יצירות אחרונות
זֶה כִּמְעַט סוֹפָנִי לָגַעַת בְּחֲבַצֶּלֶת (0 תגובות)
יעקב ארדיטי /שירים -23/11/2024 02:53
חִיּוּכִים בִּצְבָעִים - חֲמִשָּׁה קְצָרִים (0 תגובות)
אביה /שירים -22/11/2024 21:10
את וציפרים (3 תגובות)
יצחק אור /שירים -22/11/2024 16:12
אַבְרָהָם אֲבִי הָאֻמָּה/ מאת: אהובה קליין (c) (2 תגובות)
אהובה קליין /שירים -22/11/2024 15:57
מחשבות☄ (1 תגובות)
ולריה גונצרוב /שירים -22/11/2024 15:52
פרנקלין (0 תגובות)
תומר קליין /שירים -22/11/2024 15:24
שבת המלכה-מוקדש לדני האהוב-שלא תדע עוד צער-אמן (9 תגובות)
מרים מעטו /שירים -22/11/2024 10:11
פּוֹנְדֵרוֹסָה (2 תגובות)
הַחֲבֵרָה שֶׁל גֵ'נִי /שירים -22/11/2024 07:23
משתתפת בצערו של דני זכריה עם מות אמו (8 תגובות)
גלי צבי-ויס /שירים -22/11/2024 07:10
פוסטים
אברהם אבינופרשת השבוע פרשת וארא לקוח מהנט חובר והוגש ע"י אבי ולו התודה והברכה. תהנו......... בפרשתינו הקב"ה מגיע לבקר את אברהם,המחכה לאורחים בפתח אהלו למרות החום הכבד , ולדרוש לשלומו אחרי הברית מילה אותה עשה אברהם לעצמו ע"פ ציווי הקב"ה. יש הסוברים כי אברהם חשב שהסבל מהמילה כרוך אף הוא במצוות המילה ועל כן לא ריפא את עצמו (ע"פ אותה סברה אברהם אבינו ידע להתפלל לרפואתו ולהענות באופן מידי) כאשר באים המלאכים רץ אברהם לשרה ואמר שתלוש קמח לעוגות(שזה למעשה חלות בלשון התורה) ובאותו רגע באורח ניסי שרה חזרה להיות כבימי עלומיה ולאחר שנה ילדה את יצחק. יצחק למעשה, היה התינוק הראשון שנימול לאחר שמונה ימי חייו והיום המחקרים מוכיחים כי בגיל זה מע' קרישת הדם היא בשיאה ואילו מע' העצבים עוד לא מפותחת ,מה שמקל על ההחלמה. מדוע אם כן, אנו נולדים בעלי ערלה ? האם הקב"ה לא היה יכול לברוא את האדם כך שיוולד נימול? הרעיון שעומד בבסיס המילה למעשה הוא השתדלותו וזכות הבחירה של האדם. שכן אנו נולדים גם עם ערלת הלב,שהוא היצר הרע,אך ברבות השנים שומה עלינו לבקר (מלשון בקרה) את היצר הרע ולהשתמש בו לדברים טובים ומועילים לתיקונו של העולם. הסרת הערלה ע"י האב (למעשה האב הוא זה שצריך לבצע בפועל את ברית המילה אך כיון שלא כולם מיומנים בכך , האב מסמיך את המוהל לערוך את הברית) מרמזת כי האב יחנך את בנו להסיר את הערלה מלבבו, וללכת בדרך הישר,ומכאן ואילך יש לילד בחירה האם להסיר את הערלה או להשאירה. ע"י כך שאנו,העם היהודי , בצענו ברית מילה , לפעמים גם בתת תנאים או בתנאי סכנה רבה מביאה למעשה את את סיום הפרשה לנגד עיננו: כולנו מוכנים להעקד כיצחק ולמות על קידוש השם ובלבד שנשאר יהודים , אך אנו מבקשים מהקב"ה שירחם עלינו וינהג בנו גם כפי שנהג ביצחק אבינו,באמרו :" אל תשלח ידך אל הנער" ונזכה ב"ה לחורף גשום ובריא ,לגאולה שלמה וקרובה אמן יניב תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |