שירים

ככלות ההליכות

איש הולך מאישה
והוא מעיד בשבועה
והיא גם במעידה
שיש בהליכה הזו
על פני בועה
עליצות
ואפיפות צבעונית
נפיצה
המרעידה צחות אופק
ומפילה בה בת קול
הנשלחת כהד ללחישה מגששת
ומהדהדת כציוצי עטלף
הממפים מימד חולף
ורואים שעולה בת ים קטנה
מתהומות הנשייה
מהולה באמתלה טבולה
בשירה מחלחלת
עד קצוות הזנבות
להפוך שכשוך תנודות
לצעדים ופסיעות קטנות
מהן נדרכים השבילים
והפעמים יציבים
גם שבאים עד לשולי הסתיו
אזי עליו משנים מירקם מירוק ורך
לפריך
הנח כשטיח מרשרש ומבטיח
גם אם ההולך מדשדש יהיה
מרשרש דיו
ולו ברחש שאין בו כחש
ללחש העונה המשמיעה
קולות עולים
דרוכים בשבילים
היבשים
ואין מתכחשים
XXX
מי יקדים ביום,
מי יאחר ביומיים
מי יכאב מחזורים
ומי את הפריחה

גם אלה ואלה
שלא המתינו עד תום שנה
שלא הלכו למנוחה שלמה
אלא בחלקים,
החולקים ואוחזים:
אחד תפרחת שנים
והשני אבקנים עשויים מפריחה
בת חלוף

מי שנותר מבותר כעמק
ומכותר בקירותיו
ומימיו זורמים בערוציו
בשארית רגשותיו
שעה ועונותיו בו עדיין להגשים
עוד יכול להודות
בדברים תדיר
שאין בכך גילוי לב נדיר מטעמו
שהינו לכל היותר
מורגל לא להדיר רגליו עד תום
שתר אחר התפוגגות החום בחול
שסמניו קוורץ פועם
שחורץ שבילים בנתיבות
דרכים

ורואים אישה הולכת מאיש
או איש מחיש צעדיו
והיא לא מדברת מילה נוספת
אליו,

מלבד לכל העולם
והוא לא עונה לה דבר

והיא אוספת את נפשה
ומשאירה את גופה
לאוהביה לחסד אחרון
לתפילה
באור ראשון
הם יבכוה יהללוה יזכרוה

ונותרים הדברים
שהרוח נושבת
לכול העברים
והם שתוקים
ונתקים מקירות הר
עד למורד הצר
והופכים ביסודות עיסות
בין אם זה אבן נופלת ומסותת
קבר
או סלע מחלוקת בשבר גיר עתיק
מלבין ונעדר פנים

ככלות הכול המקורבים
והאוהבים זוכרים
את פני הדברים כקטנים כגדולים
אם זעירים ואם הם אדירים
אין צורך להרחיק לצוקי העיתים
שאינם נפרטים
או נשברים
שהדברים נותרים פעוטים
שחוקי פנים
לוטים מתאר תווים
ונרעדים המיתרים
מתיבת תהודה גרונית


שאיש הולך מאישה או אישה הולכת
מאיש.
יש בעקבות הטיפוף הזה דבר מה זקוף
שלא כפוף למסקנות למוסכמות
מלבד לסמוך על הסכמות
שהנותר ילך אדיש
יחיש צעדיו בקצב עצב העלים
הנופלים
אין כאן כללים מוגדרים
מתי הסתיו נושר
וזורח חורף בקרני גשם
מי מת ראשון נופל מגושם
ואי מתי הנפש תדע לגשת
עד קצוות הקשת
ועוד לשאול ולהוסיף
מי השכיל
מי הכיל
מי יקלוף בפרי
עד שלבסוף ניחוח תפוח דעת
משקיט רעד רוח
במעל טעם .
מהותו
XXX

תגובות