הודעות והגיגים

שינוי שיטת הבחירות – להצביע נגד

 

שינוי שיטת הבחירות – להצביע נגד


בארצנו הקטנטונת והמפולגת כל יום צצות מפלגות חדשות כפטריות לאחר הגשם, ובכל בחירות פחות ופחות אנשים ממשים את זכותם להצביע ונהנים מיום חופש על חשבון משלם המסים האלמוני (הדוד סם?)

מגמה זו צוברת תאוצה ולפי סקר מדויק ומדעי שערכתי עם עצמי, בעוד כמה שנים לא ארוכות, מספר המפלגות יעלה על מספר הבוחרים, ואורך הקדנציה הממוצעת של ממשלה מכהנת יתקצר למספר רגעים בודדים. למעשה נהיה תחת שלטון קבוע של ממשלות מעבר.

כדי למתן את התופעה, הלא רצויה, חשבתי על רעיון מהפכני לשינוי שיטת הבחירות, לא בחירות אזוריות ולא ממשל נשיאותי, חשבתי על רעיון הרבה יותר פשוט, מעשי ותואם לאופינו כעם, במקום ללמוד מדמוקרטיות אחרות, עלינו לבדל את עצמינו ולהקים את דמוקרטית הנגד הראשונה בעולם.

ההצבעה תיערך בשני פתקים, בדומה לבחירות שבחרנו ראש ממשלה ומפלגה לחוד, אם מישהו עוד זוכר, אולם הפעם יחד עם פתק המפלגה נשים פתק נוסף המציין אם ההצבעה היא בעד או נגד המפלגה.

אני יודע שכולכם מרימים גבה ומעירים בציניות כי הכנסת תתרוקן ונצטרך אחוז חסימה שלילי כדי שבכלל מישהו יכנס לבית המחוקקים, הכל נכון, אבל בעצם גם עכשיו כולנו בעצם מצביעים נגד.

מצביעים לציפי נגד ביבי ולמרץ נגד איווט ולאביגדור נגד הערבים ולביבי נגד השמאל ולאהוד נגד הטרנד.

אם ממילא אנחנו מצביעים נגד אז למה לא לומר זאת בגלוי? במקום שנצטרך להדיר את רגלינו מהקלפי, אני משוכנע כי אם נוכל להצביע נגד, נגיע לאחוזי הצבעה מהגבוהים בעולם ובסופו של דבר יהיו רק מתי מעט, אם בכלל, מפלגות בכנסת, הן יהיו מפלגות חלביות שיפנו לציבור רחב ביותר ולא יעצבנו אף אחד. לא יהיה מרץ ולא ליברמן, לא יהיו מושחתים ולא חרדים, לא מפלגות סקטוריאליות ולא מפלגות מיעוטים.

אם רוצים לשמוע את קול העם ושהעם יאמר את דברו חייבים לשנות את שיטת הבחירה לבחירות נגד!!! נא לשרשר חתימות בעד הנגד, אם נצליח לאסוף מיליון חתימות השינוי מובטח ואז סוף סוף ישכון שלום או לפחות נחסוך בחשבון ההוצאות של המגזר הציבורי.


תגובות