הודעות והגיגים

ויטמין מפתח---ויטמין די

בקנדה עולה קריאה לעלות את מינון הטיפול של ויטמין D באוסטיאופורוזיס:

הנחיות חדשות בקנדה בנוגע למינונים המומלצים של ויטמין D: מבוגרים מתחת לגיל 50 צריכים ליטול עד ל-1000 יחב"ל ויטמין D ביום ואנשים מעל גיל 50 צריכים ליטול עד ל-2000 יחב"ל ביום –הקווים המנחים החדשים הללו פורסמו ב- the Canadian Medical Association Journal.

 

חסר בוויטמין D מקושר עם ירידה קוגניטיבית

מעקב על מחקר שנערך בין השנים 2006-1998 (מחקר InCHIANTI) בוצע בכדי להעריך האם רמות נמוכות של ויטמין D מקושרות עם עליה בסיכון לסבול מירידה קוגניטיבית משמעותית. ממסקנות המחקר עולה כי רמות נמוכות של ויטמין D קשורות להתפתחות של בעיות קוגניטיביות ודמנציה. המחקר כלל 850 מבוגרים (מעל גיל 65) שגרים באיטליה והשתתפו במחקר InCHIANTI. בהשוואה למשתתפים שרמות הוויטמין בדמם תקין, משתתפים שסבלו מחסר חמור של ויטמין D היו ב-60% יותר בסיכון לסבול מירידה קוגניטיבית משמעותית.

 

רמות נמוכות של וויטמין D והסיכון למחלת פרקינסון (מתוך E-Med)

 

ממחקר חדש שפורסם במהדורת יולי של Archives of Neurology עולה קשר בין רמות וויטמין D ובין מחלת פרקינסון. מהמחקר שכלל למעלה מ-3000 משתתפים עולה כי רמות נמוכות של וויטמין D מלוות בסיכון מוגבר למחלת פרקינסון, ולרמות גבוהות של הוויטמין השפעה מגנה. (Archives of Neurology)

 

מה בין כאבי ראש ומיגרנה ובין רמות וויטמין D ? (מתוך E-Med)

 

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-55 של AHS (American Headache Society) עולה כי יש להעריך את רמות וויטמין D בחולים עם כאבי ראש ומיגרנות, מאחר שבאוכלוסיות אלו שכיחות גבוהה של רמות נמוכות של וויטמין D, עם רמות הדומות לאלו המצויות בחולים הסובלים מכאב כרוני. לדברי החוקרים, וויטמין D עשוי לשחק תפקיד חשוב, שעדיין אינו-ידוע, בהתפתחות כאבי ראש ומיגרנות. (מתוך הכנס השנתי ה-55 של AHS)

 


http://www.supherb.co.il/_Uploads/dbsArticles/_cut/F0_0083_0000_Clipboardtipot400.jpg

ויטמין D שייך לקבוצת הויטמינים  (ADEK) המסיסים בשומן וידוע זה מכבר בחשיבותו הרבה לשמירה על משק הסידן בגוף ועל המבנה התקין של העצם, אולם, מעבודות מחקר רבות שהופיעו לאחרונה, עולה כי ויטמין D פעיל גם במערכות שאינן קשורות לשמירה על מצב משק הסידן ויתרונותיו הבריאותיים גדולים אפילו יותר ממה שנחשב בעבר. 

מעבר ליכולתו של ויטמין 
D למנוע מחלות הקשורות במבנה ושלד כגון אוסטיאופורוזיס, נמצא ויטמין D כחיוני במחלות רבות נוספות ולמעשה לויטמין D השפעה כמעט על כל איברי הגוף.
כמונע  סרטן    כמגן על הלב  וכמפחית סיכון למחלות אוטו   אימוניות---כיום רווחת הדעה, שאין ילד או מבוגר שמקבלים את המינון המומלץ של ויטמין 
D משתי סיבות עיקריות:
הראשונה, תזונה ענייה בויטמין 
D והשנייה, מודעות גבוהה לנזקי העור והסיכונים שבחשיפה ממושכת לשמש ללא מסנני קרינה. שילוב של תזונה עשירה בויטמין D, תוסף תזונה וקרינת השמש (חשיפה מתונה עם מסנני קרינה) יתרמו לרמות הדרושות של הויטמין בסרום, לשמירה על בריאות אופטימאלית ולירידה בסיכון לתחלואה.

כמוסות סופט ג'ל של  1000-
D מכילות מינון גבוה במיוחד של ויטמין 3D טבעי בתוספת חומצת שומן צמחית (MCT) שמשפרת ספיגת הויטמין בגוף. הכמוסות הכמוסות 

1-2 כמוסות ביום, עם הארוחה.




 

תגובות