סיפורים

סיפורו של אתר

 

הרעיון לאתר האינטרנט עלה לי בראש, (או למעשה קודם לכן עלה בראשו של אחי התפרן), בזמן שהייתי איתו בטיול של חודש ימים באצות הברית.

כיוון שהוא תפרן מדופלם הוא התווה את שיטת הטיול שלנו בדרך הבאה:

קמים בבוקר, מבררים מי מהמוזיאונים פותח אותו יום את שעריו בחינם, בודקים איזה הצגה אפשר לראות ללא תשלום, באיזה פאב מתקיים מופע ג'אז בחינם, אלו תערוכות פתוחות לקהל הרחב. ואז, יושבים ומתכננים מה לראות קודם ומה אחר כך. אם אפשר אז עם כוס קפה ביד, או תוך כדי ריצה לרכבת תחתית, תלוי באנרגיות של אותו הבוקר. אבל תמיד היה מבחר גדול של רעיונות ורק צריך היה להחליט.

כך בילינו את אותו חודש, כשאנחנו רואים את ההופעות הכי נחשבות בברודווי, את כל נגני הג'אז הגדולים, תערוכות של דאלי פיקסו וגוגן, ועוד ועוד ועוד, וכל זה בלי לשלם דולר. עוברים ממקום למקום, מאירוע לאירוע, וחוזרים לפנות בוקר עייפים כשאנחנו מלאים בחוויות מכל אותם מקומות שראינו.

מה בכל זאת היתה הבעיה?

הקושי העיקרי בטיול כזה הוא שצריך לאסוף את המידע. קודם נוסעים לרכבת התחתית, שם יש איזה לוח מודעת גדול שמתחלפות בו המודעות מדי כמה ימים ועליו תערוכות חדשות. אחרי זה יש כמה מועדונים שבשעות הצהריים רק נפתחים, ושם יש פרסומים על מופעי ג'אז של כל המי ומי, כמו בלו קינג ודיזי גילספי, ועוד רבים וטובים, שחלקם בתשלום וחלקם לא. בכל מועדון זה בימים שונים ובשעות שונות ולאסוף ולארגן הכל זה לא פשוט. אחר כך יש איזה שמועה שבתיאטרון הסמטה אם תבוא שעתיים לפני המופע תוכל להיכנס בחינם (אם תסכים להיות סדרן למשך 10 דקות בכניסה), ושסטיבי וונדר עורך מופע הצדעה לשד יודע (ילדים ניגריים שגוועים בצמא), ומדונה מופיעה באולפני ה MTV בשעה 2 ב Time Square.  ובין לבין, ביום שישי בין 12 ל 6 בערב מוזיאון המומה הנחשב של האומנות המודרנית בנוי-יורק פתוח ללא תשלום לקהל הרחב, ומוזיאון הפרה היסטורי עם הדינוזאורים כנ"ל אבל ביום שני. ועם אח חדור אידיאולוגיה כשלי אז אתה גם מוצא את עצמך שקוע בכורסת פאר בבנייניי האו"ם ושומע הרצאה מרתקת על חקלאות במדינות מתפתחות ומלחמת הקיום באוגנדה של היושב ראש הפורש של האו"ם.

 

ואז בעצם עלה הרעיון, בעצם עלתה המחשבה, איך הטיול היה קל ופשוט אם היה אתר באינטרנט שאתה מוצא בו את כל המופעים, כל התערוכות, כל ההרצאות, כל הפארקים שפתוחים לקהל הרחב ללא תשלום. כל הסיורים המודרכים, מפעלים שבהם אפשר לתאום ולקבל הסבר מלומד על תהליך גידול הזית בגליל או חייה של הדבורה בכוורת. סרטים והצגות, סדנאות לימוד וחוויה, פסטיבלים של אוכל סרטים או שנטי, אולי נעשה פעם פסטיבל כתיבה, מי יודע? (כבר הצעתי לגלי פעם, סדנת כתיבה בחיק הטבע) ובקיצור, מקום אחד שקל יהיה למצוא בו את כל המידע, בלי לגרור את רגלנו אל לוחות מודעות ברכבת התחתית ומקומות נידחים אחרים. הכל בהישג יד, בלחיצת כפתור (או עכבר) מהכורסה במשרד או בבית.

 

אז הנה, כך נולד לו סיפורו של אתר..

 

www.all4free.co.il

או

www.הכל-בחינם.com  (עובד רק בדפדפנים החדשים..)

 

 

מקווה שתנצלו את המידע, שחלקו הקטן ממנו הוכנס כבר לאתר, ורובו יכנס בימים הבאים ויעודכן יום ביומו עם כל המידע העדכני שיהיה בהמשך.

אז מי שרוצה.. מחר ומחרתיים יוכל לראות את הסרט הארי פוטר וחדר הסודות בחינם..

 

ובאמת, אני מקווה שהאתר גם יעודד יותר ויותר את הנתינה בין האנשים. לא רק כסף וכסף.. אפשר גם לתת בחינם. בכלל יעודד גופים לתת בחינם יותר, ויהיה לנו עולם טוב יותר.

 

ואם כבר מדברים..

 

למי שיודע על שירות שניתן בחינם,

למי מכם שאולי מופיע עם השירים או הסיפורים שלו, או מכיר מקומות שמארגנים ערבי הקראה שהכניסה אליהם חופשית, אולי מופעי נגינה שונים. הפראנג' תמיד היה בשולים לפני שהתפרסם ונכנס למרכז..

 

ויש גם פינת סיפורים, בה אנשים מספרים על רעיונות וההמצאות שלהם לבילוי בחינם. מספרים אלו רעיונות לבילוי בחינם הם העלו בראשם. אז תביאו את הסיפורים שלכם. מותר גם לדמיין...

 

 

http://www.galiwords.com/Show_Chosen.asp?DynamicContentID=36702

 

תגובות