סיפורים

רשת9- הזמנה להשתתפות בספר ה-0, חלק שני

זה לכל מי שלא ראה את החלק הראשון.
 

אוקי, אז כמובטח אני התחייבתי להשלים את החלק השני של ההזמנה שלי, הבנו פחות או יותר על מה הסיפור הראשון- ולתזכורת אני מדבר על בריאת העולם מתוך הסיום שלו, ז"א שהיקום חדל מלהתקיים ואז נולד מחדש.

הסיפור השני הוא קצת יותר אנושי ופחות מטאפיזי, חוץ מהתוכן עצמו... זה סיפור די פשוט על מדען מבריק שמוצא את עצמו מנודה מהקהילה המדעית עקב תחומי מחקר ועניין שלטענת חבר מרעיו הינם "לא רלוונטיים" בעליל. תחום ההתמחות העיקרי של אותו מדען היה מדע הקוואנטים אך הסיבה שהיה כל כך לא פופולארי הייתה שמחקריו לא הניבו כל פרי ואף אחת מן התיאוריות המשונות שלו לא זכתה להכרה.

צריך למצוא שם למדען הזה, וממש לבנות את כל הדמות מהיסוד, חוץ מזה העלילה מתרחשת בדרום צרפת, מקום שבו נולדתי למעשה אבל בחרתי בו בעיקר בגלל הפשטות שלו ואורח החיים הרגוע.

טוב, זה לא כל הרעיון כמובן!

העניין הוא שהמדען פונה לתחום ההוראה, תחום שתמיד אהב כי המפגש האנושי עם התלמידים מילא את חייו... הוא בוחר לעבוד עם התלמידים המתקשים, בכיתות שבהם המשמעת רופפת, אמנם צעיר הוא לא ,אך הוא מאמין שניתן להגיע לידי תקשורת גם עם התלמידים האלה.

עלילת הסיפור מתרכזת במפגש בינו לבין אחד מהתלמידים המתקשים, הנער הזה יוצא דופן, יש לו דמיון עשיר ואחת הסיבות שהנער מתקשה בלימודיו היא עקב חוסר ריכוז ושקיעה בחלומות בהקיץ.

טוב, יכולתי להמשיך ולהפריז בתיאורים אבל אני יקצר עוד קצת את העלילה , המדען מנסה ללמד את הנער את יסודות המדע מהתחלה, בעיקר הוא משקיע במתמטיקה, הנער מצליח ללמוד את הבסיס די מהר אך בשלב מסוים הוא נתקע, המדען לא מצליח בשום אופן לקדם את הנער, הם מגיעים למבוי סתום.

אך הקשר בין המדען לנער רק מתחזק, הסיבה העיקרית היא שהנער מזכיר למדען את עצמו בנעוריו, וזאת כי למרבה ההפתעה גם המדען היה "מקרה קשה" וגם אותו כולם נטשו בחוסר אמונה.

אך משהו מתהפך פתאום כשהמדען מתחיל להתייחס ברצינות לשאלות שהנער מציב בפניו, השאלות המציקות שהם הגורם לחוסר ההבנה של הנער, גרסאות מתוחכמות של "למה זה ככה?" אך למעשה הנער הציב את השאלות האלו באופן עקבי על כל אותם מקומות שהמדע הפנה עורף לחשיבה לוגית אמיתית ובחר בדרך של הנחת עובדות.

טוב, שוב בקיצור, הסיפור הוא על התגליות שהנער והמדען חושפים על האנושות, הם חוקרים את מדע האלכימיה ואת יסודות הנומרולוגיה, כל זאת בדרך לגילוי של מדע חדש, חקר הבסיס של ההבנה האנושית.

 

יש כאו המון עבודה על הקונספט, יש הרבה חלקים שאני לא מרוצה מהם, אם שמתם לב לכמה כאלה אתם יותר ממוזמנים להצביע עליהם.

ד"א שני הסיפורים ישתלבו אחד בתוך השני, מה הקשר הממשי בין שני הסיפורים? גם על זה אני צריך לעבוד קשה... למה דווקא שני הסיפורים האלו? כי אני מאמין שאם הסיפורים האלו יוגשו בצורה הנכונה הם יוכלו לשנות בהרבה את תפיסת העולם הנוכחית, ולטובה, אך זו רק אמונה אישית שלי, הייתי שמח אם קולות נוספים היו עולים באותו הקשר.

 

בגדול אני מתנסה כאן בהסברה של הרעיונות שלי, אך כמובן שעוד לא חשפתי את קצה הקרחון, בבקשה אל תרחמו שליי ותשאלו אותי שאלות, למעשה אני מבקש ממכם לשאול כמה שיותר, זו דרך העבודה שאני הכי מאמין בה.

בקיצור יהיה מעניין, אשמח גם לביקורות וסתם לתגובות- לא חובה להצטרף כדי להשתתף...

 

בתודה מראש,

 

יונתן קליין

 

רשת9

 

פרטים נוספים באתר או במייל:

 

Reshet9.com

 

[email protected]

 
או בפורום הפרטי:
 
 
 

תגובות