סיפורים

יתמות מהחיים / פרק 14

"אני מאוד מסוקרן לקרוא ממך את הפרשנות לתחושת האהבה . כתבת לי בעבר שהדעתנות והמסקנות לגביה מקבלים זווית אחרת ושונה בפרקי הזמן של אורך החיים שהיא מכניסה בתוכנו . האם התעוררותה דרך המדיה שונה בהרבה מעבר למסך , והאם בכלל ניתן להגדיר את הרגש הזה באופן כזה שיספק את התודעה בנוכחותה , בוודאות מוחלטת " ? 

כשאתה מאוהב במאכל, במוזיקה, או בכל דבר אחר שהוא תוצר מוגמר סטטי, אתה מכיר את המרכיבים הגורמים לך לאהבתם. ההתמסרות מצד הגורמים היא טוטאלית ומן הסתם אפילו ללא שום התנגדות . כשאדם מתאהב באדם אחר (ובמקרה זה אנו דנים על בני זוג) הוא אפילו לא יכול לשים את האצבע כדי להגדיר ולפרט את המרכיבים שעוד בטרם תחושת האהבה וגם כש"נדבק" בה הוא לא מכיר. זאת מישום שבני האדם מופעלים על ידי חושים המשתלטים עליו ובהרבה מקרים קצרה ידינו מלהכניעם . אני בוחרת לקרוא לזה - תשוקה. 

התעוררותה של האהבה במדיה ומחוצה לה, בהבדל שהוא מאוד משמעותי. כיום אמנם הטכנולוגיה מאפשרת להכיר הרבה מעבר למילים , אך בשעתו הפורומים באינטרנט היו בחיתוליהם , והרבה מאוד גולשים נפלו בפח מכל מיני סיבות . כמדומני את חלקן כתבתי לך לא מזמן . הזהות הויזואלית השפיעה במידה משמעותית על כיבוי הרגש שכביכול כונתה - אהבה . 

אנחנו מאוהבים בגורמים שגורמים לגוף ולנשמה שלנו לצרוך. סוג של התמכרות שהטבע כך ברא אותנו . אנו ללא הרף במרדף למדידת גבולותיה, וגם כאשר אנו מסופקים על ידי ההבעה והמגע הפיזי, נשארים תמיד בתחושה שיש עוד שיא לפנינו כדי להכיר בקיומה . האהבה היא צורך תלותי להיותך בין החיים . 

האהבה היחידה שמספקת את התודעה בנוכחותה ובוודאות מוחלטת , היא אהבה לילד שבו מושרש זהותך וחותם בו את קיומך.

"אני צריך להבין ממך שבעצם האהבה זה בלוף אחד גדול " ?

אם כוונתך לבן ובת זוג , אז בתחילת התהליך היא עוטפת ולבסוף מקלפת .

" וכי למה ההכרות הויזואליות היא הגורם לכיבוי המידי " ?

אתה באמת שואל את השאלה ברצינות "שרלוק", כמה גברים אתה מכיר ששוחחו עם נשים מבלי לראותן , וכשפגשו "מקרר אמנה" הסתנוורו מיופיין ? פעם כתב לי גבר לאחר שהכיר אישה מעבר למסך : "הגעתי אליה בשיא האון , וחזרתי אימפוטנט לזמן בלתי מוגבל ". האם אתה יכול להשיב לי כעת על השאלה : על סמך מה אותו גבר היה מאוהב באותה אישה עד כלות , וכיצד בהינף יד נעלם הכל כלא היה ?

" הביטי פרי , אינני יודע אם המשיכה השכלתנית עומד בקנה אחד עם המשיכה הגופנית . אך אין לי צל של ספק שהחיצוניות הויזואלית של האישה , הוא גורם מאוד עוצמתי לרצון ההתחברות אליה . שהרי ידוע שאצל המין הגברי העיניים יהיו הראשונים לקבל את השכר ".  

ומאין הבטחון שהגוף אליו הסתכלו העיניים ירוו את רעבונו של הצ'ופצ'יק ?

" על איזה צ'ופצ'יק את מדברת " ?

על העיניים שמפשיטות גוף , ושלעיתים השכר נצמד עם ריבית לתקופה לא מבוטלת בחייהם . אם תעיז לשאול עוד שאלה על משהו שהינך כבר יודע , אני מטיסה אותך הפעם עם סוס טרויאני ערבי מאל ג'זירה . אל תפר את שלוותי . הרי אתה כתבת לי שנולדתם עם חלק שדופק וגם נדפק , הלא כן ?

פרי , אני מת על התגובות שלך כשאת עצבנית. ואו , אני צוחק בקול... ".

אוקיי , אני אשאיר אותך באוירה הידידותית שנכנסת אליה , יש לי עוד כמה עיסוקים להיום ואם תהיה לי סבלנות אליך לעוד הידברות אשיב לך .   

נשתמע נחש קוברה 

.כל הזכויות ליצירה שייכות לפרי פוקס ©

תגובות