סיפורים

צרורות של כפיות טובה

  

"כפיות הטובה האנושית אין לה גבולות"   (גבריאל גרסייה מרקס)    

המפתח לאירועים מסתתר לפרקים תחת שכבות רבות  של מוסכמות, טיוח ושקרים, ומתגלה לעתים בנסיבות מקריות ובלתי צפויות.

מפלגה חדשה עולה, מקבלת מנדטים לרוב ולפתע וללא התרעה עומדים לרשותה הון ושלטון ובאפשרותה  לגרום לשינוי, אבל הכוח הרב עשוי לגרום גם להשחתה לא מודעת בעקבות חלוקת הון והטבות למקורבים ולאלו שהצביעו עבורה ודרכו של ההון מסמנת עקבות של גזל והונאה אף ללא כוונה תחילה.

יתכן שיש הקשר לסירוב העקבי לנתינת מפתח ושמא לנוכחות אנשים רבים מדי במקום העבודה, להגדלה פתאומית  במצבת כוח אדם ולאבטלה סמויה הגורמת לבטלה ולהסתמכות על האחר, על מנת שיעשה את העבודה ואולי לגורמים אחרים הסמויים מן העין.

יום קיץ חם, האוויר ספוג בשמש שלהטה לאורך היום וכעת זוחלת לאיטה לכיוון הים והשקיעה. החום מבריח את האנשים ומותירם בביתם או בקניונים רחבי ידיים וממוזגים המכילים עולם בזעיר אנפין ומאפשרים העברת זמן נעימה ומתבטלת.

סיום שעות העבודה מסמן את תחילת המירוץ אחרי המשימות הנותרות בתקווה לסיימן ולהגיע לבית למעט מנוחה והתארגנות ליום הבא.

בדרכה למפגש בעל ערך רב לגביה, ראתה על דלת הבניין הסמוך משהו שלא היה אפשר להתעלם ממנו.....

צרור מפתחות ענק תחוב בחור המנעול, מזכיר איבר ענק החודר למקום צר ומנסה להשתלט ללא הרף ובמקום לסיים את תפקידו ולצאת, נותר עוד ועוד ומנסה להוכיח את נוכחותו הגברית החזקה עד שיבוא למלוא סיפוקו ללא כל רצון לסגת, בניגוד לכל המצופה, כאילו גמר אומר להישאר ויהי מה.

מין חוק מרפי שכזה להיתקל בדברים הכי לא נכונים בשעה הכי פחות מתאימה. נפש חיה לא נראתה בסביבה. פיתוי עז להותיר אותו כמות שהוא , נעוץ בחור המנעול, ולעזוב ללא התחייבות וללא עיכוב לאור המשימות הרבות שנקבעו להמשך היום וגם עיכוב מזערי עשוי לבטל אותם ולגרום נזק אדיר. כל התערבות תצריך בזבוז זמן יקר שבאותו יום היה חיוני במיוחד. הפתרון הקל יותר של לקיחת המפתח ומעבר דרך המרכז והשארתו בידיים בטוחות עלול לגרור בעיות ניכרות לאחראים על המקום, מאידך בירור עם מישהו שיכול לעזור יגרום לעיכוב ניכר מבחינת ההמשך המתוכנן היטב של משימות אותו יום.

תוך שניות מתחיל המצפון לפעום – שמא יעבור מישהו וייקח את הצרור הכבד וישתמש בו, שמא ייפול לידיים בלתי ישרות, שמא מישהו יעשה בו שימוש בלתי הולם ואז האחראים ייענשו בחומרה ומי יודע אלו אמצעים ינקטו נגדם...   הרי הם חזרו והדגישו את האיסור החמור להעביר לרשותנו אפילו מפתח אחד בלבד שהיה מאפשר רק גישה לשעון הנוכחות בשעות שהבניין סגור ואילו כאן צרור שלם עם המפתחות של כל החדרים, המדורים והתאים המכילים סודות ואוצרות.

היא חזרה למקום בו יכלה לאתר את מי שהשאיר את המפתחות והוענקו לה קיתונות של תודות ותשבחות על המעשה מאחר ומנעה בכך הסתבכות מכאיבה של מי שהשאיר את הצרור, וכתמורה קיבלה צרורות של כפיות טובה כשהגיעה שעת מבחן ומצוקה. 

תגובות