הודעות והגיגים

אז מי כאן החמור - הצגה שכתבתי

 
שלום לכולם!
 
בימים אלו השלמתי כתיבת הצגה בשם "אז מי החמור כאן".

תקציר

פרד הוא חמור ותיק שנאלץ לפרוש מגדוד נהגי הפרדות בגלל פשלות שלו במהלך המלחמה האחרונה. הוא מחליט לעבור לחיים הציבוריים ומקים מפלגת חמורים, מפלגת סיח המפלגה הסוסיאל חמורקרטית. למפלגה מצטרפים פגסוס סוס אציל שהיה אמור להחליף אותו כמפקד בגדוד, וקנה בכסף את מקומו במפלגה. מצטרפת נוספת היא זברה, הקצינה שלו שהתקדמה בסולם הדרגות באמצעות יחסי מין שקיימה עם מפקדיה כולל איתו. אביה הוא שופט עליון ואמור לשמש היועץ המשפטי אם יסייע לפרד לצלוח חוקית את מסע הבחירות כדי שייבחר כראש ממשלה. במערכה השנייה מקיימת המפלגה מסיבת עיתונאים בה היא מציגה את מצע המפלגה באמצעות נגיעה בנושאים כ: יהודים וערבים, חוק מימון מפלגות, קשר הון ושלטון, ימין קיצוני ועוד.

ההצגה היא קומדיה סאטירית על החברה הישראלית וממשלתה.

 
להלן קטע הסיום:

זובור: זיבי, הבטחתי לך שאחזור אליך בנושא. שמעתי שנפגשת עם נציגי ההסתדרות במטרה לקדם את חוק מיסוד הזנות.

זברה: כן, דרך אגב, למה אתה שואל אותי בנושא הזנות?

זובור: שמענו שיש לך ניסיון. זה הגיע אפילו לאל-ג'זיברה.

זברה: כן, נפגשנו בפקולטה

גמל: אוניברסיטה?

זברה: מכון ליווי, פק-קולטה. קולטה היא יו"ר ועד הזונות. לפני חצי השנה הבנות השביתו את הפקולטה. אחד הלקוחות חבר הסתדרות הציע להם להתארגן, להקים ארגון עובדים, לבחור וועד ולבוא בדרישות להנהלה כדי לקבל הסכם עבודה. אמנם בהתחלה התנגדנו, אבל בסוף הוצאנו חוזה על הבנות. להלן חלק מהדרישות בחוזה:

1. מחמת צער בעלי חיים ופגיעה ברגשותיהם, בנות לא יבצעו אקט עם חיות למעט נחש ו/או צלופח.

2. בכל חדר יותקן מד-חם, למניעת ביצים קשות.

3. המכון ירכוש קונדומים מגומי לעיסה.

4. המכון יאפשר ללקוחות לשחות (לסחוט) חזה רק בבריכה.

5. כל הבנות במחלקה החרדית יקראו בתולות.

6. הכשרת בנות לעבודת פה תכלול גם נגינה על חליל-צד ופיקולו.

7. הבנות רשאיות לסרב לאב"מ.

זובור: מה זה אב"מ.

זברה:  איבר באורך מטר.

זובור: עכשיו אני מבין את הקמפיין הנגיטיבי של המתחרים שלכם בסיסמה "זה גדול עליה", מה את אומרת, זה באמת גדול עליך?

זברה: אצלי הגודל לא קובע, ושזה שאמר את זה שיזכור שלא מאיימים על זיבי ב-זיבי.

זובור: למה את מתכוונת, שאת רוצה לראות?

גמל: אחרי ממותה, כבר אין לאף חמור מה להראות לה.

זובור: האם זה אומר שפרד לגמור אצלך כבר לא יכול.

זברה: אני בטוחה שקמפיין ה-"גדול" יגרום לפרד לגמור, על כסא ראש הממשלה. זאת באמת ההזדמנות להודות לכל הכלבים מהתקשורת שהגיעו למסיבת העיתונאים. אני אכן מאמינה שמי שישמור זה רק החמור, ליתר דיוק הפרד. ואם נזכה יהיה זה יום חג לכל החמורים במדינה, שבדיוק מישהו כמוהם נבחר לפרלמנט. אזי בהחלט ניתן יהיה לומר שהגיעו ימות המשיח

העיתונאים מתחילים לקפל את הציוד, זובור מגיע למרכז הבמה

זובור: כאן צופים יקרים מסתיימת מסיבת העיתונאים שערכו חמורי המפלגה הסוסיאל חמורקרטית. אז מה למדנו?. שלא חסרים חמורים במדינה. ובמדינה שתושביה מתנהגים כמו בהמות, שאזרחיה אוכלים קש, ונבחריה רוכבים על הציבור, מובן מאליו שחמור יכול לעמוד בראשה. ומספיק חמור עקשן כמו פרד ולידו כמה חמורים שינערו לחמורים ערבים, אתונות נשים, ואפילו סוסים אצילים כדי שחמורים רבים במדינה יעמידו אותם בראשם, וייתנו להם לרכב עליהם ולחרבן בחוץ. והחמור הזה, הוא יודע רק אבוס בעליו, בעלי ההון, כי הם יודעים שבנפול המסמר נפלה הפרסה, בנפול הפרסה נפל החמור, בנפול החמור נפל הרוכב, ובנפול הרוכב נופלת כל הממלכה ולכן מוטב להם לבעלי ההון לקשור את החמור מאשר לחפשו. ומי שחושב אחרת הוא באמת חמור!. ואנו בתקשורת יכולים להוביל חמור אל השוקת אך לא להכריחו לשתות, וזה ששואל הוא חמור לחמש דקות, אבל זה שאינו שואל נשאר חמור לנצח. ומי שזה מפריע לו ולא עושה כלום, שישתוק ויאכל קש כמו חמור. אז אמנם לא הגיע המשיח לא הגיע למדינה, אבל את החמור הלבן בהחלט כבר רואים כאן.

זברה: אל תקרא לי כאן חמור, אני כאן במדינה זברה?!

זובור: צודקת, נשאלת השאלה באמת אז מי כאן במדינה החמור?!

תגובות