פוסטים

שקט

שקט, מילה אחת ואפילו קצרה, אך נושאת בחובה את ה-בשורה.
פנים רבות לו לשקט, לעיתים מתוח וכמעט צועק ולעיתים רך, רגוע, נעים ומלטף.

ניתן לומר כי ישנן שתי דרכים עיקריות להשגת שקט, אחת דרך המרחב החיצוני שסביבנו, יצירת שקט חיצוני,אשר עוטף אותנו בתחושת נעימות וכך מאפשר גם לתודעה לנוח ולהירגע פנימה אל עצמה, מאינטנסיביות החיים ומשאון היום.
הדרך השנייה  אינה תלוית נסיבות חיצוניות כאלו או אחרות, אלא תלויה היא ביכולתו של האדם לקחת אחריות על מחשבותיו.  שקט פנימי איכותי, הינו פועל יוצא של אימון והתמדה אמיתית ונחרצת, ראשית, בהבנת אופן תהליכי החשיבה ושנית בהבנה ובאמונה שמחשבה היא רק מחשבה ! ושביכולתנו  להתמיר כל מחשבה לחיובית  ואף להעלימה באם נחפוץ.
שקט נפשי עמוק ואיכותי אינו מבוסס רק על זרם המחשבות העילי והמודע שאנו מנהלים עם עצמנו, אלא אף עמוק יותר, מדובר על אותו זרם תחתי וטורדני של מחשבות הגונב מאיתנו את החיים ואשר נע סביב דאגות ושאלות מיותרות, לרוב אף במשך כל היום כולו.

לכן, שקט אמיתי, מהסוג שמאפשר לנו לקחת בקלות נשימה עמוקה, עד הסרעפת ( הבטן התחתונה), הוא כזה המביע דווקא בשתיקתו-  אמון ואמונה עמוקים ביקום ובתהליכי החיים.
אם כך, ככול שנשביח יותר שטחי שלווה ושקט בתוכנו, כך יוכל אלוהי שבנו להיות מובע  בפן יצירתי, בשמחת החיים  ובמרחב אנרגטי נקי שיקיף אותנו בכל שטחי החיים, קרירה, משפחה וכו'

ישנם אנשים אשר כלפי חוץ נראים שלווים ורגועים, אך גופם מספר סיפור שונה לגמרי, הרגל שלא מפסיקה לזוז, או הידיים שחייבות להיות עסוקות תמיד,  זאת למרות ארשת הפנים הרגועה , הגוף תמיד ישקף את המצב האמיתי של התודעה, מכוון שאחד הם.

יוצר,  הינו אדם אשר לרוב יעריך כל פיסת שקט כזהב, מתוך ההבנה שרק כך מתאפשר מרחב נטול שיפוט או בקורת,  ויש קבלה המאפשרת לשחק עם כל רעיון, עד לגיבושו הסופי, בן אם כסופר, פסל, איש הייטק וכו' .

התבוננות נקייה ויפה על האופן בו המחשבות עובדות, הינו על ידי  שימת לב לרגע הראשון של ההתעוררות בבוקר, שימו לב, אתם עוד במיטה, העיניים עוד לא נפקחו, אך המחשבות כבר בעבודה על... היום שהיה... היום שיהיה ועוד עוד... עצרו!  התבוננו מה קורה כאן, מי לוקח את המושכות? האם אתם? או הטייס האוטומטי, קרי:  המוח שלכם??
תנו לעצמכם עוד כמה רגעיי חסד של שקט אמיתי, אם תאפשרו זאת, אני מבטיח לכם כי  לאט לאט האיכות הזאת, תלווה אתכם במהלך היום כולו,  ומכאן פתוחה הדלת לגוף נינוח וללא כאבים ולשמחת חיים הפועמת בכם לתמיד, לאיכות חיים חדשה לגמרי.

       
                                                             שלכם באהבה גלעד שימרון

 

תגובות