סיפורים

אדון שוקו

אדון שוקו הלך לבקר חבר שלו, אדון שוקו אחר.
שני החברים נפגשו בביתו של אדון שוקו, דיברו על העבודות שלהם, צחקו, שתו מעט, והחליטו לצאת למסיבה עד אור הבוקר.

באותה העת ישבה גברת שמנת עם חברותיה בדירה החדשה שלה.
הבנות דיברו על הבגדים החדשים שקנו, שתו, אכלו, צחקו, כל זאת לפני המסיבה אליה ייצאו על מנת להינות, לראות ולהיראות.

אדון שוקו וחברו נסעו ברכבו הישן של הראשון, עד שהגיעו אל המועדון המדובר. הם נעמדו בתור ארוך בו עמדו כל הגברים, שממש התחננו להיכנס אל המועדון ולהתחיל לחגוג. מוסיקה רועשת נשמעה, ושניהם הביטו אחד בשני, רעדו מקור, אך חייכו והמתינו לתורם.

גברת שמנת יצאה במכונית הפאר שלה עם חברותיה האמידות, בדרכן אל המועדון. בדרך סיפרה להן הגברת כי השיגה להן כרטיסים מוזלים דרך ידיד טוב שלה, מר בררן. מר בררן נודע ברחבי תל אביב כאדם קשוח, בעל סטנדרטים נוקשים לכניסה למועדונים בהם עבד. הבנות העליזות שמחו והחלו לשיר כל הדרך עד שהגיעו.

אדון שוקו וחברו צפו כל העת במעשיו של מר בררן. חלק מהאנשים הכניס מיד, וחלק שלח הצידה. כשהגיע תורם, הביט בהם מר בררן שניה אחת בלבד והורה להם לעזוב את המקום. כאשר ניסו לברר מדוע לא ייכנסו, השיב להם כי בגדיהם לא תואמים את המקום, למרות שלבשו בגדים הולמים, ואנשים אחרים נכנסו באין מפריע באותו לבוש בדיוק. מר בררן קרא לאדון שומר, שהורה להם לעזוב את המקום פן יסתבכו.

בינתיים, הגיעה גברת שמנת עם חברותיה אל המקום ונכנסה בקלות פנימה, כשמר בררן מחבק ומנשק את חבורת הבנות ואומר כי 'ציפה להן'. כמו כן איחל להן ערב נפלא.

אדון שוקו התרגז וביקש שוב לדעת מדוע לא ייכנסו הערב למסיבה. מר בררן, מצידו, החל לקלל את אדון שוקו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים, כשקרא לו 'שחור מסריח'. כאשר טענו אדון שוקו וחברו כי הנ"ל גזען, קרא לאדון שומר וחבורתו שהחלו לכסח אותם במכות. כשהגיעה המשטרה למקום, טענו השומרים כי אדון שוקו וחברו איימו עליהם והחלו בקטטה. כצפוי, האמינו השוטרים לעלילה של אדון שומר ומר בררן וסילקו את אדון שוקו וחברו מן המקום.

גברת שמנת וחברותיה בילו בנעימים.
אדון שוקו וחברו בילו בבית החולים.

ומדוע? בגלל מר בררן. אולי אף בגלל נהליו של מר מועדון, שנגעו בגזענות.
אם זה לא חוסר צדק, מהו חוסר צדק.


------

נכתב על מקרה שאני מכיר אישית,
על בחור אתיופי שלא הוכנס למועדון בלא שום סיבה מוצדקת.
לא היתה שום סיבה אחרת הנראית לעין, בחור טוב וחברו שחטפו מכות סתם.

תגובות