סיפורים

מי יצילנו מיד עתליה

"יא יא אליך אקרא יא- מי יצילנו מיד עתליה"

 

השיר הזה הופיע בחלום של גיברת. לא אני חלמתי וגם לא אליזבט פוז'ולובלסקי מנהלת הספרייה של נווה חמודותיים וגם לא העוזרת שלה אורלי ההודית וגם לא המלשנית אהובה לב

ואפילו לא ליאם הבן של שרית המרוקאית וגם לא עובד קרוואני.

את החלום הזה חלמה בעלת המסעדה המקסיקנית "דוארטס" שפעלה ברחוב הראשי של רחובות, הלא היא גיברת מתילדה חואנה בנדיירה דוארטה.

ואז שהיא חלמה את השיר היא נתקפה בפאניקה ואמרה לבעלה חוזה שהיא מקווה שהוא סגר חוזה לעוד שנה שכירות למסעדה כי היא מפחדת שמשהו יקרה למסעדה שהם פתחו, מי יודע, איל גוארקו, עין הרע, או השם הזה שחלמה, העתליה.

 

הם באו ממקסיקו, זוג מבוגר עם הבת איזמרלדה בת עשרים שהייתה בלונדינית מחוצ'קנת כמו שצריך וגבוהה ופותה. אבל המשותף לשלושתם זה שהם לא הבינו חוש הומור. והם פתחו מסעדה ברחוב הראשי של רחובות ושמו שם פרסומת בספרדית שהם מוכרים טורטיות וטאקוס ובוריטוס וגם עשו, תמורת תשלום, תעודת כשרות של הבד"ץ

ומכרו שמה די יפה למען האמת, ובאו אנשים שאהבו חריף ואבוקדו ובצקים שעשויים קמח תירס ושועית שחורה וכל טוב.

 

והנה אנחנו חוזרים אל העתליה, אותו אחד שקראו לו ליאור חבובה ושהחליט ביום בהיר להפוך לאישה ולקבל הורמונים ולקרוא לעצמו עתליה דורפמן. למה דורפמן? אנא עארף? חפשו בספר דפי זהב.

ובאותו יום האבא חוזה לא היה כי היה צריך לעשות חוזה מול בעל הנכס של המסעדה וזה היה מזל נאחס כי במסעדה הוא היה המוח, הוא היה מסדר את הדברים יפה מאוד מול הלקוחות, לא נותן להם לשרוף זמן בהמתנה ולא משאיר את הזירה לבת שלו איזמרלדה הבלונדינית שלא ידעה לנהל כלום במסעדנות.

ובאותו יום היה נאחס נוסף, כי העתליה נקלעה למסעדה המקסיקנית הזאתי וביקשה ללכת לשירותים, אבל אז הבת שלהם איזמרלדה ענתה לו בשפה מקוטעת שהשירותים מיועדים רק למי שקונה משהו במסעדה

"אני לא מיטומטמת" ענתה העתליה "אני מבינה את זה טוב מאוד, אבל גם אני רוצה להזמין משהו"

והעתליה באמת הייתה בלחץ לשירותים. וחוץ ממנה היו במסעדה עוד זוג וילד ועוד זוג וילד וזוג אוהבים ובחור צעיר שחיכו להזמנות שלהם והעתליה היא הזמינה בוריטוס ובקבוק של מיץ מנדרינות והבחורה איזמרלדה לקחה בינתיים תשלומים מכל מיני חבריא שנזדמנו למסעדה וגם מהעתליה ולא נתנה קבלה, ולרוע המזל עדיין לא שלחה את ההזמנות לאמא שלה מתילדה חואנה בנדיירה דוארטה כדי שתכין את האוכל (אבל האבא חוזה לא היה והוא זה שהיה עושה את ההכנות, חותך ירקות ומפעיל את הפתיליה ומרתיח את השמן ודואג הההזמנות יהיו מטוקטקות כמו טאקו)

 

