סיפורים

עוף טוב, הכל טוב

'הצילו!', נשמעה זעקה מכיוון חדר האוכל. לא ייחסנו חשיבות לכך, התרגלנו שבני האדם שוחטים אותנו בזה אחר זה. אך הפעם היתה זו זעקה של בחורה.

רצתי לבדוק מה קרה, וראיתי את צ'יקי וצ'יקה מנקרים אותה עד זוב דם. היה זה הסימן שלנו- המהפכה החלה!
שנים חיכינו לרגע הזה, בו נקבל עצמאות, חזרה, אחרי מיליוני שנות גלות. סוף סוף נוכל להינות מהחיים שלנו, להאריך ימים, ולא לסיים אותם בקיבה רגיזה של בן אנוש כלשהו.

שנים על גבי שנים סבלנו. ראיתי את סביי הולכים כצאן לטבח, בזה אחר זה. כאשר חדלו מלהועיל, נשחטו מול עיניי. בכינו עליהם, לא יכלנו לקבור אותם, מכיוון שעצמותיהם נזרקו לכלבים. אבי אמר לי שזהו גורלנו, שיום יבוא וגם אני אצטרך להיפרד מהעולם בידי גבר שעיר שיחזיק בי בגרוני.
תמיד שאלתי אותו- 'פאפא, כיצד הם הורגים אותנו כך? האם הם עיוורים? גם לנו יש רגשות. אנחנו לא סתם חתיכת עוף שאפשר לנצל אותה!'. אבי הביט בי, ניקר באדמה וקרקר בייאוש- פהפהפו פהפהפו. כלומר, אלו החיים, סה לה וי. תמיד דיבר בתרנגולית, ואמנו, מאמא עוף, תרגמה לנו את מה שאמר.

הדור הצעיר שלנו החליט להפוך סדרי עולם. צ'יקי וצ'יקה היו הזוג המלכותי, מעין יו"ר הועד הארצי לבעיית העופות. סמכנו עליהם בעיניים עצומות ובמקור חתום. את יום המהפכה תכננו שנים, מאז שהיינו בכיתה א' בבית הלול המחוזי. התכנית היתה לחכות שסנדרה השפית תישאר לבדה, ולתקוף אותה בנקירות תופת. בכל פעם שרצינו לבצע את התכנית, משהו השתבש. יוסף השוחט תמיד היה באיזור, ולא יכלנו לבצע את מזימתנו.

הפעם הצלחנו. צ'יקי וצ'יקה עלו על השולחן, ניקרו אותה מאחור ולפתו אותה בכנפיהם. כאשר נכנסו בני האדם לחדר, מנהיגנו איימו שאם יתקרבו, ירצחו את סנדרה. הדרישות שלנו היו פשוטות- חופש. חירות. עצמאות.
הדרישות שלהם היו פשוטות גם הן- כנפיים ברוטב צ'ילי.
מובן שלא הגענו להסכם. התנפלנו עליהם בנקירות איומות והם הסתלקו. בסופו של דבר החל משא ומתן שבסופו קיבלנו מדינה ריבונית. 'עוף-לנד'. נבחרתי לנשיאות, והטרדתי מינית אלפי פרגיות צעירות שעבדו עמי.
צ'יקי וצ'יקה הקימו ממשלה. הוא בראשה, היא שרת החוץ.
בכל שישי היינו נפגשים בג'קוזי הפרטי שלי, מריצים חוויות, מספרים סיפורים, מנקרים גרגרים בהנאה מול משחק הכדור-עוף השבועי. שתינו מים, מהחבית! ולא מקערה כמו בעבר. חיינו השתפרו מקצה לקצה.

'סנדרה, העוף מוכן?' אני שואל.
אני יודע שרימיתי את כולם, אבל זה טעים לי!
איך אבי עליו הסכין היה אומר?
פהפהפו, פהפהפו. סה לה וי. עוף טוב, הכל טוב.

תגובות