סיפורים

נציג מכירות באתר בנייה - מערכון קצר (חלק מהתכנית מאתמול)

נציג מכירות באתר בנייה (מערכון)

 

הו שלום, טוב שהגעתם לאתר הישראלי שלנו, חברת "מגדלי בין-לאדן", בונה באתר הזה את פרוייקט "שדרת המגדלים". את מסע הפרסום של פרוייקט "שדרות המגדלים" התחלנו כבר ב11- לספטמבר בניו-יורק, הזמנו עשרות אנשים למגדלי התאומים והגשנו להם קפה, לא ע"י מלצר ע"י דיילת ממטוס, זה היה פשוט בום אחד גדול. יצרנו אפקט דומינו, ואין פלא אפוא שלפרוייקט קראנו "אחוזת-תזזית". בואו תראו, זאת הדירה לדוגמא, כאן הגינה, עכשיו יש לנו מבצע, כל מי שקונה דירה עם גינה מקבל בגינה תוספת של בריכה, לא שחייה ביוב!. בכלל, אצל בן-לאדן עובדים רק בשיטות עבודה מחו"ל. רוצים דוגמאות, שמעתם על החומה הסינית, לא אנחנו בנינו, אבל גם אצלנו אותם פועלים. הגימור שלנו מוכר וידוע בכל הארץ. קרית-שאול בטח שמעתם, לא עבודה שלנו אבל אנחנו נותנים אותו השיש. על בית המשפט העליון בי"ם שמעתם, לא אנחנו לא בנינו, אבל גם אצלנו תוכלו להגיש בג"ץ אם לא תהיו מרוצים. ואם כבר חו"ל, לפני חצי שנה טסתי לקנדה לקנות מכונה, הספק לקח אותי גם לטיול והראה לי את מפלי הנייגרה, "נו מה אתה אומר?" הוא שואל, "מה יש להגיד, בנייגרה שלנו זורמים פחות מים".

מגדלי בן-לאדן נבנים מהחומרים הטובים ביותר בשוק, אצלנו במקום לבנה תקבלו לבנת חבלה, במקום חמאם תקבלו חמאס, ובמקום פיגומים פיגועים. גבס תקבלו אצלנו ברגליים ולא בקירות. בקיצור מה יש להגיד, אצל בן-לאדן כל מגדל פיצוץ! וזה מוכח, תשאלו את ג'ורג' לא בוש חבש. אצלנו כל פועל - בנאי, עובר הכשרה והסמכה בינ"ל באירן, עיראק ואפגניסטן. לפני שנתיים אפילו עשו על הבנאים שלנו הצגה, קראו לה "כולם היו בנאי". השתתפו בנאים מהשורה הראשונה יוסי בנאי, וגברי בנאי. ואם כבר בנאים תרשו להציג בפניכם את התאומים לא מניו-יורק - מסין, שני הפועלים הסיניים שלנו ציק-צאק, ואי-טונג. דרך אגב לי קוראים בונד לא גיימס בי גי' בונד.

העבודה האחרונה של בן-לאדן הייתה במרכז הסחר העולמי, לא בנייה - הריסות. בדר"כ בהריסת מבני כלכלה הורסים בעולם בשיטת ראשי המדינות המתועשות הגי' 8, אבל אנחנו הרסנו שם בשיטת הגי'האד, שיטה איסלמית. הפטנט בגי'האד, מגיע מטוס במהירות של כמה גי' עד שהוא נוחת כל המבנה קורס ונהרס. היה תקופה שעבדנו עם קבלן הריסות אחד מהשטחים, קראו לו עז אלאדין אל קאסם. הצמיד לנו מהנדס מומחה יחיא עייש קבלן שלד, באמת כל מקום שהוא עבד יש רק שלדים. על ורסאי שמעתם, לא הארמון אסון ורסאי, לא זה לא עבודה שלו, אבל גם אצלו מקבלים אותם תוצאות. בקיצור עם יחיא עייש עשינו כמה פרוייקטים ופתאום הבחור נעלם, מאז לא שמענו ממנו יותר. מישהו אמר לי שהבחור עובד היום עם השב"כ, קיבל מהם איזה קריאה טלפונית.

ומימון, אצלנו תקבל סיוע בנקאי כבר מהרגע הראשון. כל פרוייקט המגדלים מקבל ליווי בנקאי צמוד מבנק ידוע ומוכר בישראל, בנק-הדם. אצלנו אין צורך בערבים רק בערבים, וכן צילום יחיד של הלווה לא פספורט רנטגן. המשכנתא ניתנת בבנק שלנו לפי התקדמות הבנייה, שלב א' גמר שלד, ותאמינו לי אצל בן-לאדן מגיעים מהר לשלד. שלב ב' עם שבירת מפתח, לא לדלת - ללב. בכלל המשכנתא שלנו היא על בסיס ריבית משתנית כלומר ריבית דינמית, נו דינמיט. ואם כבר בדינמיט עסקינן, לפני כמה שבועות ערכנו בחברה נשף תחפושות, איך אמר בן-לאדן הבוס "היה פיצוץ", כל העובדים התבקשו לבוא מחופשים לחומרי-נפץ, ערכנו תחרות התחפושת הכי מפוצצת. בקיצור לשלב הגמר הגיעו שלשה מתמודדים. הראשון עלה לבמה,  הוריד את המסכה, והתחיל לקפוץ ולהגיד "אני פצצת מימן", אף אחד לא נבהל. השני עלה לבמה,  הוריד נעליים, ואמר "אני פצצת אטום", אף אחד לא נבהל. השלישי, עלה לבמה, התפשט נשאר בעירום וצעק "אני מקל דינמיט", כולם נבהלו ורצו להתחבא, תפסתי מישהו שרץ להתחבא ושאלתי "תגיד ממה אתה מפחד, זאת רק תחפושת לדינמיט", "שטויות" הוא גמגם "לא ראית איזה פתיל קצר יש לו"!!

 וקטובר שנה שעברה פתחנו במזל-טוב את הסניף הישראלי של מגדלי בן-לאדן. ואם כבר מזל, יודעים כמה מזלות יש בהורוסקופ, רק אחד-עשרה, התאומים נפלו. מבנה הסניף הישראלי זהה בדמיונו למבנה חברת-האם. באפגניסטן המרכז בג'ללאבד, בישראלי גם בג'ללה בית ג'אללה, באפגניסטן המנכ"ל הוא בן-לאדן אוסמה, בישראלי בן טאלב אסענה. אצל בן-לאדן הכל אינטרסים, אצל אסענה הכל אינתפאדה. בכלל בסניף הישראלי עוברים כל העובדים קורסים בנושאי בנייה, הקורס האחרון למשל היה בכנסת, קיבלנו סדנה בנושא שיטות טיוח, לא קירות פאשלות. בין המרצים היו מומחים בינ-לאומיים טיוח פאשלות, כמו אהוד ברק וקופי ענאן. בקורס אחר למדנו אומנות, למדנו על מיכאלאנג'לו, ליאונרדו ורפאל, לא הציירים הנינג'ות. למה נינג'ות?!, נו, באמת למה ציפיתם מבן-לאדן, אצלו אומנות זו רק אומנות לחימה.
לפני שנה נסעתי חזרה ללנינגרד, לכנס מחזור 25 שנה לסיום הלימודים, פגשתי את אנדריי הרומני למד איתי אדריכלות. הזמנתי את הרומני לבית שלי בלנינגרד. הרומני מגיע לבית ורואה וילה נהדרת, שואל אותי "מאיפה הכסף לכזה דבר", אמרתי לו "תסתכל מהחלון רואה את הגשר שעל הוולגה, הייתי אחראי על בנייתו אז שמתי בגשר חצי מכמות הבטון, וחצי לקחתי הביתה, חצי מהברזל וחצי הביתה, חצי מזה וחצי הביתה וכך בניתי את הבית". לפני חודשיים התקשר אנדריי ואמר "אתה חייב לבוא אליי לבוקרשט"!, נסעתי אליו הביתה. אני מגיע ורואה ארמון. שואל את אנדריי "מאיפה הכסף", הרומני אומר "תסתכל מהחלון רואה את הגשר", "לא" אני עונה, "הו! עכשיו אתה מבין" הוא אומר.

תגובות