סיפורים

העונה ההיא

המקום: ישראל(תל אביב)

הזמן: 1988

מזג האוויר: נעים
 
 
 חמי אהב כדורסל.
מכבי ת"א באותה עונה היתה ממש לא טובה או יותר נכון התחילה את העונה לא טוב חמי יגלה מאוחר יותר עד כמה הוא קשור למכבי באותה שנה.
חייו של חמי פשוט היו על הפנים באותה שנה, חברתו חלי בדיוק עזבה אותו, הוא פוטר מעבודתו כמתכנת בחברת היי טק וכמובן מכבי הפסידה והפסידה ושום פתרון לא נראה באופק.............

המקום: ישראל(יד אליהו)

הזמן: 1988

מזג האוויר: קר

 

"ועכשיו מכביייי עליתתתת תל אביב, מספר 12, דורווון ג`מצ`יייייייי" שאג רפי גינת, חמי ישב בקהל והתרגש למראה גיבורו דורון ג`מצ`י, המשחק החל, מכבי התחילה טוב אבל כרגיל לקראת הסוף נחלשה והפסידה. חמי יצא מהאולם ברגשות מעורבים, מצד אחד הוא ראה את דורון ג`מצ`י אבל מצד שני מכבי הפסידה.
מאזנה של מכבי תל אביב באותה עונה היה כבר 1-4 שלילי. 
 "מספר 13 נמבר סרטין קווין מגי" שוב החל משחק של מכבי תל-אביב ושוב הפסד.
חמי שיחק כדורסל בליגה ב` קבוצתו היתה במרכז הטבלה חמי היה סקנד גארד 1.80.
ואז הגיע הרגע שישנה את חייו של חמי לתמיד..... המשחק בין הפועל עפולה לביתר ת"א(קבוצתו של חמי)החל, חמי לא הפסיק לקלוע, מכל מצב, מהשלוש מחצי מרחק ליי אפים מה לא. למזלו של חמי ראה את המשחק גם אמנון אבידן, חבר הנהלה במכבי ת"א, אבידן שהתרשם מאד ממשחקו של חמי קרא לו וביקש לצרפו למכבי ת"א, חמי הסכים מייד. לאימון הראשון הגיע חמי נרגש הוא נזכר בעת כניסתו ליד אליהו בסבו ששרד את אושוויץ הוא נזכר ביאנק שכנו של סבו שגם כן שרד את אושוויץ ואחרי זה מת מסרטן הוא אפילו נזכר בגרי שגם כן מת מסרטן.
את פניו קיבל שמעון מזרחי שאמר לו:"הגעת למועדון כדורסל מכבי עלית ת"א יש לך מחויבות גדולה עשה את זה".
היה ברור לחמי שהוא לא יראה הרבה מגרש הוא היה נמוך הוא היה איטי והאמת גם חמי לא הבין מה הוא עושה במכבי. חמי לא הרשים.
 
יום המשחק
 
"מספר ארבע נמבר פור חמי דגן" אף אחד בקהל לא הבין מאיפה צץ לו פתאום השחקן הנמוך הזה, אף אחד לא הבין ולאף אחד גם לא היה אכפת כי מייד אחרי חמי עלה לפרקט מוטי דניאל וכל הקהל הריע לו ממושכות. המשחק החל, ברצלונה פתחה חזק ופתחה פער גדול כבר מההתחלה ההפרש רק גדל והגיע כבר ל20 נק` הפרש 10 דקות לסוף המשחק 4 משחקני מכבי היו כבר עם 5 עבירות בחוץ למכבי נשאר על הספסל עוד שחקן אחד, חמי דגן. ואז, מוטי דניאל ביצע עבירה חמישית, באותו רגע צביקה שרף המאמן אמר:"שיט, נשארנו עם ארבעה שחקנים" מוטי ארואסטי העוזר פנה אליו ולחש לו: "יש על הספסל שחקן"
שרף:"כן אבל הוא לא יודע לשחק"
ארואסטי:"יש לך ברירה אחרת?"
שרף:"הוא יעשה לנו בושות"
שמעון מזרחי:"שרף תכניס את חמי יתנו לנו קנס"
שרף:"חמי כנס".
הרגע הגדול בחייו של חמי הגיע, אלוהים לאן הגענו חשב בוודאי שרף, חמי נכנס לתדהמתו של הקהל שהחל להביע את מחאתו. כבר בהתקפה הראשונה הדהים חמי את היציעים בשלשה מטורפת, לאט לאט החלה מכבי בניצוחו של חמי לחזור למשחק.
 
10שניות לסוף המשחק נקודה הפרש לברצלונה הכדור של מכבי, גרג קורנליוס הוציא לג`מצ`י שנלחץ על ידי שני שחקנים, ג`מצ`י מסר בלית ברירה את הכדור לחמי שזרק מהשלוש וקלע. כולם היו בהלם, השחקנים, שרף, הקהל, כולם החלו לצעוק משמחה כל השחקנים קפצו על חמי, ארואסטי אמר לשרף:"אתה רואה? אמרתי לך שהוא כישרון", חלומו של חמי התגשם. במהלך כל העונה פתח חמי בחמישייה והיה הקלע המוביל, מכבי הגיעו לגמר.
 
