הודעות והגיגים

שוב המערב נופל לפח של קדפי - בשל טפשותו

קרע בקואליציה המערבית-ערבית לגבי תקיפת לוב. קדאפי מכין מלחמת גרילה 
המקורות הצבאיים והמודיעיניים של תיקדבקה
יום ראשון, יד אדר ב' תשע"א, 17:51, 20 במרס 2011
טילי הטומוהוק יכולים להסב נזקים לקדאפי, אבל לא להפילו

המקורות הצבאיים של תיקדבקה מדווחים כי רוב סוללות ההגנה הלוביות שהופצצו בשבת 19.3 על ידי מטוסים בריטים וצרפתיים, או על ידי ירי טילי טומוהוק מאוניות מלחמה אמריקניות ובריטיות, היו סוללות בהן הוצבו טילי דמה הנראים כמו טילי SA-5 הנמצאים בשימוש מבצעי בידי הלובים. למעשה טילי נ''מ האלה מתוצרת רוסית מסוגלים לפגוע במטוסים ובטילים הטסים בגבהים בינוניים, או גבוהים כאשר הטווח שלהם הוא 60 ק''מ, כמעט ולא נפגעו.
המקורות הצבאיים שלנו מציינים כי בידי קדאפי ישנם טילי נ''מ הרבה יותר מתקדמים, כמו טילי הכתף הרוסיים מדגם 9K38 Igla, או SA-18 אשר קני שיגור שלהם מורכבים על משאיות איטלקיות מדגם Ivaco. 
המיוחד בטילים אלה שהם אינם חשופים למכ''ם של מטוסים, או של מטוסי ביון,much improved resistance against flares and jamming, והם מדייקים בפגיעתם במטרה. למרות שהמדובר בטילים לא חדישים ההתקנה שלהם בקבוצות של 6 עד 8 קני שיגור על משאית אחת הופכים אותם לנשק נייד מסוכן. ההתקנה הזו של המשגרים על המשאיות בוצעה בחשאי בקרואטיה ובמונטנגרו, היכן שבשנתיים האחרונות קונה קדאפי בחשאי את מערכות הנשק שהכין בתקופה זו להתמודדות עם המערב, או עם כל מי שינסה להפילו מהשלטון.
ידוע גם כי קדאפי קנה בבלורוסיה טילי נ''מ מתקדמים אחרים, אולם אין מידע מודיעני מדויק באיזה סוג של טילים מדובר, עד שהם לא יופיעו בשדה המערכה.
כמו כן מציינים המקורות הצבאיים שלנו כי הדיווחים הבריטים כי הם הפציצו והרסו את המפקדה המבצעית של ההגנה האנטי-אווירית הלובית Integrated Air Defenses System, מופרזים. 
הבריטים פגעו במתקני המפקדה אולם הם היו ריקים, והמפקדה כבר הועברה בשבוע השלישי לפברואר למקום מסתור במדבר בדרום לוב בשולי מדבר הסהרה, אזור הנמצא מחוץ לטווח הטיסה של המטוסים הבריטים, והצרפתים. 
הבעיה העיקרית העומדת לפני הקואליציה האמריקנית-אירופאית-ערבית שהוקמה בחיפזון בשבת 19.3 בפריס,היא לאן הולכים הלאה, או ליתר לדיוק איך מתקדמים הלאה בנושא הדחת קדאפי, לאחר גל ההפצצות הראשון? 
ראש המטות המזוינים האמריקנים האדמירל מייק מולן אמר ביום א' 20.3, כי לפעולה הצבאית אין מטרה להביא להורדת קדאפי מהשלטון. הוא גם אמר כי ההפעלה של אזור אסור לטייס במרחבים האוויריים של לוב החלה.במילים אחרות, גם אכיפת אזור איסור הטיסה לא בא כדי להדיח את קדאפי. לא כך חושבים בלונדון ובפריס. 
הבריטים והצרפתים חותרים להפלת קדאפי, כלומר לשינוי המשטר בלוב region change, למרות שארצות הברית ומדינות ערב מסתייגות מכך.
לקואליציה הזו יש עוד שתי חולשות מרכזיות:
1. לא כל מדינות ערב תומכות בפעולה נגד קאדפי. הניסיון הבריטי-צרפתי להציג כאילו כל העולם הערבי תומך בפעולה נגד קדאפי כאחד ההישגים הגדולים של מערכה צבאית זו, היא הטעייה שתתגלה בימים הקרובים.
סעודיה, סוריה, ומצרים, לדוגמא אינן מביעות זו בקול ובפומבי, אולם הן מתנגדות לקואליציה ולפעולות הצבאיות שלה. בבירות מדינות אלה, וגם ברבות אחרות, יש כעס גדול מאוד על מזכיר הליגה הערבית עמר מוסא המציג את המעורבות הצבאית המערבית בלוב כתמיכה מערבית במה שנקרא 'המרד הערבי'. כתוצאה מכך שינה לפתע מוסא ביום א' אחה''צ את עמדותיו והודיע כי איש לא אמר לו בפריס, שעומדים לתקוף צבאית את לובוהוא מתנגד לתקיפות האוויר והטילים. בכך משך מוסא את שטיח הלגיטימציה הערבית מתחת לארצות הברית, בריטניה, וצרפת.
2. בקואליציה הזו לא משתתף אף גורם, גוף, או מדינה אפריקנית. כל מדינות אפריקה מתנגדות לפעולה להדחת קדאפי ולפעולה הצבאית נגדו. התנגדות זו מקשה על חברות ה קואליציה להציג את הפעולה כאילו יש לה תמיכה אזורית. 
אולם מעל לכל, ההיסטוריה הצבאית מלמדת אותנו כי הפצצות והתקפות טילים לאורך זמן, שאינן מלוות בפעולה קרקעית גדולה, לא רק שאינם מחלישים את כוחו עמידתו של עם אלא מאחדים אותו ואת נחישותו. מאחר ופעולה כזו איננה מתוכננת בשלב זה גם משום שלאף אחת מחברות הקואליציה אין כוחות לכך, וגם משום שאף אחת מחברות הקואליציה איינה רוצה ליפול למלכודת שמכין להם קדאפי-מלחמת גרילה ממושכת, קשה מאוד לצפות מה יתרחש לאחר שלושה או אפילו חמישה גלי הפצצות. 
נכון כי המתכננים האמריקנים, הבריטים, והצרפתים של המהלך הצבאי נגד קדאפי מעריכים, כי מאחר ואוכלוסיית לוב מורכבת משבטים, ראשי השבטים האלה שירצו למנוע אבידות רבות של בני השבט שלהם ינטשו בסופו של דבר את קדאפי. 
אולם אותו הגיון אסטרטגי מופעל על ידי שלושת המדינות המערביות בקואליציה כבר שנים רבות באפגניסטן. שם התקווה הייתה שראשי השבטים האפגאנים ינטשו לבסוף את התמיכה בטאליבן ובאל קעידה, לאחר שיראו את כוח האש הצבאי והיכולת הטכנולוגית המערביים בפעולה. עתה ברור כי אסטרטגיה זו נכשלה באפגניסטן. ייתכן, כי היא עומדת להיכשל גם בלוב. 
זו הסיבה מדוע קדאפי הכריז ביום א' 20.3, כי הוא מתחיל לחמש מיליון אזרחים לוביים שילחמו עבורו. את הכוח הזה הקואליציה המערבית-ערבית לא תוכל להכריע, לא מהאוויר ולא באמצעות טילים. 
 

תגובות

תגובתך נשמרה