סיפורים

תמונות בדמדומי הזמן -נכתב על פי תמונה

 

תמונות בדמדומי הזמן /איריס לוי 16.11.19

1

הייתה זאת שעת הדמדומים תנועת המכוניות זרמה לאיטה.

הבחורה היפה בשיער האדמוני שישבה  על הספסל הפינתי לא משכה את תשומת הלב ,מאחר ולא היו עוברים ושבים בשעה זו כשהשמים צבועים באדום וכתום.

העצב ניכר על פנייה בעודה מתבוננת על צג הטלפון בתמונות שבו היא מאושרת ומחויכת בשפת הים ,במגדל אייפל ,בשדרה שמתחת לדירה בזמן כשהיא מטילת עם הכלבה הקטנה דוני. ברגעי הבוקר הקסומים במרפסת השמש שכה אהבה בדירה הקטנה ששכרו במרכז העיר שבכל בוקר הגיש לה אבי אהובה כוס קפה עם עוגייה שישבה במרפסת  שהשקיפה על העיר מהקומה החמישית

אגלי הדמעות צרבו בה וזלגו על צג הטלפון שעברה מתמונה לתמונה. למחוק  להשאיר עלתה המחשבה בראשה,  למה  להשאיר הרי הכול נגמר בבום.

2

זיכרונות

התמונות לקחו אותה אל ימי הנעורים ימי בית ספר התיכון שבה צחקה ונהנתה עם חברות הילדות שאותן הכירה עוד בגן חבורה של חמש בנות שכל העת היו ביחד בטוב וברע .מללכת לשפת הים בחופש או לקניון ,ללמוד למבחנים או לכייף במסיבת פיג'מות עד אור הבוקר וכן עזרו אחת לשנייה בשעת משבר.

 עם כל השובבות של הנעורים יעל הייתה תלמידה חרוצה ושקדנית והצליחה בלימודים.

בוקר אחד שגרתי נכנסה המנהלת לכיתה ואליה התלווה נער גבוה ויפה תואר היא הציגה אותו כאבי תלמיד חדש שיצטרף לכיתה ,כל הבנות הוקסמו מיופיו והתפללו שיוכל לשבת על ידן .אבל המורה ביקשה ממנו שישב על ידה שם היה מקום פנוי. יעל הייתה גם מובכת וגם שמחה בתוכה.

בהפסקות שיחק עם הבנים כדורגל או כדור רגל והפגין את כישוריו. ומהתחלה היה אהוד על ילדי הכיתה תלמיד טוב ורציני בלימודים שידע גם לעזור לחבריו בשעת הצורך .

באחד הימים בסיום הלימודים שיעל פסעה לעבר שער היציאה קרא לה אבי ושאל אם יוכל ללוות אותה לביתה כי גם הוא הולך באותו כיוון ,מאחר שחברתה ענת שהלכה אייתה ביחד כל יום לא הגיעה אותו יום ללימודים יעל לא התנגדה.

בדרך סיפר לה שמשפחתו נקלעה למשבר כלכלי והוריו נאלצו למכור את הבית במושב שבה גרו כל ילדותו ,ונאלצו לעבור לעיר לדירה קטנה ולהתחיל הכול מחדש

ראו על פניו היפות שהמעבר והמשבר היו קשיים עברו והיא אמרה לו שלאט לאט הכול יסתדר ופה בעיר יש הרבה הצעות והזדמנויות ושיהיה בסדר.

יעל לפתע אמר אנחנו מכירים כבר כמה חודשיים ויושבים ביחד בכיתה ואני רוצה שתהיי לי ידידת נפש

 טוב ענתה יעל וחייכה ,

ושיישאר בינינו ,שיישאר בנינו לחצו יד בזמן שהגיעו לבניין שבו היא גרה.

 יעל נכנסה והזמינה את המעלית בעוד אבי נופף לה לשלום.

הלב מעט דפק לה שעלתה במעלית ,היא נכנסה הביתה בירכה את אמה לשלום ונישקה אותה

 מה קרה יעלי הכול בסדר

כן הכול טוב ענתה בעודה פותחת את המקרר ומוציאה בקבוק מים ,

חוטפת חצי שניצל מערימת השניצלים והולכת לעבר חדרה .

