הודעות והגיגים

אתם התקווה מבחינתי. שיתוף אישי

חברים יקרים ואהובים שלי,
 
-רציתי לשתף אתכם בתחושותיי לאחר המסיבה של ליל אמש, ואני אומרת את הדברים מכל הלב.
 
-הבטתי בכם, בכולכם, חיפשתי קשר עין עם כל אחד ואחת מכם, ומה שראיתי העביר בי התרגשות עילאית-באמת ובתמים!
 
-ראיתי לנגד עיני מארג אנושי מגוון, פסיפס אדם על כל אשר בו. ריגשתם אותי כל כך בשל היכולת שלכם להכיל את הזולת, את האחר ואת השונה - בדרך אנושית ותרבותית שאינה מקובלת בשום מקום אחר.
 
-שהרי די לפתוח את העיתון מדי בוקר ולהיות נוכחים לאיבה, לעובדה שאדם לאדם זאב, לתככים, לאגואיזם האנושי וכו' וכו'.
 
-והנה כאן, נוצר משהו אחר, המילים, ההתערטלות הנפשית דרך המילים-הן המחברות ומקשרות בין אנשים מכל גווני הקשת האנושית. ונראה כמו רב המשותף על השונה, כולנו בני אדם ורגשות דומים לנו.
זה מה שחשתי אתמול בערב. זה מה שאני חשה מדי יום בהכנסי לאתר הזה.
 
-אני רוצה לכתוב עכשיו משפט ומקווה שלא יישמע בומבסטי מדי, קלישאתי ולא אותנטי-כי ההיפך הוא הנכון!
אתם התקווה לאנושות מבחינתי.
אלו הן מילים גדולות לומר, אני יודעת, אך אני מתכוונת לכך בכל נפשי ומאודי.
אתם ההוכחה שניתן ליצור חברה אחרת, עם מעט חמלה אנושית, ויכולת קבלה של האחר כמות שהוא.
תודה לכולכם על מי שאתם, אוהבת אתכם מאוד,
גלי
 
והרשו לי לצרף כאן את המילים שאמרתי בבית משפחת סמוכה:
 
ערב טוב לכולם,                                             8.8.12

מרגש לראות כאן את כולכם ותיקים וחדשים כאחד. תודה לכם שהגעתם למסיבה של "דרך המילים" כאן בבית משפחת סמוכה.

ברצוני גם לברך שתי אורחות שחשובות לי עד מאוד ויקרות לליבי: רינה והילה ארדיטי. אני יודעת כמה קשה היה לכן להגיע לכאן ולכבוד הוא לי שהגעתן לבסוף ואתן כאן אתנו.

ומעניין לעניין באותו עניין:

השנה חשנו במדינתנו רעידת אדמה בדרגה 5.6 בסולם ריכטר. היו שחשו אותה יותר והיו כאלה שפחות. גם "דרך המילים" עברה רעידת אדמה משלה. לכתו של חברנו יהודה ארדיטי בטרם עת, גרם לטלטלה עצומה באתר שלנו כאותה רעידת אדמה אזורית-ארצית. גם אצלנו היו שחשו בה פחות והיו שיותר, אך איש לא יכול היה להתעלם מכך. גם אני לא. בעיקר לא בערב זה של מסיבת הקיץ שלנו. שהרי שנה לאחור הוא בא להיפרד מאתנו במסיבה אצל נני ומוטי אשכנזי ואמר לי יום קודם כשביקרתי בביתו: "אני חייב לבוא, זאת המסיבה האחרונה שלי בחיים." ורינה לחשה לי: "אין סיכוי, הוא לא יוכל להגיע, אפילו לבר המצווה של האחיין שלו הוא לא הלך." אבל כן! הוא הגיע! כל כך חשובה הייתה לו המסיבה הזאת שלנו. ממש כפי שהיא חשובה לכל אלה שהגיעו לכאן הערב מכל קצוות הארץ.

רבות התלבטתי כיצד לחבק לקרבנו את הזיכרון של האיש המיוחד ויוצא הדופן הזה. אך ככל שחשבתי על כך יותר, ומהיכרותי הקרובה עם יהודה, אני יודעת בבטחה כי יהודה לא היה רוצה להעיב, אבל בטוח היה רוצה להיות כאן עם כולנו. כי האתר "דרך המילים" היה הבית השני שלו, המשפחה השנייה שלו, והוא חזר ואמר זאת פעמים רבות. 

כשאני חושבת עליו אני רואה: חיות ולהט. להט עצום! להט ללמוד דברים חדשים בכל יום ויום, להט למצות את הרגע במלואו, ולהט ליצור ללא הרף. לכתוב, לכתוב, ושוב לכתוב ולבטא את עצמו דרך המילים. זו הייתה הבחירה שלו.

כי המילים הן ביטוי עצמי ייחודי ותבוני. המילים הן שיקוף של הנפש פנימה. ולמילים אספקט עילאי, כמעט כשל אחד מגרמי השמים. לבטא את עצמנו דרך המילים באתר כשלנו, פירושו לשתף באופן אותנטי, ולאפשר לקורא לגעת בפן חשוף שלנו - ללא חשש מפגיעה. כמו היינו מצויים בתוך בועה מוגנת העוטפת אותנו בחמימות מרגיעה, כעובר ברחם אמו. מנותקים, ככל שניתן מהסערות החיצוניות מחוץ לבועה הזאת.

זו העת לברך את כל הכותבים החדשים באתרנו: את אלה שלא הצליחו להגיע הערב, וגם את אלה שהצליחו להיות חלק מערב זה. אנו מחבקים אתכם באהבה על הצטרפותכם למשפחת דרך המילים. שמחים על הרוח הרעננה שהבאתם לאתרנו, על כך שאתם שותפים פעילים באתר דינמי, ייחודי ושונה זה. גם אם לעיתים מתגלים חילוקי דעות בינינו, עדיין אין בהם כדי להפר את ההרמוניה שיש הייחודית הקיימת באתר.   

קסם מיוחד מתרחש באתר הדינמי ושוקק החיים שלנו מדי יום ביומו. זהו קסם-הקשר. כזה שנוצר אך ורק ב"דרך המילים". והראייה לכך שקורה אצלנו בדרך המילים משהו ייחודי, דבר מה יוצא דופן, ומשמעותי; היא העובדה שגם כאשר כותבים עושים בחירות אחרות או נוספות -הם בוחרים לקחת איתם למסע נדודיהם את אותם חברים בדיוק שהכירו בדרך המילים. את אותו גרעין בדיוק שנוצר כאן אצלנו באתר. זהו הבסיס האיתן, היציב, והיחיד שהוא אמיתי ללא עוררין. זה אשר נוצר פה ולא בשום מקום אחר, זוהי הצידה המזינה ביותר לדרך החיים, זוהי נקודת המוצא לכל מסע, בכל דרך או נתיב.

ומאחר וכך יש לנו הרבה מה לחגוג הערב: את הוצאתו של הספר המיוחד של חברי דרך המילים, את העובדה שזכינו במתת הביטוי הוורבאלי, על הבחירות הנכונות שאנו עושים בחיינו, על עשרות החברים החדשים שנוספו לאתרנו והביאו עמם משב רוח רענן, ועל כל אלה הותיקים שתמיד יהיו אתנו.

זו העת לחגוג את החברות המופלאה הזו שלא נוותר עליה לעולם. לחיי חברות האמת. ושיהיה ערב מהנה לכולם.

תגובות