סיפורים

פרק 22: סוף, מוסר השכל... או דמעות?!

 

ועכשיו, אודי יקירי, אתה חושב שאתה באת והפתעת את מיכל. חידשת לה משהו. יש לי חדשות בשבילך. לא אתה נכנסת לביתה מיוזמתך, אלא אתה הובאת אליה, אתה הוכרחת להיכנס דרך החלון הודות למיכל שחיכתה לך. עיניה אמנם היו עצומות כשנכנסת עירום למיטתה, אבל עיניה הפנימיות פקוחות ועוד איך פקוחות. אולי בצורה לא מודעת, הפחדים של מיכל היושבים בתוכה שני עשרות בשנים, הזמינו אותך לעשות את המעשה הזה, שאתה למען האמת לא אחראי לו.
גם אני וגם אתה, שנינו לא ממש קיימים. רק מיכל קיימת. אנחנו איזה ניצוצות קטנטנים בראשה הקודח. היא הביאה אותי וסילקה אותי כאילו לא הייתי קיים מעולם ובאותה מידה גם אתה, היא הזמינה אותך לבוא בניגוד לרצונותיה המודעים. אבל בתת-מודע היא שלטה ושולטת תמיד בכל האירועים. את מיכל כבר אי אפשר להפתיע. וייתכן שבקרוב היא תגיד גם לך ללכת. כן, תכין את החפצים שלך, את המזוודה. לא אתה אחראי למעשיך הפושעים, הכל נמצא בראשה של מיכל.

 

-"אתה רוצה לומר שאת כל הדברים האלה המלאך שלך ידע מלכתחילה ?"
-"כן, בוודאות. אין ספק".
-"תגיד לי, איך זה יכול להיות שהמלאך שלך יודע הכול ?" נו באמת, סבלנות חברים, קצת סבלנות.

 

מחשבה מתאריך 15 בנובמבר 2007

"בוודאי קראתם את סיפורו של יוסף ואחיו בתורה. בגלל קנאתם, אחיו של יוסף מחליטים לסלקו מדרכם והם מוכרים אותו לסוחרים ההולכים למצרים. בהגיעם למצרים הסוחרים מוכרים אותו לפוטיפר, אחד ממפקדי צבא פרעה, המכניס אותו לביתו. ולאחר כל מיני אירועים יוסף מתמנה שר בממלכת פרעה. במעמדו זה פוגשים אותו שוב אחיו, שנים רבות אחר-כך. איזו הפתעה וכמה צער על טעותם! אך כיצד נוהג עימם האח יוסף? הוא אומר להם: "אני אחיכם יוסף... אל תדאגו, ואל תכעסו על עצמכם, כי מכרתם אותי כדי שאגיע לכאן, שהרי הכל בא מאלוהים כדי שאוכל להציל את חייכם. כבר שנתיים יש רעב גדול באזור כולו ובמשך חמש שנים נוספות יהיה מחסור גדול באוכל. אלוהים שלח אותי לפניכם כדי שאוכל להעניק לכם את כל התמיכה ההכרחית להמשך קיומכם. לא אתם שלחתם אותי לכאן, אלא אלוהים"... יוסף אומר בבהירות: אלוהים השתמש בכוחות הרוע, באמצעות קנאתם של אחיו של יוסף, למען הטוב. כי הרע איננו רע אלוהי והטוב איננו הטוב האלוהי. וגם אתם, האם לא שמתם לב כמה אירועים בחייכם נראו תחילה קטסטרופה מוחלטת ולבסוף מסתיימים בברכה גדולה מאין כמוה"...

       מאת בוהנביא

 

 

תגובות