בואי לאכול כמו שצריך ביקשה אמה עוד מעט ענתה וסגרה את הדלת .

הימים בבית הספר עברו רגיל בתוספת מבחנים ועבודות בהיותה בכיתה יב

גם היא וגם חברותיה לכיתה הקדישו את זמנם בתקופה זו ללימודים

אם ביחד או לחוד, בזמן  שהסתגרה בחדרה ימים שלמדה למבחן .

אבי הצטרף מידי יום ליעל וענת בזמן שהלכו הביתה.

הם החליפו מספרי טלפון והרבה מהשיחות שלהם נעשו בשעת ערב מאוחרת שבה שפך את ליבו .

הידידות בניהם הייתה חזקה והמבטים כבר היו אחרים ,הוא תמיד חייך אליה בהפסקה שישבה לקשקש עם חברותיה על הספסל בחצר בית הספר .

וכשעבר לבוש בגיניס ובחולצה לבנה אי אפשר היה לא להביט בו .

בערב יום שישי אחד אחרי צהרים התקשר אבי ושאל אם תרצה ללכת אתו לסרט שמציג בעיר במרחק הליכה יעל הסכימה וההתרגשות בתוכה עלתה

כים סוער. הרי ברור היה לה שהיא מחבבת את אבי ואולי אפילו מעבר לכך ,

הרגישות שלו והיחס כלפי הזולת נגעו בה על אף שלא היה לו קל בבית

כל זה לא הורגש בהתנהגות שלו והיא היחידה שיכלה להבין אותו כבת סודו.

היה זה ערב של תחילת הקיץ והאוויר היה נעים הוא חיבק אותה קלות והחמיא לה על השמלה הפרחונית בעלת הכתפיות הדקות ותיק קטן תלוי על כתפה שיערה האדמוני היה אסוף לקוקו גבוה ופנייה נקיות מאיפור מה שלא גרע מיופייה .בקופת הכרטיסים הוציא את הארנק קנה שני כרטיסים ,ובמזנון קנה פופ קורן גדול ,שרצתה להשתתף בתשלום סירב בתוקף ג'נטלמן אמתי חשבה לעצמה.

הסרט היה מצחיק וקליל והיא נהנתה מצחוקו המתגלגל הוא נתן לה יד וזה נעם לה עד מאוד .

בדרך הייתה שוחחו על הסרט ,על התוכניות שלאחר הלימודים על הגיוס המתקרב .

זאת הייתה עליית מדרגה ביחסים בניהם והם החליטו שיעשו זאת לאט אט.

בשבת בבוקר שוב דיברו בטלפון על מה שחוו וקבעו ללכת ביום ראשון לבית ספר ביחד כמובן שענת גם הצטרפה אי אפשר היה שלא שהיא גרה שני בניינים מיעל.

 3

הגילוי

חברותיה עדין לא ממש שמו לב למה שקורה אבל יעל לא הייתה שלמה עם עצמה שידעה שהיא מסתירה את החברות מאבי מהן.

ואכן זה קרה ..ביום שישי אחד

יעל הזמינה את חברותיה לערב בנות ,לאחר שאכלו וצחקו רקדו ושרו ,

היי בנות יקרות שלי אני רוצה לספר לכן משהו...

מה מה קראו מה ...

אבי ואני נפגשים מעבר לשעות הלימודים וביום שישי לפני שבוע היינו בסרט ביחד .

למה לא אמרת למה לא סיפרת הרי אמרנו שאנחנו לא מסתירות כלום אחת מהשנייה ,

נכון ענתה יעל אבל לא הייתי מספיק בטוחה והנה היום אתן כבר יודעות

הבנות קפצו עליה נו ספרי איך הוא ? איך היה ומה קורה ?

אנחנו בתחילת הדרך והחלטנו לקחת את החברות צעד צעד כי קודם רוצים לסיים את הלימודים ,צדקת קראו הבנות וחיבקו אותה בעודן ממשיכות לשיר ולרקוד .

ואכן בבוא הימים גם החברות מצאו להן בן זוג והחבורה גדלה לזוגות שנפגשו ויצאו ביחד .

