סיפורים

פרק 8: סערה או בצורת? לבחירתך...

למחרת אנחנו ביער שוויץ. זה לא רחוק מהכינרת. נוף קדומים. האם הצלחנו (המלאך! ואני?) למלא את הכינרת מים. יש כאן משהו מוזר. מצד אחד אני רוצה למלא את הכינרת מים. מצד שני אני מבין שהמלאך לא רוצה לראות אותי עם מיכל יחדיו, לכן הביא עלי את הסערה בלילה.
אני מספר למיכל על המלאך.
מיכל מספרת לי על אודי. חבר שלה. היא גמרה איתו לפני חודש או חודשיים או שלושה. בקיץ הוא בגד בה עם אישה אחרת. מישהי מן העבר הרחוק שלו, שהיה מאוהב בה שנים קודם, אולי מישהי שתמיד אהב, מאז שהתאהב לראשונה. רצה לבדוק את הקשר. פגע במיכל נוראות.
- "אבל זה נגמר", היא אומרת בבטחה ובנחרצות.
- "אם זה לא היה נגמר אפילו לא הייתי מבחינה בך". היא פוגעת בי בכוונה. משהו בקשר שלה עם הקודם שלה, בהחלט לא ברור. האם לזה התכוון המלאך? ייתכן.

מיכל לוקחת אותי לפגוש את חנה ואת איציק. למה היא מזדרזת להציג אותי בפני העולם שלה, לפני שיצרנו קשר אינטימי אמיתי ומבוסס. האם לזה התכוון המלאך? ייתכן.

אנחנו מגיעים לבית מלון ליד הכינרת. עוד זוג מאוהב. חנה ומיכל מחזיקות ידיים. גם איציק מחזיק את ידי בידו, שנינו צוחקים. מיכל אומרת שזו פתיחות גדולה להחזיק ידיים בין גברים. היא כבר מעריצה את איציק. האם לזה התכוון המלאך? בדיעבד אני יכול לומר אכן, כן. אבל באותו רגע עצמו, בגינת המלון,  גם אני מעריץ את איציק.

כשהיא מחבקת את איציק לשלום, היא אומרת
- "ואווו איזו אדמה". וכשהיא מחבקת אותי, להתראות, במקביל, היא אומרת
- "ואתה אור ושמש". אותי זה מצחיק, אני יודע שאור ושמש בראו את האדמה. היא לא. היא חושבת שהאדמה בראה את השמש ואת האור. אתכם היא לא מצחיקה, כי גם אתם חושבים כמוה, שהאדמה בראה את השמש. ובכלל מי צריך אור אם יש אפלה. מי צריך את השמש אם יש מים בכינרת ואפשר לרחוץ בה. מי צריך את המלאך האחראי לסערה, אם יורד גשם פעם בכמה שבועות... היא מבחינה שאני לא מסכים. האם זהו רמז ראשון לקרע ביני לבינה? לא לזה התכוון המלאך. לא. עכשיו כשאני חושב על זה עכשיו, בזמן הכתיבה בעמוד הזה, דווקא כן. לזה התכוון המלאך כאשר אמר לי בעוצמת מצוותו העיקשת, לצאת מביתה! ומייד! מלאכים זה אור לא חושך.

תגובות