סיפורים

יוכי ©

פרסמתי את הפרק יוכי בתאריך 12.07.07. על פי התגובות ואחר כך הראיה שלי, שהפרק צריך הגהה ועריכה מחודשת.
http://www.galiwords.com/Show_Chosen.asp?DynamicContentID=23284

אפרסם מהיום את הפרק יוכי בהמשכים קצרים. לקריאתכם ושיפוטכם.

 

העולם הישן הזכור לה, נראה עתה כי חרב, תחתיו נשתנו הדברים לבלי הכר.
השינוי בצומת שעוצב לקניון כמו בצמתים הגדולים בארץ, נפתח ונמתח לכל הצדדים, כמו מניפת הטווס בהתגנדרותו,  שני אוטובוסים פתחו את דלתותיהם, מתוכם גלשו מטיילים שמיהרו לקניון בצומת.

היא עמדה שם בצומת מתפללת שתעצור לידה מכונית, מישהו יציץ מהחלון ויגיד לה.
"היי יוכי, איזה כיף לראות אותך, ליעל"? אך  זה לא קרה וכנראה גם לא יקרה, המכוניות שעברו על פניה נסעו למושב הסמוך, היא פחדה להרים את היד לעצירת טרמפ, היא לא מכירה אף אחד, והמקרים הרבים של תקיפות מיניות הפחידו אותה, העדיפה לסחוב את תיקה על הכתף, ולצעוד לכוון הקיבוץ.
היא בדרכה אל יעל, שיש לה לב חם ומבין, עיניים  פעורות ושקועות שמסתכלות במבט חם ואוהד. והעיניים האלו בפניה העגולים, והחיוך שקלח מתוכן, בשֶׁטְף של שיחות. בילדותה יוכי  התקשתה במתמטיקה, יעל הייתה שם כדי לעזור  בשיעורי עזר המיועדים לתלמידים המתקשים בלימודים. לאחר תקופה קצרה, הבינה שיוכי לא צריכה עזרה בלימודים, אלא תשומת לב וחיבוק,  נכונות להשקיע מאמצים ולהגיע להישגים. מבלי שחשה  בכך, יוכי פתאום  פתרה  את תרגילי החשבון, עם הזמן  הערכה והאהבה  חָדְרָה וְחִלְחֲלָה למעמקי הנפש כמו מים שחודרים טיפין טיפין ויורדים למעמקים.
 
ליד אמה  יוכי  לא יכלה  להתנהג בחופשיות, אף אם ניסתה  להשתובב לידה, הייתה משתיקה ומדמימה אותה  במבט עיניים עצבני.
שלוש פעמים בשבוע בשעות הבוקר ישבה יוכי  עם יעל  בחדר הלימוד,  מבנה  מזדנב בזיכרונה של יוכי.  ימים יפים, ימים של ליצנות, ימים של שיחות לעומק עם התבגרותה, שיחות שנגעו ברבדים העמוקים בשאלותיה על החיים, שיחות  על ימי התום הצעירים, על שירי האהבה שמושרים ברדיו בקולו האדיר של אלויס פרסלי, על קול הקטיפה והרוך של קליף ריצ'רד, הרשמים העמוקים  ששוחחו  אחרי שצפו ביחד "במעגל הגיר הקווקזי"  בתיאטרון  חיפה  בכיכובם של חיים טופול וזהרירה חריפאי.
כעסה של יעל, לא  אחר לבוא , כשהחזיקה את  יוכי קצר בעת שהשתוללה באוטובוס לעיני אנשים זרים. 
"די נמאסת"! שתי מילים שנגעו בליבה כמו נדקרה בקוץ זעיר ודוקר שנתחב בבשרה, אך לא הקהו במשהו את יחסיה עם יעל,מאותו פרק זמן שמרה יוכי על דִּיסְטַנְס  ולא חזרה על רוח השובבות שנכנסה בה באותה נסיעה באוטובוס.


 

תגובות