יעל ואבי ושאר החבורה סיימו את הלימודים בהצלחה ונשאר להם רק להתגייס לצבא .אבי הוצב בבסיס רחוק כחייל קרבי ואילו את יעל הציבו קרוב לבית .

האהבה בניהם הייתה עדין חזקה וכל הזמן הזה לא יצאו עם בני זוג אחרים

אבי שמר על כבודה של יעל והיה אהוב על הוריה וכן היא הייתה כבת בית אצלו

בבוא העת הייתה מוכנה בשבילו כי ידעה שהוא האחד שלה.

 חברותיה והסובבים שראו את פריחת האהבה הזו מגיל הנעורים כבר ראו אותם בבוא הזמן עומדים מתחת לחופה. ומקימים משפחה.

4

ההחלטה

יעל סימה את שירותה הצבאי ופנתה ללימודים

עם ציונים מרשימים נרשמה לאוניברסיטה ללימודי פסיכולוגיה וסימה את השנה הראשונה שאבי כבר היה בשירות קבע כקצין מבצעים שנה שנייה ועוד לא היה בטוח אם רוצה הוא להמשיך בתפקיד זה או לצאת לשוק העבודה הרגיל ,זאת על אף שהתנאים והמשכורת היו טובים . למרות שהתפקיד לקח את מירב זמנו ורק בסופי שבוע נפגש עם יעל לבילוי ומנוחה. גם שאלת החתונה עמדה על הפרק אבל אז החליטו שקודם יעל תסיים את לימודיה .

עוד שנה ועוד שנה עברה אבי המשיך את שירותו כקצין בקבע ואף עלה בדרגה ויעל סימה בהצלחה את התואר בפסיכולוגיה ,הוא היה גאה בה כשבא לטקס הסיום לקבלת התואר הריע ומחא לה כפיים .

לאחר כל האירוע המרגש אבי הכין ליעל הפתעה ולקח אותה לחופשה באיי יון

את ההפתעה האמתית השאיר לערב שבה אכלו במסעדה בשפת הים  ורחש הגלים נשמע כמנגינת סולו של כינור. הוא מזג לה כוס יין ובעיניו הכחולות והיפות הביע את אהבתו אליה נישק את ידה ואז הוציא מכיס הז'קט קופסה שחורה שבתוכה הייתה טבעת יפיפייה ומיוחדת הוא ענד על האצבע וקם לנשק ולחבקה ובדיוק באותו רגע נשמעו הדי זיקוקים  שהאירו את השמים בצבעים .

יעל הייתה מרוגשת אכן זה קורה באמת זאת אהבת הנעורים ששרדה ועכשיו הגיע רגע השיא  לא הייתה מאושרת ממנה והיא נישקה אותו בחום ,

שחזרו למלון בלובי חיכו להם כל אותם חברות וחברים משכבר הימים ומחאו להם כפיים והערב השמח אכן רק התחיל .

 

5

כמעט התחלה חדשה

אבי ויעל החליטו בינתיים להישאר בדירה הנוכחית שבה גרו היא הייתה ממוקמת  במקום מרכזי ועם כל זאת בבניין צדדי, שפנה לשדרה שבה אהבו לטייל ביחד עם הכלבה דוני. הם התחילו בהכנות לחתונה שתוכננה לתחילת חודש מאי. חברותיה התנדבו לעזור לה ,על אף שחלקן כבר היו נשואות ואימהות טריות והן שמחו להיות שוב החבורה שהיו בתיכון ושוב ושוב נזכרו וצחקו מכל החוויות מהתיכון.

מאחר ואבי היה עסוק סמך על יעל בכל מה שקשור לחתונה ועם כל זאת מצא את הזמן לראות את האולם ,הצלם ,לבחור את המנות ,המוסיקה ,ולסגור חשבון את רשימת המוזמנים לקחו מההורים וכן היו להם גם המוזמנים שלהם .

כל זה נעשה לא לפני ששתי המשפחות נפגשו כיאה להיכרות ראשונה בביתה של יעל לארוחת ערב שהייתה מוצלחת בנוסף לאווירה הטובה ששרה .

כמו כל זוג שגר ביחד ואוהב החלה להרגיש שברים ביחסים אבל אולי בשל הלחץ, ההתרגשות אולי משהו מעבר לכך .יעל החלה להרגיש פתאום נסיגה ביחס מאבי מה שלא התאים לאופי שלו היא סיפרה לחברתה הטובה ענת וזאת חשבה אולי...