הרגע הגדול של מכבי הגיע, משחק הגמר נגד צס"קא. לכל אורך המשחק שלטה מכבי בקצב והובילה בהפרש מבטיח. 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 זהו, מכבי האלופה במשחק שנערך ביד אליהו, מכבי ניצחה 91-79 חמי קלע 37 נקודות ונבחר לשחקן המצטיין של המשחק, ואם שחקן מצטיין אז גם צריך נאום, חמי קיבל את המיקרופון: "אתם בטח מצפים שאני אודה לכם על האהבה שלכם אליי אתם בטח מצפים שאני יגיד תודה לשרף שנתן לי את ההזדמנות אתם בטח מצפים שאני יגיד שזאת היתה עונה ארוכה, לזה אתם מצפים אהה?, אז כנסו לי לתחת עם הציפיות שלכם כולכם יכולים לשבת לי על הזין אתמול קיבלתי הודעה שאני חולה בסרטן ושנותרו לי עוד שבועיים לחיות אבל זה לא מעניין אתכם שאני חולה בסרטן אתם רוצים רק השגים על המגרש, מחר אני חוזר לבנימינה לבלות שם את השבועיים האחרונים בחיי, ואתם, אתם תמשיכו את החיים הצבועים שלכם תמשיכו לחייך רק למי שצריך תמשיכו לרכל, שקו לי בתחת".

המקום: בינימינה

הזמן: 1988(שבועיים אחרי משחק הגמר)

מזג האוויר: גשום

 

"באנו היום לקבור חבר אהוב, חבר שאהב את כולנו חבר שקלע 37 נקודות בגמר, חבר שאהב לחיות. חמי, נמצאים פה כולם, צצקה מהנוי, שימקה מהגד"ש, ווסה מהרפת, נמצאים פה כל שחקני מכבי ת"א אפילו שרף הגיע, ג`מצ`י, דניאל, מגי, קורנליוס, קני בארלו, חן ליפין, ווילי סימס ומיקי ברקוביץ, הגדול מכולם אינג`ינר הניצחון. חמי אתה אהבת את החיים והם לא אהבו אותך כל חייך היית כשלון מוחלט לא הצלחת בכלום כולם שנאו אותך, עד לאותו רגע שמכבי גילו אותך אז פרצת בגדול חמי אני חייב לציין את המובים המדהימים שלך, את השלשות המטורפות. נוח בשלום על משכבך חמי, עושה שלום במרומיו יעשה שלום עלינו. ועכשיו יקריא הספד שרף נציג מכבי, שרף"
שרף:"חמי נכון בהתחלה לא הבנתי מה אתה עושה במכבי אבל חיש מהר גיליתי מה אתה שווה, המובים המדהימים שלך השלשות המטורפות , אתה היית המחליף האמיתי של מיקי ברקוביץ אינג`ינר הניצחון, נוח על משכבך בשלום חמי.
מנהל הטקס:"ועכשיו יעלו שחקני מכבי ת"א כל אחד בתורו ויניחו זרים על קברו של חמי, את הטקס ינהל מכאן רפי גינת".
רפי גינת: "ועכשיו יעלו לקברו של חמי שחקני מכבי עלית ת"א כן כן למה אני לא שומע אותכם קהל, דייייפנססססס יה(ברקע רמקולים מתחילים לנגן את השיר של קווין) מספר חמש נמבר פייב מוטי דניאל מספר שש נמבר סיקס ציון קובה מספר שבע נמבר סבן דרור ברדיצ`ב מספר תשע נמבר ניין מיקי מיקי ברקוביץ` מספר עשר נמבר תן חן ליפין מספר שתיים עשרה נמבר טוולף דורון ג`מצ`י מספר שלוש עשרה נמבר סירטין קווין מגי מספר 15 נמבר פיפטין קני ברלו ועכשיו דורון ג`מצ`י יתן לילד המפגר כדור חתום ע"י כל שחקני מכבי כולל שרף יהה אנד נאו הספד אחרון הספד של ראש המושבה מושבת בינימינה ראש המושבה בבקשה יהה".
ראש המושבה:"חמי אתה הבאת כבוד גדול למושבה הכדורסל שהצגת במכבי היה פשוט גדול המובים המדהימים השלשות המטורפות חמי לראות אותך משחק היה כמו לראות את מייקל ג`ורדן האירופי, נוח על משכבך בשלום חמי".
רפי גינת:"תם הטקס כולנו נצא עכשיו אל עבר המועדון חברים של בינימינה וניזכר בחמי ואחרי זה, כן אחרי זה מתחילים שבעה בבית הוריו של חמי, אני לא יודע מה איתכם מה שבטוח אני הולך עכשיו לשירותים לשבת שבעה" שנה אחרי זה מכבי חזרה לאפרוריות הרגילה ורק ב2001 לקחה שוב את גביע אירופה, שרף כבר לא היה בקבוצה וגם לא ג`מצ`י.
 
וגם לא חמי.

תגובות