סיפורים

אהבה

22/09/10

אהבה

"מה זאת אהבה?," שאלתו נשמעה מהדהדת בתוך גולגלתי.

כיצד תסביר אהבה למי שמעולם לא חוה אולי נאמר בצבע, " זה אדום לא כחול לא בעצם זה ירוק אהבה זה כל צבעי הקשת ובעצם גם ללא צבעים," ניסיתי להסביר בלהט.


הוא הרים אבטיח בידו, "זו אהבה?" צבעו הפך ירוק, כחול, אדום לבן.


"כן כלומר לא רק אולי מוטב בריח, ריח מתוק לא חמוץ חריף מלוח אמרנו ריח לא טעם הרי הטעם מוגבל אבל ריחות אינספור, כמו ריח זר פרחים, אתרוג, הדס, לא ללולב אין ריח זה רק טעם, לא ללולב לתמרים התכוונתי לא חשוב."


הוא נראה מבולבל, אוחז אתרוג ביד אחת ובשנייה לולב, ערבה והדסים.


"אף אחד לא מתאר אהבה ממש, אולי לכלב או חייה חדת חושים יש ריח מרגש קרוב המסוגל להמחיש משהו דומה לאהבה, אולי ריח של כלבה דורשת, אבל בשום חוש אפילו לא מישוש ולא כלום," גרדתי את ראשי אובד עצות.


האנטנות לראשו הוציאו ניצוצות, כלבים וחתולים קיפצו מעל ראשו ברצף, דבורים זמזמו, פרפרים רפרפו, פרחים פרחו, קמלו, זרעים נשרו לאדמה, נבלעו בין רגביה הצחיחים.


קולו הדהד בכל גופי, "השאלה האם האהבה בכלל קיימת האם היא המצאה אנושית? ההסבר המקובל הוא אבולוציוני ושמקורה באהבת אם לצאצאיה?"



"ההסבר הזה לא יוכל להעביר גרגר של אהבה למי שאין לו ולא היה לו אולי הדרך היחידה ללמד אהבה היא לאהוב ולהעניק כמה שיותר אהבה," איני יודע למה התעקשתי, מה אכפת היה לי שיחשוב מה שיחשוב?


הוא הרים מבט שואל, עורו הרירי פעם בגלים עולים ויורדים. ניסיתי לחוש אהבה אליו למרות שדמה יותר לרכיכה דוחה, מאשר ליצור מעורר חיבה, צבעו הפך כחול הזכיר לי מים, ים.


"מים!" קראתי לפתע, "אהבה זה מים!"


ענן עלה מעל ראשו וגשם, זרעים נבטו והוא עלה באד של אהבה.



תגובות