יצירות אחרונות
בְּלֵב הַנֶּפֶשׁ (0 תגובות)
שמואל כהן /שירים -29/03/2024 03:09
התחלות וסופים (0 תגובות)
נורית ליברמן /פוסטים -28/03/2024 21:34
שיר השבוע - כבר אביב (2 תגובות)
לנה /שירים -28/03/2024 21:33
קָפֶה טוֹרְטוֹנִי (4 תגובות)
רבקה ירון /שירים -28/03/2024 12:41
כּוֹחַן שֶל מִילִים - מוקדש לאילונת - ש.ח (8 תגובות)
אביה /שירים -28/03/2024 09:47
וודאות אין מקריות (2 תגובות)
משה חזן /סיפורים -28/03/2024 09:10
כוח המילים (10 תגובות)
אילה בכור /שירים -28/03/2024 08:51
ימים נטולי חמלה (6 תגובות)
עליזה ארמן זאבי /שירים -28/03/2024 07:01
בלי להבין שפתו (5 תגובות)
דני זכריה /שירים -28/03/2024 06:38
בִּשְׁבִילֵי הַחַיִּים (8 תגובות)
שמואל כהן /שירים -28/03/2024 03:06
פוסטים
פינה חבויה בתנ"ךתמר, בראשית לח' נואפת או אמיצה?
לוא אשה יפה ומכובדת נישאת ובעלה הראשון מת באבו,ואחר כך היא נישאת לאחיו גם הוא ניפטר בדמי ימיו,ההייתם מסכימים בקלות שהאחיין האהוב עליכם ישא אותה לאשה.באגדות אשה כזו ניקראת קטלנית.או"דבורה-מלכה". שלשה אסונות ארעו ליהודה בזה אחר זה.בנו הראשון שנשא את תמר,בת כהן,לאשה ניפטר.לפי חק הייבום,על אחיו לשאתה לאשה ואכן הוא עושה זאת ולאחר זמן לא רב גם הוא ניפטר,לאחר שני האסונות האלה שבאו על יהודה מגיע האסון השלישי:אשתו האהובה בת שוע אף היא הולכת לעולמה ונישאר לו ממנה רק דבר אחד ,,בנם וכעת עולה בגורלו הוא לשאת את תמר.התאשימו את יהודה שהוא אינו ממהר חהשיא את בנו האהוב לתמר?האם אתם יכולים להבין את חששותיו.? ועכשיו הבה נבקר את נקודת הראות של תמר.היא עדיין לא הגשימה עצמה בתור אם.והנה היבם שלה הצעיר אינו ניתן לה.מה יעלה בגורלה.?לא אשה כתמר תשקוד על שמריה.היא רוצה להזים את השם הרע שיצא לה כאשה מסוכנת לגברים ובעיקר היא רוצה ללדת ילד.היא יוזמת מהלך מקורי:ידועים לה הרגליו של יהודה.היא גם יודעת שהוא מתכוון ללכת לגוז את צאנו וגם יודעת את נתיב הליכתו לעשות זאת.היא מתחפשת ליצאנית שאז היה נהוג שאשה כזו תכסה פניה ויושבת בפתח מערה ממנה נובעים שני מעיינות.היא יודעת שיהודה בלכתו לגוז את הצאן יעבור שם לשתות מים בדרך ואכן היא צודקת.בהזדמנות זו,מאחר והוא אלמן,הוא מנצל גם את שרותיה הטובים של אותה ה"יצאנית"כביכול,אך אין לו לשלם לה לכן היא מבקשת ממנו ערבון את המקל המיוחד שיש רק לו עם החריטה של סמל שבט יהודה ופתיל שעל צווארו עם סמל השבט.הוא אכן נותן לה את הערבון הזה ומבטיח שישלח את רעהו אליה עם גדי עזים ,אך כשרעו מחפש אותה ה"יצאנית"כבר איננה כי תמר לאחר שביצעה את זממה פשטה את הבגדים המיוחדים ליצאניות והתנהגה כרגיל,אבל כבר לא נהגה ללכת לאוהל בו ישבו הנשים כשקיבלו את המחזור כי היא ניכנסה להריון. כמובן שהחלו להתלחש שהיא בהריון ואף הוציאו את הדברים ליהודה"הרתה תמר לזנונים"כלומר כלתך נאפה.כשיהודה שמע את הדבר הוא גוזר להוציא את תמר להישרף.תמר עוטפת את המטה של יהודה ואת התיליון שלו ושולחת אותם ליהודה ומבקשת לומר לו שזה שהחפצים האלה שייכים לו,הוא אבי התינוק שברחמה.מסתבר שיהודה הוא איש צדק ומודיע"צדקה תמר ממני"תמר יולדת תאומים שבמגילת רות בפרק האחרון אחד מהם הוא הסבא רבא רבא של דוד המלך נישאלת השאלה אם צדקה תמר במעשיה.האם האמצעים מקדשים את המטרה?
טובה
תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |