פוסטים

אמנם איננו אתר פוליטי אבל יש כאן רעיון שאולי כדאי לשקול אותו. מה דעתכם?

טיוטה לפתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני!

 

 

עקרונות

 

הפתרון הוא פתרון קץ הסכסוך. בסיומו לא יהיו לאף אחד מהצדדים יותר תביעות עתידיות מכל סוג שהוא כנגד כל אחד מהצדדים.

 

כל התהליך יתבצע במו"מ ישיר מול גוף פלשתינאי יחיד ומוסכם שייבחר בבחירות ע"י הפלשתינאים, ובפיקוח אמריקני. במידה ובמשך המו"מ מתחלפת ממשלה או נציגות של אחד הצדדים, הם יהיו מחויבים להמשיך את המו"מ מאותה הנקודה בה הופסקה מהסיכום המאושר האחרון עם קודמיהם.

 

הבסיס הוא "שתי מדינות לשתי העמים" כלומר מדינת ישראל תצטרך לוותר על חלק מסוים משטחי המדינה שנכבשו בשנת 1967 אך לא חזרה מוחלטת לקווי 1967 המוכרים והמוכרזים וזאת בשל הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל. בסיומו של התהליך בכל מדינה יהיה לכל עם רוב מובהק ברור שמשמעותו במדינה הפלשתינית רוב מובהק מוסלמי, ובמדינה היהודית רוב מובהק יהודי.

 

הכלי המרכזי לביצוע יהיה בעיקר "החלפת שטחים"!, כלומר מתן שטחים בגושי ההתיישבות הערביים הגדולים שהם בעלי ריכוזי אוכלוסיה ערביים מובהקים (הגדרה זו תיקבע במהלך המו"מ) דוגמת שכונות ערביות במזרח ירושלים, אזורים בואדי ערה וכד'. ישובים יהודיים בגושי ההתיישבות הגדולים הנ"ל שהם בעלי ריכוז אוכלוסין יהודי גדול ומובהק (הגדרה זו תיקבע במהלך המו"מ) לא יפונו, ויסופחו קבוע לישראל. עיקרון מנחה בקביעת גודל מובהקות הוא הדדיות ושיווין גדלים בין ישוב ערבי לישוב יהודי. יש לציין שכדי ליצור רצף טריטוריאלי באזורים שיינתנו לפלשתינאים ביהודה ושומרון יאלצו יישובים ותושבים יהודיים שאינם בישוב המוגדר כגוש התיישבות גדול בשטח שיימסר לפלשתינאים, להתפנות ממקום יישובם בפיצוי מלא ולתשתית מוכנה וקיימת (הגדרה זו תיקבע ע"י ממשלת ישראל), וכן ישובים ערבים בשטח שיימסר יאלצו לוותר על השתייכותם למדינת ישראל. לא יתבצע רצף טריטוריאלי בין שטחי רצועת עזה ושטחי יהודה ושומרון, אך יוקמו תשתיות והסדרי מעבר בין שני האזורים הנ"ל (הגדרה זו תיקבע במהלך המו"מ).

 

לפלשתינים וערבים שאינם אזרחי המדינה ו/או שפונו במהלך מסירת השטח לא תינתן הזכות לשוב לשטחי המדינה היהודית. עם זאת, תינתן אזרחות פלשתינית במדינה החדשה לאזרחים ערבים ישראלים שיבקשו לעזוב את המדינה היהודית ולעבור להתגורר במדינה הפלשתינית, אך הם יאלצו לוותר על אזרחותם הישראלית. לא תינתן אזרחות לאזרחים יהודיים במדינה הפלשתינאית.

 

יוקם גבול בין שני המדינות שיישמר ויפוקח ע"י צה"ל מצידו הישראלי של הגבול, ופיקוח בינלאומי מצידו הפלשתינאי של הגבול עם ארצות ערב. לא תותר הקמת צבא פלשתינאי ושהותו לאורך הגבול. תישמר רצועת ביטחון של מס' קמ' מצידו הישראלי של הגבול בה לא יהיו יישובים כלל (לא ערביים ולא יהודיים). כל הסדרי הביטחון הסופיים יוגדרו ע"י צה"ל. במידה ובמהלך המו"מ תתבצע פעילות טרוריסטית מהצד הפלשתינאי כלפי הצד הישראלי, לישראל הזכות לפעול לסיקולה לרבות השבה למקורות הירי, והדבר לא ייחשב כפעולת איבה או פשע בינלאומי.

 

לאורך תקופת המו"מ תותר ליהודים ולערבים בנייה בריכוזי האוכלוסייה הגדולים הנ"ל בלבד, ובגבולות התב"ע המוכרזים. בנייה שהוכרזה כלא-חוקית עד להיום בתוך גושי ההתיישבות הגדולים הן היהודים והן הערביים, תאושר כחוקית. כל בנייה לא חוקית לאחר המו"מ לא תאושר ותיהרס כמקובל וכנקוב בחוק.

 

לכל המקומות הקדושים לערבים בירושלים וסביבתה במיוחד בעיר העתיקה להר-הבית, ומערת המכפלה, תינתן גישה חופשית לאזרחי המדינה הפלשתינית באמצעות דרכון תייר. מקומות קדושים אלו יישארו בפיקוח וניהול בינלאומי כשהשליטה הביטחונית לרבות על המעברים אליהם היא ישראלית ע"י צה"ל.

 

כל האסירים הביטחוניים הפלשתינאים ישוחררו עם חתימת ההסכם, למעט אסירים ביטחוניים עם "דם על הידיים", שיגורשו לשטחי המדינה הפלשתינית ותישלל אזרחותם הישראלית.

 

נא תגובתך

שרון

תגובות