סיפורים

סיפור בהמשכים

שבוע ימים שאנחנו יושבים בחדרי דיונים אפלים או מול צגי מחשב ענקים ומחכים להפסקות הקצרות כדי לתכנן את הטיול בהרים. הרי לא יתכן שבאנו לכאן כדי ללבוש ארשת פנים חשובה ולגהץ עם היד את העניבה הפרוסה על החזה, ותו לא. אני יודע, זו שיטה שכזאת, בהתחלה אנחנו מנהלים משא ומתן בקשיחות ולסוף מתרככים והופכים לקוסמים. כך הם קוראים לנו, הקוסמים. מתקתקים במהירות על המקלדות, משתלטים על מחשבים מרוחקים, חודרים אל כל מיני רשתות תקשורת, משנים הגדרות, מחליפים פרוטוקולים, ופתאום הכל פועל. הוקוס פוקוס שכזה. אבל אחרי הכל לא חצינו את האוקיינוס כדי לראות נאונים וקירות ירוקים.

בכל אופן, אותו היום ויתרנו על ארוחת הצהרים כי רצינו לצאת מוקדם מהעבודה כדי לטייל. ולכן כשיצאנו לא יכולנו לחשוב על שום דבר אחר חוץ מאוכל. במשך הדרך להרים חלפנו על פני כל מני בתים ציוריים ומדי כמה בתים מישהו היה שואל: אתם חושבים שזו מסעדה? או, נראה לכם שבבית הזה יש פיצה? או שאלות אחרות, למשל על המטבח המסורתי בטרינידד.

בסוף הגענו לכפר קטן בשם הומודוס, שאנחנו קראנו לו הומו-דוס. זהו כפר קטן בהרים, בנוי על מדרונות תלולים, ובו שבילים צרים שנועדו כנראה במקור לעגלות סוסים. רואים את זה מתוך רוחב השביל וריצוף האבן שמנע פעם מהסוסים להחליק במדרון. עצרנו שם לא בגלל יופיו של המקום, אלא מכיוון שמצאנו בו מסעדה לאכול. טברנה משפחתית מוצלת מצילו של עץ אגוז גדול, שבעלת המקום מכינה קינוח מיוחד מהאגוזים שנשרו מהעץ. זו היתה מרפסת עץ רחבה מוגבהת מעל הרחוב, ומסביב לכל לאורכה בנויה גדר שאפשר להישען עליה ולהביט על העוברים והשבים שחוצים את הרחוב. אבל אנחנו, כבר אמרתי, היינו רעבים מידי בשביל להישען על הגדר היפה ולהשקיף ממנה אל בתי הרחוב הישנים הצבועים בצבעי פסטל כחולים כתומים או ירוקים, ומיד התיישבנו והזמנו את הארוחה שלנו. הארוחה נמשכה די הרבה זמן והסתיימה כשאנחנו בקושי מסוגלים לקום מהכיסא. אתם יכולים לתאר לעצמכם שלאחר הארוחה כולנו כבר רצינו לחזור למלון ולנוח, כך שהטיול אפשר לומר די הסתיים אחרי הארוחה. אומנם בדרך עברנו ליד איזה מפל ואפילו הצטלמנו לידו, מה שלא עשינו במסעדה ההיא, אבל אין ספק שעיקר הטיול היה דווקא שם, במסעדה, ולא ליד המפל.

לכל מי שמבקש פואנטה. הנה שלוש פואנטות לבחירתך (מהקונקרטי למופשט):

פואנטה א:

כשחזרנו, נפלתי על המיטה במלון בבטן נפוחה, וחשבתי, שאין זה חשוב אם אתה מטייל בחיק הרשת או בחיק הטבע. אחרי הכל, כל עוד ישבנך מביט אל הריפוד של הכיסא שמתחתך, ועינך מביטות אל השולחן שלפניך, הנוף הנחשף לעיניך הוא בעצם די דומה.

פואנטה ב:

אחרי אותה הארוחה, הרעב שלי לטיולים נגמר לחלוטין. לא שהייתי שבע מהם, אלא שהבנתי שהכל למעשה רק שאלה של טעם. אתה יכול לתכנן את צעדך ולצפות את עקבותיך, אך אין טעם בדבר. אחרי הכל כשתניח את רגליך על הקרקע ותצעד, עקבותיך יופיעו ממילא על הקרקע בדיוק היכן שצעדת.

פואנטה ג:

ישבתי במלון רגל על רגל, בבטן מלאה, ידי שלובות על החזה, והרהרתי בשלווה במתרחש. חשבתי שאין טעם בתכנון הרגעים. הרי הכל רק שאלה של מארז. איך עלי לארוז את אותו הרגע, האם עלי לתאר אותו על פי תוכנית המתאר הראשונית שלו, צעד אחר צעד, ישבנו, תכננו, אמרנו, ראינו, חזרנו, וכיוצא באלו, או על פי קרני האור שהאירו לרגע את המתרחש. פעם אור מעומעם מעט המשרה אוירה של בהלה חסרת מרגוע, ופעם אור זוהר מלא בצפיה.