סיפורים

הם באו

הם באו מהצפון. היו להם נשקים טובים בהרבה, כמו גרזנים עם להבים מזכוכית געשית, ומגני עור. לא יכלנו להילחם בהם, ולכן הם לקחו את ארצנו והפכו אותנו לעבדים. אבל זמן עבר, ועם הזמן הבנו שאנו לא כל כך שונים אחרי הכל. הם למדו לאהוב את המאכלים שלנו, ואנחנו למדנו את שפתם ואת המדע שלהם. עם הזמן, הפכנו כה דומים ומאוחדים עד כי לא באמת היה ניתן להבחין מי כובש ומי נכבש.

הם באו מהעיר שעל ההר. היו להם נשקים טובים בהרבה, כמו אלות מצופות ארד ומגיני נחושת. לא יכלנו להילחם בהם, ולכן הם לקחו את ארצנו והפכו אותנו לעבדים. אבל זמן עבר, ועם הזמן הבנו שאנו לא כל כך שונים אחרי הכל. הם למדו לאהוב את המוזיקה שלנו, ואנו למדנו את השימוש שלהם במתכת ואת הצפייה בכוכבים כדי לחזות מזג אויר ועונות. עם הזמן, הפכנו כה דומים ומאוחדים עש כי לא באמת היה ניתן להבחין מי כובש ומי נכבש.

הם באו מעבר לים. היו להם נשקים טובים בהרבה, כמו תותחים ורובי אבק שריפה, שריונות מתכת נוצצים וקסדות עם נוצות. לא יכלנו להילחם בהם, ולכן הם לקחו את ארצנו והפכו אותנו לעבדים. אבל זמן עבר, ועם הזמן הבנו שאנו לא שונים כל כך. הם למדו לאהוב את האומנות שלנו, ואנו למדנו כיצד לחצוב מתכת מהאדמה ולעצב אותה. עם הזמן, הפכנו כה דומים ומאוחדים עד כי לא באמת היה ניתן לבחין מי כובש ומי נכבש.

הם באו מהצפון העשיר. היו להם נשקים טובים בהרבה, כמו מכונות ירייה ופצצות זרחן. לא יכלנו להילחם בהם, ולכן הם לקחו את ארצנו והפכו אותנו לעבדים (כמעט). אבל זמן עבר, ועם הזמן הבנו שאנו לא כל כך שונים אחרי הכל. הם למדו לאהוב את התבלינים שלנו, ואנו למדנו את הדמוקרטיה והפוליטיקה שלהם. עם הזמן, הפכנו כה דומים ומאוחדים עד כי לא באמת ניתן היה להבחין מי כובש ומי נכבש.

הם באו מבין הכוכבים, במאות ספינות חלל עצומות. היו להם נשקים טובים בהרבה, כמו תותחי פלזמה וננו-רובוטים שפרקו את המפעלים שלנו בימים בודדים. לא יכלנו להילחם בהם, ולכן הם לקחו את ארצנו והפכו אותנו לעבדים. אבל הפעם, הם לא דומים לנו כלל - הם אפילו לא אנושיים. איך נתמודד עם הפולשים שמבין הכוכבים?

תגובות

שמואל כהן / די צרה לשעתה / 30/07/2022 06:57
גלי צבי-ויס / פולש המבין בכוכבים / 30/07/2022 07:04
רחלי ג. / אני חושבת שיש פה דימויים ממש מהעת הזו / 30/07/2022 11:31