אולי הלחץ בעבודה ? אולי יש לו רומן ? מה פתאום לא חשבתי על כך ,הרי יש לי על האצבע טבעת מה קורה ? הרי המשפחות נפגשו כבר ראינו אולם ובשבוע הבא אלך לחפש שמלה ,

לא יודעת מה קורה אבל משהו אכן קורה ?

היי אבי מה נשמע שאלה אותו שנכנס הביתה ביום שישי אחרי צהרים שבא לחופש

הכול בסדר אתך? אתה מרגיש טוב , אולי יש לך משהו לספר לי שאלה

לא מה פתאום יעלי שלי הכול בסדר אני עייף יש לחץ בבסיס ואת יודעת צבא זה לא פשוט ענה .

או כמה נאה היה במדים עם דרגת הסגן ,העייפות השתקפה מפניו תלך להתקלח ואני אחמם לך את האוכל ניגשה אליו ונתנה לו נשיקה .

הספק  ירד ממנה והיא ניגשה לחמם לו את האוכל ולהכין סלט.



 

6

הרגע שלא הגיע

 ההכנות היו בעיצומן ולא הייתה מאושרת ממנה כמובן שחברותיה היו אמורות להיות נערות הכלה ,השושבינות

השמלה שבחרה הייתה יפה להפליא והיא הלמה אותה נשארו לה עוד כמה מדידות ,לחפש נעל מתאימה ונוחה ,וכן אפילו עוד שמלה שתוכל להחליף במהלך הערב , גם לאבי בחרה חליפה מודרנית שבה נראה כדוגמן ממגזין הכול אכן מושלם וכמעט הגיע הרגע שחיכו לו בני המשפחה והחברים..

***החשיכה כבר ירדה ויעל עדין ישבה  על הספסל האוויר של תחילת הקיץ היה נעים פנס הרחוב האיר את המקום שבו ישבה שפנייה תקועות בתמונה שהכי אהבה ,היא מחייכת במרפסת שמש לוגמת מהקפה שאבי הכין לה ,

בעודה נהנית מהאוויר של הבוקר ומהתבוננות בנוף מהקומה החמישית ומציוץ הציפורים שנשמע מן השדרה ,אכן החליטה זאת תהייה הדמעה האחרונה שתצרוב אותה .

**כשבועיים לפני מועד החתונה ערב אחד שישבו במרפסת הפעם בערב,

אמר לה אבי את זוכרת ויודעת שמאז שאנחנו מכירים את בת הסוד שלי ,

וגם עכשיו עם כל הכאב שאני אגרום לך ולמשפחה אני לא יכול להתחתן אני מרגיש חנוק שאני רוצה לחפש בעצמי עוד דברים הכול רץ עבורי מהר מידי .

על אף שאנחנו אוהבים והחתונה היא דבר צפוי ומתבקש אני מרגיש חנוק ,

אני כבר לא בטוח שאהיה לך בעל טוב או אהיה אבא ראוי לילדים.

יעל הייתה המומה והדמעות חנקו אותה ,מה אתה אומר לי עכשיו הכול היה לשווא הכול היה הצגה למה נתת לזה לקרות ,למה הצעת נישואים עם כל הרעש והזיקוקים למה גרמת למשפחות להיפגש מה מה ...

כל מה שתגיד לא מצדיק א ההתנהגות הזאת אמרה והרימה את הקול ,

יש לך מאהבת או אולי מאהב אני כבר לא יודעת מה לחשוב ,הרסת לי את החיים את האושר מה...קמה לקחה את התיק יצאה מהדירה וטרקה את הדלת

והחלה ללכת אנה ואנה ברחובות העיר לא מאמינה למה שקרה עד שהתעייפה וישבה על הספסל הראשון שראתה, השעה הייתה תשע שהתקשרה להזמין מונית אבל לא לפני שנכנסה לאלבום התמונות

האם למחוק הכול? לאחר שסימנה אותם –אישור –בום.

@איריס לוי כל הזכויות שמורות .

 

תגובות

גלי צבי-ויס / התנפצות / 19/11/2019 17:12