יצירות אחרונות
מריל (0 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -23/06/2026 16:39
מלאכים מעל ביתי (9 תגובות)
יצחק אור /שירים -23/06/2026 10:09
הפרח האחרון בגינה🌹🌹🌹 (6 תגובות)
שמואל כהן /סיפורים -23/06/2026 09:47
מלב הציפור המתוקה בוקעים (4 תגובות)
דני זכריה /שירים -23/06/2026 06:00
עוגיית הזמן-אסנת אלון גוילי (2 תגובות)
אסנת אלון /שירים -23/06/2026 02:04
שינה טובה (2 תגובות)
צביקה א הורוביץ /שירים -22/06/2026 21:05
מִפְרַשׂ הַהַשְׁרָאָה (3 תגובות)
אביה /שירים -22/06/2026 18:59
לו היייתי ציפור--מוקדש באהבה לעליזה אהובה (15 תגובות)
מרים /שירים -22/06/2026 18:33
שירים
מצהמצה
מצה- על מה ולמה ניתן שמה מצה אולי כי מיצתה את עצמה. טוב אז, מיצינו את היותנו עבדים לפרעה במצרים , מיצינו את היכולת שלנו להיות במדבר ארבעים שנים. מיצינו גם את אכילת המצה, נעבור לאכילת פיתה חמה ישר מהתבון, כי המצה היא למעשה אותה הפיתה שלא תפחה ונאכלה יבשה.. כמו שנאמר:-אותה הגברת בשינוי אדרת
את האפיקומן בפסח מחפשים ,היכן נמצא ומי מצא מעניין האם בכל הבלגן שהיה ביציאת מצרים החביאו אפיקומן, ונתנו פרס למוצא הישר, איזה פרס כבר היה במדבר מי המציא ואפוא הומצא המנהג הזה? ומי צריך לדאוג למתנה למוצא מארח או הורה?
ונמצא גם מקום לכולם בשולחן הסדר ונמצאה כוסו של אליהו הנביא, אז לשמור
אותה עד שיגיע וימצא אותה מוכנה ומזומנה לו עם יין
אדום בפנים ולא מיץ נמצא גם מקום בלב. כי אם יש מקום בלב אז יש מקום
בשולחן הסדר ולא סתם נאמר –"כל דכפין יטה
ויאכל- אז חג פסח כשר ושמח לכל חברי בדרך המילים
תגובות
גלי צבי-ויס
/
נמצא מקום בלב
/
30/03/2018 07:42
אילה בכור
/
תודה יקירתי האהובה חג שמח..
/
30/03/2018 10:06
גלי צבי-ויס
/
חג שמח ושבת נעימה אילה יקרה.
/
31/03/2018 08:50
יום טוב צבי
/
מי מצא את האפיקומן
/
30/03/2018 15:29
אילה בכור
/
אולי יגע ובכנפיוו יביא שלום-חג שמח
/
30/03/2018 18:14
גליה אזולאי
/
בערב כזה בחג הזה יש מק�
/
30/03/2018 18:47
אילה בכור
/
תודה על המשוב את צודק בשבילפרס מחפשים
/
31/03/2018 00:25
גדי רוטשטין
/
מצה, אולי צמה אמצא?
/
31/03/2018 00:19
אילה בכור
/
ולמי היא שייכת הצמה?חג שמח
/
31/03/2018 00:25
יקיר (יקי) דסא©
/
חג שמח אילה.
/
31/03/2018 10:50
אילה בכור
/
חג שמח איש יקר
/
31/03/2018 20:10
עליזה ארמן זאבי
/
אילה יקרה !כאשר יש בלב
/
31/03/2018 19:45
אילה בכור
/
אולי בזכותם אנחנו עדיין קיימים-תודה וחג שמח
/
31/03/2018 20:11
דויד סמוכה
/
יפה מאוד אילחה מועדים לשמחה שבוע טוב
/
01/04/2018 05:35
התחברותתגובתך נשמרה |