והעתליה הלכה לשירותים שהיו בג'יפא איומה ובצפיפות מחרידה כי שמה שמו גם את המטאטא ואת המגב ואת הדלי וגם כל מיני דלאים (מה אפשר לעשות עוד כשהתפריט מבוסס על שעועית שחורה ולבנה?) ושחזרה ציפתה שהבוריטוס תהיה מוכנה

אבל מסתבר שמרוב הזמנות שאיזמרלדה גבתה עבורן כסף ולא נתנה קבלות, האמא שלה מתילדה חואנה בנדיירה דוארטה עדיין לא הספיקה לחמם את הלהבות בפתיליה ולהכין את ההזמנה הראשונה של הזוג וילד מספר אחד והעתליה הייתה מספר שש בכלל והיא ישבה על כיסא וחיכתה וחיכתה ובסוף נרדמה ונחרה כדבעי.

ואז המחוצ'קנת איזמרלדה שתהיה בריאה והשם ינצור אותה ושלא ידעה טקט העירה את העתליה כשהיא דופקת על השולחן ואמרה: "היי, אוטנסיון! זה רק למי שסועד כאן, אקי, אקי!"

והעתליה קמה בבהלה ואמרה: "בבבב בסדר, אבל אני הזמנתי אוכל"

"אני לא רואה כאן אוכל, נו קומאר" אמרה איזמרלדה

"אבל גיברת בלונדינית אחת, אני שילמתי" אמרה עתליה והסתכלה בכול האנשים שחיכו כמוה, אבל בסבלנות כבר חצי שעה.

דונדה אסטה לה רספסיון, איפה הקבלה?" השיבה איזמרלדה

והעתליה שגם ככה לא הייתה לה סבלנות קמה בצעקות מחרידות ואמרה "עוד מעט תבקשי ממני קבלת שבת, היי, שילמתי לכם, ההזמנות בהכנה איטית כמו חילזון, סססמקום ערס שתחנקי בקבר של אנטיוכוס, שעכבר יטרוף את הדוריטוס שלכם ושתיחנקו עם הטאקוס כמו שנחנק היטלר ימח שימו"

והיה שמה הדלפק שבו כל הדברים של הסלטים כמו חסה, שועית, גבינה מגורדת, עגבניה והעתליה ניגשה אליו והפכה אותו על הריצפה והכל נשפך, התנפץ שהשם ישמור ואיתרע המזל והאמא המסכנה מתילדה חואנה בנדיירה דוארטה שעבדה במטבח שפכה מרוב בהלה את כל המנות שהכינה על הרצפה החלקלקה ובכתה מרוב מצוקה.

ואנשים נבהלו מהאלימות הקשה הזו והתרחקו מהעתליה

ועתליה לקחה את עצמה ואמרה לאיזמרלדה שתהיה בריאה "יא גיברת מחוצ'קנת, תגידי תודה, את הכסף שלי הרווחת, כמו גם את הכסף של כל האנשים שעמדו כאן, אבל הפסדת לקוחות, תתביישי"

 

ובלילה כשגיברת מתילדה חואנה בנדיירה דוארטה הלכה לישון כולה סובלת מהניקיונות ומתלונות של אנשים שלא קיבלו את האוכל שהזמינו ומדברי התוכחה של בעלה, היא שמעה את השיר על העתליה במלואו, זה היה בספרדית, אבל אני מתרגם אותו לעברית:

 

"יא יא אליך אקרא יה

מי יצילנו מיד עתליה

שחסרת סבלנות במנות

כי איזמרלדה לקחה מכולם הזמנות

ולא דאגה למנות.

 

העתליה לא קיבלה דבר

והרסה לנו את הבר

ואנשים כבר לא יבואו

ותהיה עונה קשה

בגלל איזמרלדה הטיפשה.

תגובות

רחל בנגורה / חומד של סיפור עממי 🙏❤ / 29/11/2021 17:08
עונותיים / זו הקצנה של מקרים ודמויות / 29/11/2021 19:50
גלי צבי-ויס / איזמרלדה לקחת מכולם הזמנות / 29/11/2021 22:20
שמואל כהן / יופי של סיפור עם / 30/11/2021 03:51