סיפורים

פרק 10: חייבים לדבר ! לפתוח ! לדבר המון על הכול !!!

מכה למיכל, מכה לחנה. אנחנו פוגשים את חנה באולם התיאטרון בתל-אביב, ויושבים לידה. מיכל ליד חנה. אני ליד מידד וחברתו המקסימים. יש לי שיחה נעימה מאוד עם מידד, הוא חצי אח של מיכל. הוא חמוד וחכם ורגיש, גם חברתו. אם מידד כל כך מקסים, זה בהכרח מעלה בעיני אתאצילותה, יופיה ורגישותה של מיכל. למחרת נוצר קשר מעולה גם עם אבא של מיכל. שהוא לא אבא של מידד. חנה כבר לא מיללת על איציק שעזב...

אנחנו, מיכאל ואני, ישנים בבית מלון בהרצליה פיתוח. המלאך לא מאפשר לי לחדור. אני מתמוגג מגופה של מיכל. אני מתמסר כולי. המלאך לא מאפשר לה לישון כראוי. איך להגן על מיכל מפניו ? האם היא תסכים להילחם ולנצח את המלאך ביחד איתי ? המלאך מקטין את איבר המין שלי, המלאך מכה בשנינו. גם מיכל מתחילה לחוש את כאבי הלב, גם מיכל מתחילה לחוש שיש איזה סבל נוסף שמתחבר אליה בזמן האהבה. איזו תחושה של אי-נוחות שנוצרת בתוכה ולא ממנה באה. מתחילות לעלות שאלות קשות ומטרידות על תפקידו של המלאך בחיי האדם בכלל ובחיי שלי.
האם מלאך יכול לעשות רע ? האם יש לו זכות מוסרית ? האם מלאך יכול להתערב נגד האהבה ? האם האהבה איננה חוק אוניברסאלי שחייבים לכבדו תמיד ?
עוד לא ממש הגענו להבנות. עוד לא ממש דיברנו פנימה על הכול. כפי שתמיד היה לי בכיף, בקשרים עם בנות. צריך לדבר המון כדי להכיר, ימים ולילות לדבר בלי סוף, להיפתח עד אין-סוף. מיכל מדברת, אבל לא הרבה. עוד לא ממש נפתחנו. עוד לא ממש נפגשנו. ומיכל מפגישה אותי עם חברים וחברות שלה בתל-אביב. למה ?
-" למה לא לבנות משהו יציב ביני ובינך לפני שאנחנו מראים את עצמנו לכל העולם ?"
האם לזה התכוון המלאך ? לא. יש משהו הרבה יותר קשה, הרבה יותר מסובך... סבלנות.
אין לי סבלנות.
יצרתי קשר טוב עם אבא של מיכל ואשתו. אני מקווה. מיכל ישבה בשקט והקשיבה בהנאה לכל הדיאלוגים עם אביה. גרמתי לה תחושה נעימה. זה עינג אותי. כל הרגעים עם מיכל מענגים אותי וגורמים לי אושר.
שני ילדיה ישבו שם, שקטים, מביטים במסך הטלויזיה. אצל מיכל בביתה שלה אין טלויזיה.
האם אצליח לרפא את מיכל מהסיפור הקודם עם אודי ? אנסה לא לפגוע בה. האם זה אפשרי במערכת אנושית ?

תגובות