הודעות והגיגים

זכויות יוצרים בכלל ובעניין אביבה וינקלר ורוית

בוקר טוב לכולם,
כידוע לכולכם קמה כאן סערה בעקבות דבריה של רוית אודות שיר שקיבלה במייל והוא כלל לא שייך לאביבה וינקלר.
כמה דברים:
א- נושא זכויות יוצרים הוא דבר יקר לכל אדם יוצר. אמנם יש כאן כאלה המוותרים עליו וזו גם זכותם, בכל מקרה זהו מיעוט זניח. עדיין יצירה היא רכוש פרטי של כל אדם יוצר, זה מעוגן בחוק וזה קיים בעולם כולו.
ב- ישנו סימן בינלאומי לשמירת זכויות יוצרים. מרגע השימוש בו  - חוקית - הזכויות הן של היוצר ושל היוצר בלבד. גם רישום המילים: "כל הזכויות שמורות", מגן על הזכויות באופן זהה ומלא.
ג- רישום התאריך בה הוצגה היצירה הוא הוכחה חותכת מה קדם למה, כך שבנושא של אביבה ורוית חובת ההוכחה הוטלה עליה. באינטרנט קל מאוד להוכיח זכויות יוצרים.
ד- ביום שהוגשה תלונתה של אביבה וינקלר, אני אישית כתבתי מייל לרוית וביקשתי ממנה הבהרה.
להלן המייל שכתבתי לה:
 
שלום רוית,
רציתי לבקש ממך הבהרה בנוגע לשירה של אביבה וינקלר.
אודה לך על תשובתך למייל זה,
גלי
 
רוית לא ענתה על מייל זה וביום המחרת התקבלה החלטת ועדת האתיקה טלפונית: יהושע רוזנברג, גדי רוטשטיין ואני. את אישה נצטרך להחליף במישהו אחר, כיון שאינה עונה למיילים וטלפונים בשל עיסוקיה הרבים בימים אלה. בקרוב יצטרף/תצטרף עוד חבר לועדה. את חברי הועדה בוחרים חברי הועדה עצמה ולא אני: גדי ויהושע הם שיבחרו את מי שראוי בעיניהם.
חברי הועדה מתחלפים אחת לשנה וזה יקרה בספטמבר הקרוב.
 
ה- הבוקר קיבלתי שתי הודעות מרוית, בתוך יצירות ישנות שלי ולא במייל. שם היא ציינה את  מספר הנייד שלה, התקשרתי כבר פעמיים ואין מענה. תוכלו גם אתם לבדוק היא כתבה את המספר בהודעה של עינת טמסות.
 
ו- לראוי לציין, כי רוית השתמשה בשיר שלה בשורות שלמות משל אביבה וינקלר ואין ספק שיש כאן פלגיאט. יחד עם זאת, רוית טוענת שזהו שיר שהגיע אליה במייל וכאן אני עוברת לנקודה הבאה.
 
ז- ג.פ. לדוגמה ועוד יוצרים רבים אחרים, מכניסים פעמים רבות סיפור או שיר שקיבלו במייל, גם את זאת יש לציין וג.פ. תמיד מציינת זאת: "שיר שקיבלתי במייל".למעשה זהו  שיר שהיא אהבה ורצתה לשתף אותנו בחוויה שעברה.
 
ח- האתר שלנו הוא ייחודי ויוצא דופן באווירה שבו. כפי שכתבה ג.פ. אז בואו ננסה לכבד את הזולת. לכבד את אלה שזכויות היוצרים חשובות להם. 
 
ט- אני מקווה שעניינה של רוית יובהר בקרוב והיא תענה לטלפון. כרגע יש גם לה את מספר הנייד שלי ועדיין לא עשתה בו שימוש.
 
י- האתר שלנו גדל משמעותית, ומי כמוכם רואה את הדינמיות והקשר המיוחד בין הכותבים.
זו הצלחה עצומה במדיה הזו של האינטרנט ודבר שכזה גוזר מייד - קנאה ושאר מיני רגשות ודי ברמיזה...
 
 הכותבים החדשים כאן לא מכירים את הרוחות שנשבו כאן בעבר ויובאו (מלשון יבוא) מאתרים אחרים, ואני יכולה רק לומר לכם בבטחה שלא אחת, עד היום,  נעשות כאן פרובוקציות של אנשים מבחוץ הנרשמים לדרך המילים רק כדי לעורר מהומות.
מכניסים שירים בשגיאות כתיב מכוונות, תוכן ירוד ועוד. קיימת אפשרות שגם פרשיה זו, היא אחת מן הפרובוקציות האלה. אפשרות בלבד כבר אמרתי ואני מתנצלת מראש אם לא כך הוא. 
 
אשמח לשמוע את קולך רוית ואת הצד שלך ולסגור את העניין באופן ראוי, תרבותי וברוח דרך המילים - שהיא רוח של תקשורת, ואווירה חיובית.
 
אך לצערי עד שלא יוכח ההיפך - זה המצב כרגע ויש גם דברים לא נעימים שכאלה. לשמחתנו הם מעטים ביותר.
 
רוית - אני ממתינה לטלפון ממך.
 
שבת ברוכה, שלווה לכולם והמשך יצירה פוריה,
גלי 

תגובות