סיפורים

גינוי באו"מ

מליאת מועצת הביטחון של האו"מ, האומות המאוחדות, התכנסה שוב. חמשת המדינות הקבועות התכנסו סביב השולחן העגול וניהלו דיון סוער כשלמעצמת העל זכות וטו.

תמונה גדולה של כדור הארץ ניצבה ברקע משקיפה אל הדוברים בכינוס מעליה סמל הארגון.

"מנהיג מדינתי דורש, דורש בלשון תקיפה להסכים לגינוי, לגינוי הזה על אף שאין יכולת חוקית לעשות זאת..." דפק נציג המעצמה על השולחן העגול, הרעם של עוצמת המכה הורגש היטב באולם. שאר הנציגים דממו.

אוי, נציב המעצמה, גדל מימדים, לבוש מדי שרד.

"אך כבודו, אין יכולת חוקית..." ענה בלשון רפה ג'ימס מקמהון, הנציג הבריטי "אין אפשרות לגנות קבוצה בגינוי קבוע, רק מדינה, רק מדינה החברה בארגון או אף משקיפה בה..."

"אם צריך לשנות את החקיקה, תדאגו שזה ייעשה בהקדם האפשרי, יש לגנות בגינוי קבוע גם קבוצות אשר מפריעות לסדר העולמי התקין וחורשות מזימות ממדינה למדינה. אחרת..."

"אחרת מה?" שאל הנציג הבריטי. שפתיו רועדות קמעא.

"אחרת תאבדו את המעמד האוטונומי ואת הייצוג באו"מ. מנהיגי הפירהר דורש בכל לשון לגנות בגינוי קבוע את העם היהודי ואת המזימה של היהדות הבינלאומית להרוס את העולם! על פי חוק הגינוי שנחיל החל מנובמבר שנת 1946, חוק אשר ישמש דוגמה לחשיבותו של השלום עלי אדמות יש להסגיר את כל יהודי המדינות המערביות לידי גרמניה"

 

מלחמת העולם השנייה הסתיימה בניצחונה המוחלט של גרמניה הנאצית, אירופה נכבשה לחלוטין, כולל בריטניה, הרייך סיפח לעצמו שטחים נרחבים, ברית המועצות נדחקה עד להרי אורל וכללה אך את החלק האסייתי שבה, הסכם הפסקת אש נחתם עם ברית המועצות, מדינות חסות הוקמו ביבשת ובהן בריטניה, צרפת, ספרד, אירלנד וחלק מן הבלקן. הללו נקראו "מדינות ברית ברלין". במסגרת הסכמי מרוקו קיבלה גרמניה את אפריקה בחלוקה מסויימת עם איטליה וצרפת. איש אינו יודע מה עלה בגורל השחורים שגרו בחלק שנפל בגורלה של גרמניה הנאצית, משערים כי הגרמנים החילו שם את חוקי העבדות לטובת פסי ייצור המוניים...
המזרח התיכון השתחרר מעול הבריטים והצרפתים והמדינות הערביות בו זכו לפדרציה שנקראה "אל ערבייה תחת חסות גרמנית כמובן, מנהיג הפדרציה- חג' אמין אל חוסייני"
העם היהודי ברחבי היבשת חדל מלהתקיים, השלום הגיע. בהתייעצות של היטלר עם מנהיגי שאר מדינות העולם הוחלט להקים את האומות המאוחדות, ארגון של שלום שימנע מלחמה עולמית נוספת שקרתה "באשמתה של היהדות הבינלאומית השטנית" כך דברי מגילת היסוד של האו"מ מסוף שנת 1945 שנתקבלה ברוב עצום של רוב מדינות העולם למעט ארצות הברית וקומץ מדינות שלא היו תחת חסות גרמנית או יפנית:מקסיקו וקנדה.
 
מטה בניין האו"מ הוקם באתר נייטרלי בעיר חדשה שהוקמה בשלזיה, בין מזרח אירופה למרכזה. סמל הארגון היה מפת כדור הארץ ומעליה צלב הקרס הנאצי.

הוקמה מועצת ביטחון ובה חברו המעצמות: יפן, גרמניה, ארצות הברית, איטליה וכן מדינות חסות כצרפת, בריטניה ואל ערבייה. זכות הווטו הייתה של גרמניה הנאצית.

על פי התייעצות בברלין שכללה את היטלר, גבלס, גרינג ומנכ"ל האו"מ גונאר שולץ הוחלט על "חוק הגינוי" באו"מ שיכלול גירוש של יהודי הארצות החופשיות לידי גרמניה. הארצות שיסרבו לעשות כן יסתכנו בגינוי ובסנקציות כלכליות וזאת כצעדי ענישה על כך שהיהודים הכובשים פתחו במלחמת העולם השנייה והמיטו אסון כל כך כבד על האנושות.

