סיפורים

אידאלים

 אידאלים

כבר המון זמן שלא התרגשתי ככה לפני פגישה, הרהר דן מסדר את קצוות שפמו.

עוד מעט חמש, אולי אשתה עוד קפה? בטח חיים ירצה לשתות, אולי עדיף לחכותעוד קצת, כבר שתיתי הרבה יותר מדי היום. אי-אפשר לעבוד ככה, שכל הזמן צריך ללכת לשירותים. חייב סיגריה. אוף, איך אשכנע אותו שעשיתי כל שביכולתי. הוא יכול להיות כזה עקשן,בעצם זה הכל בגלל העקשנות שלו. 

"אהלן, אתה מחכה הרבה זמן?" 

"מה פתאום, הגעת בדיוק בזמן כמו יקה טוב, תשתה משהו?" 

"קפה, תודה" 

"בלי חלב, שתיים סוכר, להעביר מכוס לכוס?" 

"אתה באמת צריך לשאול?, אפשר לעשן?" 

"אתה באמת צריך לשאול?" 

אני לא יכול עם השקט הזה, הוא ביקש את הפגישה ועכשיו הוא שותק. איך הוא התלבש כל-כך מסודר ויפה לפגישה כאילו שאני מראין אותו לעבודה או משהו. קצת מביך, שאני יחף עם חולצה בחוץ והוא כל-כך מכופתר, טוב שהוא לא שם עניבה. אני לא מדבר ראשון. לא מעניין אותי, שהוא כזה שתקן, אם הוא רוצה משהו ממני, הוא צריך להגיד, אני לא קורא מחשבות, ואני לא יכול להיות תמיד הפה שלו. מה הוא מושה רבנו

"איך הקפה?" 

"קצת חלש" 

"שמתי לך חצי שקית", טוב אם אני לא אתחיל, אנחנו נבלה פה את כל הלילה.

"נו מה העיניין?"

"אתה צריך לעזור לי",כמה שאני שונא את עצמי. אני לא מסוגל לבקש טובות מאף אחד, עדיף למות. 

"תשמע חיים, אם היית בא אלי לפני שהחלטת לקחת את החוק לידיים, אולי הייתי יכול לעשות משהו, אבל אתה עם הראש בקיר, מצפצף על העולם. עכשיו זה הפך למאבק יוקרה עם ועדת בנים. אפילו אני כמזכיר לא יכול להתערב ולשנות החלטות של ועדה נבחרת בקיבוץ, ועוד בשביל בן-משפחה, איך אתה חושב שזה יראה?"
 
"זה יראה כאילו יש לך עמוד שדרה ואתה לא שלטון וישי!" 
 
"להזכירך אנחנו חיים בקיבוץ שיתופי, אני הגעתי לכאן בעקבותיך ובעקבות כל האידאלים המנופחים שלך. ברגע שזה לא מסתדר לך, אתה מוכן לזרוק את הכל לפח מה? וחוץ מזה, תדע שהכל באשמתך. אתה החלטת לקחת את בנך לחו"ל, כנגד החלטה מפורשת של הקיבוץמה אתה חושב שאתה מלך העול...", איזה כאבים מה כבר אמרתי?מה הוא חושב שהוא אבא שליבאיזה זכות הוא מנסה לחנך אותי. אבא בחיים לא היה מרביץ לי. אם אבא היה חי הכל היה אחרת. נשבר לי מהחיים האלה.
 
"אני מ...אני לא יודע מה קרה לי. אני או...מעריך את מה שאתה עושה. מבין שאין לך ברירה..."
 
"זה בסדר, אני מבין...גם אני מ... 
 

© כל הזכויות שמורות

 
 
 
*הגירסה הקודמת:     פרט וכלל

תגובות