סיפורים

ריקוד הקלישאות

לא בפעם הראשונה, כשעקבתי אחרי ז'ורז' השחור, התחרטתי על המקצוע שבחרתי.

למה בלש? אני יכול להיות כל כך הרבה דברים נחמדים יותר. ירקן, למשל, עבודה מאוד מכובדת עם סיפוק ושעות נוחות, וגם פוגשים אנשים מעניינים. בלש? מי רוצה להיות בלש בכלל?

קודם כל הלבוש שבלש צריך להסתובב איתו. הלכתי לשבע חנויות בגדים עד שמצאתי מעיל ארוך שמתנפנף ברוח כמו שצריך. ומשקפי שמש שחורות וענקיות. אני רוצה לשאול אתכם, מה אני אמור לעשות בקיץ באמצע הלילה?

חוץ מזה נאלצתי להתחיל לעשן. רק בשביל שאני אוכל לעמוד בסמטא חשוכה כשעשן מיתמר מהסיגריה האכולה שבפי. אני שונא לעשן. זה מסריח, השיניים שלי צהובות, וזה לא בריא. פיכסה.

המשרד שלי תמיד מאובק ומלא עשן. זה בכלל לא משנה שאני אסטמתי. כשאנשים באים לבלש פרטי הם רוצים לראות משרד מאובק ומלא עשן. יריתי שלוש פעמים באחד מקירות המשרד, רק כדי שאנשים ישאלו אותי מה החורים האלה בקיר, ואני אניד את ראשי במסתוריות.

בואו ואני אספר לכם סוד. אין שום דבר מסתורי בלהיות בלש פרטי. שני שליש מהאנשים מבקשים שארגל אחרי הבני זוג שלהם. השאר מבקשים שאני אבדוק אם מרגלים אחריהם. למעשה, העבודה היחידה שלא הייתה קשורה בדברים הללו הייתה המעקב הצמוד שלי אחרי ז'ורז' השחור, וגם את זה לא רציתי לעשות.

ז'ורז' השחור היה הכינוי של עבריין צ'כי מפוקפק ביותר. למה קראו לו ז'ורז' השחור? מן הסתם, כי כל פושע צריך כינוי, וזה היה כינוי אפל ומסתורי מספיק.

אישה בלונדינית חטובה בעלת חזה שופע בשמלה אדומה שתאמה את הליפסטיק האדום שלה הגיעה למשרדי ביום גשום ואפלולי, והתיישבה על הכסא שהצעתי לה. היא הכניסה סיגריה לפיה ושאלה אותי אם יש לי אש.

מה הקטע הזה? למה נשים סקסיות ומסתוריות תמיד מסתובבות עם סיגריות בלי מצית? אני מבטיח לכם, היא לא שכחה אותו בבית. נאנחתי, שלפתי מצת, והדלקתי את הסיגריה.

היא שאפה ממנה מספר פעמים, וחייכה אלי.

"חשוב לי שתהיה מאוד דיסקרטי." היא אמרה.

"גברת" אמרתי בקול מקצועי "אני תמיד דיסקרטי."

ברור שאני תמיד דיסקרטי. אף אחד לא מתעניין אף פעם במה שאני עושה.

היא הסבירה לי שלאחרונה מתקשר אליה עבריין בשם ז'ורז' השחור ומאיים לרצוח אותה. היא התקשרה למשטרה, אבל הם לא עושים שום דבר.

"אני צריכה אותך" היא לחשה לי ברכות "רק אתה יכול להציל אותי."

בספר החוקים של הבלש הפרטי, כשאישה בלונדינית לוחשת לו ברכות שהיא צריכה אותו, עליו לעשות מה שהיא רוצה. נאלצתי להסכים. התחלתי לעקוב אחרי ז'ורז' השחור.

ז'ורז' השחור היה פושע מסוכן ביותר שעסק בהברחת גרבילים למדינת קליפורניה. גם לאחר שבוע של מעקב צמוד, לא הצלחתי לתפוס תמונה שתרשיע אותו בכלום חוץ מחציית רחוב שלא במעבר חציה.

חזרתי למשרדי וישבתי שם, בקבוק וויסקי חצי ריק על השולחן (אני לא ממש אוהב וויסקי, ולכן נאלצתי לרוקן חצי ממנו לכיור). ישבתי וחשבתי בכבדות. לאחר מספר שעות של חשיבה כבדה, התקשרתי למפקח המשטרה והסברתי לו את המצב.

כמו שביקשתי ממנו, הוא הוציא צו חיפוש על הדירה של האישה, ומצא שם 2 קילו הרואין. הם עצרו אותה במקום. אני לא יודע מה קרה באמת בינה לבין ז'ורז' השחור, אבל ידעתי שמשהו בה מפוקפק. למה היא מצפה כשהיא מגיעה מאופרת עם שמלה אדומה בעלת מחשוף למשרד שלי?

אני יודע לזהות femme fatale כשאני רואה אחת

תגובות