 

דייב קארטר הנציג האמריקאי שהיה חבר זוטר במועצת הביטחון היה היחיד שגילה אומץ ותעוזה להתפלמס עם מדינות שאר העולם, (מכיוון שהיה נציג של ארצות הברית שלא הייתה תחת חסות גרמניה או קשורה באינטרסים שלה) הוא קם ממקומו ובהתרסה קרא לעברו של גונאר שולץ, נציג מעצמת העל שהיה גם מנכ"ל האו"מ:

"על מה אתה מדבר? השמדתם את העם היהודי בכל רחבי אירופה, בצפון אפריקה, איזו מזימה יש כאן? איזו  מזימה להרוס את העולם? הרי מי שהרס אותו הייתם אתם! יש לציין כי אנחנו היינו ממתנגדיה הבודדים של מגילת היסוד של האו"מ. תראו, בעצרת הכללית של האו"מ מתקבלות כל שני וחמישי הצעות גינוי כלפי היהדות הבינלאומית הכובשת בגלל הרוב האוטומטי של עצרת האומות, סליחה, עצרת הבובות"

"אז מדוע אתם יושבים כאן?" צרח יאן אישיגאיו הנציג היפני שישב לימינו של הנציג הגרמני.

"למזער נזקים, זו הסיבה, חוץ מזה שחתמנו איתכם על הסכמי שלום" השיב דייב קארטר, "מצד שני, אנחנו לא הבובות של אף מדינה" עקץ את הנציג של מעצמת העל.

"היהדות הבינלאומית הכובשת שולטת במוסדות שלכם, בארצות הברית, הנשיא שלכם הוא יהודי, אתה יהודי כולכם נתונים תחת מזימה יהודית וגם באירופה, כן וגם באירופה. היהודים הם שפתחו במלחמת העולם השנייה על מנת לסכסך בינינו לביניכם... זו הסיבה שאנו דורשים את חוק הגינוי שיגרום לבידודם וגירושם" ענה לו גונאר שולץ.

"הכול עקום כאן!" דפק הנציג האמריקני על השולחן "תראה לי מה היהדות הבינלאומית כבשה? איזו טריטוריה."

"אומר כך, בדיון בינינו מסר הפירהר באופן אישי כי אם מדינתך תתנגד יחולו עליה סנקציות בתחום הכלכלי. אני מרשה לעצמי להתעלם מהערותיך שלא יכללו בפרוטוקול" הינהן גונאר ואותת למזכירה שישבה בסמוך.

פניו של דייב קארטר החווירו. למרות תלותה של ארצות הברית בתחומי המזון הרי שהיא הייתה תלוייה בנפט הקווקזי שתחת שליטה גרמנית וכן בנפט הניגרי שגם הוא תחת שליטה דומה.

"קום וצא!" פקד גונאר שולץ "או שאשתמש בזכות המלאה לזרוק אתכם מן הארגון".

נציג הדמוקרטיה היחידה בעולם, צרר את חפציו, נשא את תיקו ויצא מן האולם בצעדים כושלים. הוא ירד במדרגות ויצא מן הבניין בדרכו אל מלון אינטרנשיונל. רחובות העיר החדשה הקבילו את פניו בעגמומיות מה, עצי הדולב והשדר השירו את עליהם. עובדי ניקיון ממוצא סלאבי ניקו את הרחובות בשקדנות, פניהם עגמומיים.

"קידמה- צדק- שלום- אהבת אדם" הכריז השלט ברחוב. זה היה המוטו של העיר החדשה.

בהמשך הרחוב נתלה עוד שלט: "היהודים והשחורים- תת אדם"

היעילות הגרמנית וכוח העבודה הרב שגוייס בקרב הפולנים והאוקראינים גרמה לעיר לצמוח לגובה ולרוחב, גורדי שחקים, רכבת תחתית, אגם מלאכותי וזאת במשך תקופה קצרצרה בת שנה וחצי. ברחוב צדדי, נפתח שדה רחב, באופק ראה מסילת רכבת העוברת בתוך מבנה ישן ובסופה ארובה גבוהה. בשליחותו בת השנה במקום זה, דייב תמיד תהה מה טיבה של הארובה המפוייחת שעומדת בלב העיר הבינלאומית החדשה אושוויץ- בירקנאו.

 

 

 

 

תגובות