוניך ולימודיך. להיום סיימנו, לילך תלווה אותך למקום מגורייך החדש, היא תשהה איתך לוודא שאתה מסתדר ושלא חסר לך דבר.", סיכם ראש ההודורי. "שאלה אחת לי לכבוד ראש ההודורי, מה הם שמות מקובלים אצל ההודורי?", שאל אין שם.
"שמות כמו עין השועל, לוע הארי, דממת האפלה ושמות של צמחים. שמות של צמחים ניתנים לרוב לנשים ולבנות.", ענה לו ראש ההודורי.
אין שם הנהן.

ראש ההודורי קם מכסאו, מסמן לאין שם ולילך שתמה פגישתם.
הם קמו ויצאו מחדר הישיבות, חזרו כלעומת שבאו ועמדו בחוץ.
השמש כבר שקעה, כוכבים נתגלו בשמיים הכהים, לילך הוליכה אותו במבוך הרחובות עד למשכנם החדש.
יום נוסף תם.

כל הזכויות שמורות לThe Wolf
All rights reserved for The Wolf

תגובות

גלי צבי-ויס / כללים / 01/01/2014 12:44