פוסטים

ההגמוניה של המרכז

אז ככה מזמן באמת לא התמרמרתי על הפריפריה לעומת המרכז, הנושא החביב עליי. אתמול ביום שישי היתה כתבה על הפארק האתגרים החדש של העיר עכו. הם כל כך מיפים את הפא
רק הזה ובצדק, אפשר להגיד שהם מרצים את התושבים בייחודיות שיש לעיר עכו. יש בזה יתרון מאוד גדול, זה סוג של עצמאות וזה גורם לאנשים לבוא לעיר הזאת מבחוץ (מפריפריות אחרות וכיוצא בזה ואף מהמרכז).
לשווק מוצר/מותג צריך בשביל זה הרבה מאמצים ושיווק פסיכולוגי כדי שאנשים יראו שהמוצר יעיל וטוב. כדי שכאילו לא יעבדו על הצרכנים, שותלים איזה פרזנטור ומנהיג דעת קהל שימליץ על המותג/מוצר עצמו ועל ידיו אנשים יקנו את את המוצר הזה. זה טריק שיווקי ידוע שעושים כמעט כל החברות בארץ.
עיר - למעשה זה גם סוג של מותג/ מוצר. כדי שאנחנו נשווק אותה טוב אנחנו צריכים לפרסם את זה בצורה שיווקית וטובה. אמנם אנחנו לא קונים את העיר אבל כן אנחנו יכולים לבלות שם. לא רק חיפה, תל אביב וירושלים הם ערים ששווה לבלות שם אצלם עכשיו גם עכו. עכו מן הסתם היא עיר פריפריאלית לכל דבר ועניין. לכל עיר כזאת יש את המגרעות שלה. בארץ ישוביי הקצה נחשבות כפריפריה, ואני אסביר גם למה. ישובים כאלה הם ישובים שאנחנו יכולים לראות לצערנו את העוני שיש שם , את המוגבלות ההישגית כדי להשיג כל מני דברים, תושבי הפריפריה צריכים לנסוע באוטובוסים או ברכבים קילומטרים רק כדי להשיג את מה שהם צריכים. הדוגמא הכי פשוטה, בחור צעיר שזה עתה סיים את המועדפת שלו וגר בשדרות לצורך העניין ורוצה לטוס לדרום אמריקה, צריך לנסוע עד לבאר שבע שזה מרחק של 30 דקות, בגג 40 דקות לחנות שנקראת המטייל. זה נשמע לכם סביר? לי לא.
אבל ככה זה פריאפריות, אין להם דבר וחצי דבר מה שיש במרכז וחבל שכך. בתל אביב מרחק יריקה אתה נמצא בכל מקום שאתה רוצה. הפארק האתגרים החדש הוא למעשה תולדה מהמרמור שרובץ כלפי התושבים. אנחנו תושביי העיר עכו לא צריכים לנסוע קילומטרים בשביל ליהנות, יש לנו את זה פה בעכו“ אמר תושב אחד שהתראיין לכתבה. עכשיו אני קצת אבאס אתכם ואגיד לכם שהפארק האתגרים הזה או הסינמטק הידוע שיש בשדרות זה רק כדי להגיד שמי שגר בפריפריה צריך לא להתמרמר והם מפותחים כמו המרכז. מרכזו את הפריפריה שיהיה נגיש יותר כלפי התושבים. מה זה אומר מצד אחד: אגרנו כסף ואנחנו יכולים גם להיות שם דבר כמו תל אביב, אבל מצד שני אנחנו צריכים משאבים כדי שבאופן פסיכולוגי יחשבו שאנחנו גם שווים. אני אמשול את זה לנערה מתבגרת שלא קיבלה תשומת לב אז הוא עושה הכל כדי שיראו אותה(איפור מוגזם ומחשוף עמוק), היא מת מבפנים אבל מבחוץ כולם רואים אותה.
לסיכום של דברים. בהצלחה לפארק האתגרים החדש של עכו, זה מרענן ויפה וכל הכבוד על היוזמה. אבל לקח להם הרבה שנים כדי לייפות את העיר ולמתג אותה למשהו חדש רק כדי להגיד: גם לנו יש ואתם יכולים גם לבוא אלינו.

תגובות