יצירות אחרונות
בין קולנוע למציאות (0 תגובות)
ארווין קליין /סיפורים -23/11/2024 23:55
לִרְאוֹת בַּאֲפֵלָה - לבמת הדיון של נורית🌹🌹🌹 (1 תגובות)
שמואל כהן /שירים -23/11/2024 23:00
קרקס (1 תגובות)
תומר קליין /שירים -23/11/2024 19:12
מַתָּנוֹת. (6 תגובות)
🐝🐝BeeBee /שירים -23/11/2024 16:43
כינור אמצע חיי (6 תגובות)
אודי גלבמן /שירים -23/11/2024 12:56
הָאַהֲבוֹת שֶׁלָּנוּ (6 תגובות)
רבקה ירון /שירים -23/11/2024 12:31
שִׁיר לְעָמִית (3 תגובות)
הַחֲבֵרָה שֶׁל גֵ'נִי /שירים -23/11/2024 10:18
כוחו של חיבוק (6 תגובות)
עליזה ארמן זאבי /שירים -23/11/2024 09:50
סיפורים
סלע המחלוקתבס"ד ליונדב
אי שם קרוב לקצה של העולם ישנו עמק. רוחות פרצים מנשבות בו, מכות ללא רחם באנשים הבודדים שמוכנים לעבור בו. השמש הקופחת מחממת את קודקודיהם החשופים, ומעבריו מלאים בקוצים ושאר מרעין בישין המסתתרין לתוכו.
אך הדבר שמושך את המטילים הרבים למקום, אינו מזג האוויר ההפכפך, גם לא שפעת הצמחיה הירוקה. במרכזו של העמק מונחת אבן, אדומה וגדולה, חלוקה היא האבן במרכזה כאילו נחלקה באכזריות בסכין חדה. יודעי דבר וחדי העין יוכלו להבחין כי צורתה של האבן כצורת ליבו של האדם. ואולם בניגוד לכל העמק המלא קוצים ודרדרים, את האבן ממסגרת שורת פרחים אדומה הנקראים בפי המקומיים: "פרח לב אדם".
זקני הכפרים הסמוכים יוצאים היו מדי חידוש הלבנה אל העמק, שם היו מקשיבים לשתיקתה של האבן עד אשר היו רואים טהרתה של לבנה אזי היו מנענעים בראשיהם איש אל רעהו ואשה אל רעותה ושפתותם מלחשות: "שלום עליכם" וחבריהם מחרים ועונים אחריהם:"עליכם השלום". כך מדי חודש בחדשו נשנה הטקס. זוגות אשר נשאם ליבם לקשור ברית עולם בניהם, היו באים אל שפת העמק וצופים אל האבן הממוסגרת, כי לא הסכינו לרדת אל העמק, נקרא היה המקום "עמק הברכה המקוללת". באחד ממסעותיי הרבים פקדתי אף מקום זה. ישיש אחד המתגורר בכפר הקרוב ביותר לעמק הציע לחלוק עימי את קורת ביתו ומזונו, לא שאלני לשלומי ומעשי, רק מסתכל בי במבטו הנוגה כמו אומר: ידעתי בני אשר תחפש, ואינו בנמצא הוא. אולם בשעתו לא ידעתי אף אני אשר אחפש, רק חופש משכר חושים נח לו בחיקי ומילא את כל עולמי בניחוחו. ועל כן אף אני לא הטרדתיו ולא פרשתי לפניו תמיהותיי על התנהגותו ומעשיו המשונים. מדי בוקר מנסה הייתי לירד לעמק לחקות אחר שורשיו, ומדי בוקר מנעני הגורל, פעם רוח, פעם גשם ופעם חמה היוצאה מנרתיקה. בבוקרו של היום העשירי לשהותי בכפר, בעת בה התכוננתי לירידה לעמק באופן סופי, דידה לכיווני הישיש, מבטי התמה לרצונו התחלף אט אט להשתאות בעת בה שטח את טענתו. -רוצה אני, פתח ואמר, - לספר לך את סיפורה של האבן כפי שהועבר לי על ידי אבותי ואבותיהם לפניהם. קולו העתיק חרק קלות בסיום המשפט, רכנתי לעברו, עושה אזני כאפרכסת. הוא כחכח בגרונו והמשיך: -לפני שנים רבות, טרם דרך האדם על הארץ, שכנו בה יצורים אחרים. צלמם כצלמנו אך ליבם שונה, לא דם זרם בעורקיהם כי אם אהבה, אהבתם לעולם, ליצורים החיים בו לצורתו ותבניתו זרמה בגופם והניעה את גלגל חייהם. אם רוצה אתה להמית אחד מהם, אזי עליך לפגוע באחד מאהוביו, כך תלך רוחו ותחסר עד אשר ימות גם הוא וכן חבריו ואהוביו וכן חבריהם והלאה ככדור שלג הגדל ללא סוף. אך לאחר מספר שנים החלו להופיע על פני האדמה הגזע חסר הלב, שאיש מהם לא עניין את זולתו, אלא כל איש בלבבו יחיה, עיורים לטעמו וריחו של העולם החלו לרדוף אנשי הגזע חסר הלב את בני האהבה. לעיתים נולדו בני תערובת שיכלו עוד להרגיש אהבה במידה זו או אחרת, אלו לרוב בנו להם משפחות וחייו את חייהם הקצרים והאטומים בגופותיהם המתות עוד מיום לידתם. אולם אנשי הגזע חסר הלב החלו רודפים עד חרמה את בני האהבה,שכן לא מסוגלים היו לקבל אהבה בצורתה הפשוטה והאמיתית- חסרת תועלת וגבולות. ובקנאתם הגדולה החלו להרוג ולאבד בהם במטרה למחותם מעל פני האדמה. ובשנה ההיא החלה המלחמה הגדולה. אנשי הגזע חסר הלב שלא מסוגלים היו להתאגד יחד אף למען חייהם הם, התאחדו כאיש אחד למען השמד חיים בהם אינם מכירים. בני האהבה לא היו מסוגלים להילחם בחלק מן העולם אותו כל כך אהבו, ולכן נשאום רגליהם לעבר ההרים, ארצם הטובה, שם , כך האמינו, לא יוכלו להשיגם. חללים רבים נפלו במלחמה ההיא מבני האהבה, שכן עם כל בן אהבה שעונה ונרצח מתו גם קרוביו וחבריו אשר חשו את רוחו המתייסרת בדמם. המלחמה הייתה בעיצומה, ובעת ההיא שני חברים היו, יון ודֶני, לא רק חברים היו כי אם אחים בנפשם. נפשו של יון זרמה בגופו של דני מחייה אותו בבוקר בטל של שחרית, ובערב משכיבתו לצל ערביים מאיים. בד בבד שמע צעדים הולכים וקרבים מאחוריו, והנה מאחוריו ניצב אל. הזקן סיים את סיפורו, ועיני מצועפות היו בדמעות. תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |